Gå til innhold

Tips mot svetteringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg får VELDIG lett svetteringer på klærne i armhulen.. dette har alltid plaget meg, og jeg må velge svært varsomt hvilke klær jeg kan bruke. 

Alltid vært så sjalu på de som bare kan kjøpe den genseren de vil fordi den er fin 😔 

Er det noen som har gode tips eller råd? Det er sånn at hvis jeg tar på en t-skjorte, så kommer det våte flekker under umiddelbart. Uavhengig av situasjon, form, aktivitetsnivå, stress.. 

Anonymkode: 97628...e18

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk Yerka! Helt genialt 👌

Anonymkode: 6032d...cbf

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 23.44):

Wow. Leste om dette nå - det må jeg prøve!! Blir rett ut å kjøpe i morra. Takk for tips 🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow. Leste om dette nå - det må jeg prøve!! Blir rett ut å kjøpe i morra. Takk for tips 🤩

Bare hyggelig 😁 Jeg fikk en helt ny hverdag etter jeg begynte å bruke den. ☺️

Skrevet

Sjalu faktisk...  Misunnelig mener du vel? Heter du Ronny? 

Anonymkode: 1e8b5...2a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sjalu faktisk...  Misunnelig mener du vel? Heter du Ronny? 

At det var..? 😂 

For meg er ordet «misunnelig» negativt ladet i den grad at ordet er mis-unne - altså at man ikke unner andre det de har. Og jeg unner virkelig alle å kunne kjøpe seg hvilke klær man vil uten å måtte tenke på svetteringer. Så ja, sjalu ble kanskje litt feil ord - men for meg blir det også feil med misunnelig. Selv om jeg vet at det brukes lettere i dagligspråket til folk enn hva jeg legger i ordets betydning. 

• Liker 1
Skrevet

Aluminiumklorid er det sterkeste du får tak i, f.eks. https://stop24.no/produkt/stop-24-strong/

Det er det eneste som hjelper meg. Har gått fra store svetteringer uansett hva jeg gjør, til helt tørre armhuler. Lykke!

Men! Det er utrolig sterkt middel. Vil anbefale å prøve andre ting først og se om det er nok. Det finnes naturprodukter, deodoranter med svettereduserende effekt, og mildere varianter av den over som heter aluminiumklorhydrat: https://stop24.no/produkt/stop-24-roll-on/

Hvis du prøver aluminiumklorid, så sørg for å følge instruksjonene nøye: ikke barber armhulene 24t før du bruker det, og armhulene MÅ være helt rene og tørre, ellers svir og klør det noe helt grusomt og du kan bli sår under armene. Det er sannsynlig at du opplever dette ubehaget i starten uansett, med mindre du har brukt mildere produkter først og blitt vant til det. Sørg også for å bruke en t-skjorte som kan bli ødelagt, for det misfarger stoff i løpet av natta.

Som sagt er dette det eneste som funker for meg, så jeg velger heller ubehaget over svetteringer. Men prøv deg fram først. Lykke til!

Anonymkode: d15c7...534

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aluminiumklorid er det sterkeste du får tak i, f.eks. https://stop24.no/produkt/stop-24-strong/

Det er det eneste som hjelper meg. Har gått fra store svetteringer uansett hva jeg gjør, til helt tørre armhuler. Lykke!

Men! Det er utrolig sterkt middel. Vil anbefale å prøve andre ting først og se om det er nok. Det finnes naturprodukter, deodoranter med svettereduserende effekt, og mildere varianter av den over som heter aluminiumklorhydrat: https://stop24.no/produkt/stop-24-roll-on/

Hvis du prøver aluminiumklorid, så sørg for å følge instruksjonene nøye: ikke barber armhulene 24t før du bruker det, og armhulene MÅ være helt rene og tørre, ellers svir og klør det noe helt grusomt og du kan bli sår under armene. Det er sannsynlig at du opplever dette ubehaget i starten uansett, med mindre du har brukt mildere produkter først og blitt vant til det. Sørg også for å bruke en t-skjorte som kan bli ødelagt, for det misfarger stoff i løpet av natta.

Som sagt er dette det eneste som funker for meg, så jeg velger heller ubehaget over svetteringer. Men prøv deg fram først. Lykke til!

Anonymkode: d15c7...534

Takk 😊 

da prøver jeg kanskje denne roll-onen først 🤞

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At det var..? 😂 

brukes lettere i dagligspråket til folk enn hva jeg legger i ordets betydning. 

Sjalu er slang for en blanding av sjal og lue.49b3f37e-8097-409f-93bb-059e3dbf2834_sophiehoodblagronvaeg2_1500x1500.webp.thumb.webp.462133538334e8a0978c1661fe8223dc.webp

Skrevet

Sitte stille?

Anonymkode: 4555c...86f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 23.44):

Klør huden av den?

Anonymkode: c7e50...219

AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt noen "våtservietter" på Amazon som totalt stopper svette i ca en uke. De svir litt der og da, men er geniale. 

Anonymkode: a4434...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Du går med nettingtrøye under skjorte/bluse. Det skaper et beskyttende lav som både skjermer bluse fra svette, men som også ventilerer. 

https://dovre.com/41-1620-1-1

Anonymkode: 29b73...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 22.34):

Hei! 
Jeg får VELDIG lett svetteringer på klærne i armhulen.. dette har alltid plaget meg, og jeg må velge svært varsomt hvilke klær jeg kan bruke. 

Alltid vært så sjalu på de som bare kan kjøpe den genseren de vil fordi den er fin 😔 

Er det noen som har gode tips eller råd? Det er sånn at hvis jeg tar på en t-skjorte, så kommer det våte flekker under umiddelbart. Uavhengig av situasjon, form, aktivitetsnivå, stress.. 

Deodorant?

Anonymkode: 26f91...e58

AnonymBruker
Skrevet

Oj her var det masse reklame. Har du hyperhidrose?

Anonymkode: 33c6b...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk truseinnlegg inn mot armhulen. Bare sørg for at de er festet godt så de ikke detter ut.😅🙈

Et tips en politiker gav meg når han stod i lyseblå skjorte foran 800 mennesker og alltid like nervøs.

Anonymkode: 51a14...2e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sjalu er slang for en blanding av sjal og lue.49b3f37e-8097-409f-93bb-059e3dbf2834_sophiehoodblagronvaeg2_1500x1500.webp.thumb.webp.462133538334e8a0978c1661fe8223dc.webp

Du skjønner vel at hun ikke mente sjal og lue? Eller?

Anonymkode: aeb78...ac2

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som funket skikkelig for meg (og som ga meg et sosialt liv i gave) var Botolv i armhulene. Dyrt, men likevel livsfornøyende. Dessuten, for meg har botoxen også varig roet ned overivrige svettekjertler (jeg har hyperhidrose), sånn at jeg nå kan gå ganske lenge mellom hver behandling.

Anonymkode: 9dd91...889

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eneste som funket skikkelig for meg (og som ga meg et sosialt liv i gave) var Botolv i armhulene. Dyrt, men likevel livsfornøyende. Dessuten, for meg har botoxen også varig roet ned overivrige svettekjertler (jeg har hyperhidrose), sånn at jeg nå kan gå ganske lenge mellom hver behandling.

Skulle stå Botox - ikke Botolv 😂 Botolv er sikkert en fin fyr, men han r altså ikke i mine armhuler 😂

AnonymBruker
Skrevet

Stopp24 reddet meg. Den finnes imidlertid i to styrker, den svakeste kan man bruke som vanlig deo hver dag, og svir ikke når man nettopp har barbert seg. Jeg har prøvd begge, og den mildeste funker i hverdagen, og så bruker jeg den sterkeste når jeg skal spesielle ting som jobbintervju eller andre ting der jeg er nervøs. Lykke til!

Anonymkode: 81994...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...