AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:48 #1 Skrevet onsdag kl. 15:48 Hei alle damer (og kanskje menn?)! Jeg har sårt behov for litt tips i forbindelse med vektoppgang, og håper jeg kan få noen gode råd. Jeg ønsker å øke vekten min noe, da den for tiden er lav. Jeg er 170 cm og 47 kg. Helst vil jeg gjerne veie rundt 53-54 kg, men forstår at dette er et ambisiøst mål. Jeg har alltid vært slank, men alltid hatt grei appetitt. Gjennom barndommen var jeg aktiv med venner og idrett, og spise greit. Sikkert litt mindre enn andre, men ikke utenfor normalkurven. Etterhvert som jeg har blitt eldre opplever jeg det som utfordrende å få i seg nok mat i løpet av en dag. Jeg har en kontorjobb, og blir jo ikke spesielt sulten av å sitte hele dagen. Jeg trener/mosjonerer noe på fritiden, og er i grei form. Følges opp av lege som ikke er veldig bekymret for vekten min, men er enig i at den burde være litt høyere. Problemet mitt er at jeg så altfor raskt blir mett. Er aldri sulten om morgenen, så frokost er uaktuelt. Til lunsj spiser jeg knekkebrød og grønnsaker/frukt. Middag er som regel noe fisk + grønnsaker og ris/bønner. Kvelds er et knekkebrød igjen. Problemet mitt er ikke at jeg ikke liker smaken av mat, for det gjør jeg. Jeg spiser alt, og elsker å smake på nye ting eller spise ute. Utfordringen min er hverdagsmaten. Jeg er rett og slett ikke sulten nok til å få i meg nok mat. Har forsøkt de klassiske triksene som å bytte ut vann med helmelk, spiser pålegg med både smør og avocado under, forsøker å ha i meg en del nøtter til hvert måltid, og steker maten i en raus andel olivenolje. Dette har ikke gitt så mye resultater. Er det noen der ute i samme båt som kan gi meg noen råd, som ikke er de rådene jeg har nevnt over? Jeg har sikkert oversett noe jeg kan gjøre, så tips mottas med takk. Anonymkode: 91f9f...c85
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:55 #3 Skrevet onsdag kl. 15:55 Mere fett! Flere mellommåltider og mer flytende kalorier (melk, juice, smoothie osv) Anonymkode: 93b13...e57 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:58 #4 Skrevet onsdag kl. 15:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mere fett! Flere mellommåltider og mer flytende kalorier (melk, juice, smoothie osv) Anonymkode: 93b13...e57 Tusen takk for veldig godt innspill ❤️ Har allerede byttet ut alt av vann med flytende kalorier. Drikker både melk og juice, men ikke smoothie. Smoothie blir jeg så mett av at jeg ikke får ned noe mat etterpå. Det er også dessverre uaktuelt med flere mellommåltider, da de tre måltidene jeg allerede får i meg er mer enn nok. Men jeg skal absolutt forsøke å få i meg mer flytende kalorier. Har sikkert godt av å få i meg mer væske og. Takk! Anonymkode: 91f9f...c85
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:59 #5 Skrevet onsdag kl. 15:59 Flammen12 skrev (3 minutter siden): Har du prøvd gainer shaker? Ja, har forsøkt det! Det er et veldig godt tips, men ble dessverre både ekstremt mett og dårlig i magen av dette😂 Men finnes sikkert varianter der ute som er bedre enn hva jeg har forsøkt! Anonymkode: 91f9f...c85
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:00 #6 Skrevet onsdag kl. 16:00 Jeg har tapt mye vakt i graviditet nå og fått beskjed om å øke karbohydrater. Anonymkode: f73cd...d04 1
Flammen12 Skrevet onsdag kl. 16:07 #7 Skrevet onsdag kl. 16:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, har forsøkt det! Det er et veldig godt tips, men ble dessverre både ekstremt mett og dårlig i magen av dette😂 Men finnes sikkert varianter der ute som er bedre enn hva jeg har forsøkt! Anonymkode: 91f9f...c85 Hvilke typer har du prøvd og hvilken smak liker du best? Har melken du bruker høy fettprosent?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:10 #8 Skrevet onsdag kl. 16:10 Flammen12 skrev (1 minutt siden): Hvilke typer har du prøvd og hvilken smak liker du best? Har melken du bruker høy fettprosent? Bruker vanlig helmelk! Drikker også en del sjokolademelk (usøtet, lettmelk). Husker ikke hvilken type jeg kjøpte, men den smakte kunstig hvertfall. Anonymkode: 91f9f...c85
Flammen12 Skrevet onsdag kl. 16:17 #9 Skrevet onsdag kl. 16:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker vanlig helmelk! Drikker også en del sjokolademelk (usøtet, lettmelk). Husker ikke hvilken type jeg kjøpte, men den smakte kunstig hvertfall. Anonymkode: 91f9f...c85 Ville prøvd vanlig lettmelk med 1% fett. Bland med litt mer melk hvis du føler den trenger mer. https://www.gymgrossisten.no/serious-mass-2727-g-chocolate/6947-182.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=23620117815&utm_content=&utm_term=&gadid=&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=23630204341&gbraid=0AAAAAD3b2tPxTwEymHtNEalzYdkhV7_KS&gclid=CjwKCAjw-dfOBhAjEiwAq0RwI8wDMfkfJRL38CQjHRSAd7rzzETHuyKYsNWWk0KxXec_oU3ghQbmrBoCyEwQAvD_BwE https://www.bodylab.no/shop/bodylab-weight-gainer-658p.html?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=23687330281&gbraid=0AAAAACuKwYgSnR9a0goBfDXKXZ3JOn6Ei&gclid=CjwKCAjw-dfOBhAjEiwAq0RwI7u84omfmh_e12L0gQ0EEjFCYlWwXgKK_EkBeVdxxyv998hEAvrXexoCMWAQAvD_BwE https://www.gymgrossisten.no/supreme-mass-1530-g-choklad/560.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=23620117815&utm_content=&utm_term=&gadid=&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=23630204341&gbraid=0AAAAAD3b2tPxTwEymHtNEalzYdkhV7_KS&gclid=CjwKCAjw-dfOBhAjEiwAq0RwI2Ic5beWPf5RatuJUxYNJqvmdg8wWP-wV1EF0ccWZkhEpbpY4I-mhhoCuVgQAvD_BwE 1
Memorangen Skrevet onsdag kl. 16:22 #10 Skrevet onsdag kl. 16:22 Mitt tips ville vært styrketrening. 1
Flammen12 Skrevet onsdag kl. 16:28 #11 Skrevet onsdag kl. 16:28 (endret) Memorangen skrev (15 minutter siden): Mitt tips ville vært styrketrening. Det hjelper ikke hvis ts ikke spiser mer enn hun forbrenner. Vi tar utgangspunkt i at ts har frisk kropp. Har du en jobb du sitter mye stille i eller flyr du frem og tilbake ts? Høres ut som du kunne trengt en personlig trener hvor enn du holder til. Sjekk ut https://www.superprof.no/ Endret onsdag kl. 16:38 av Flammen12
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:50 #12 Skrevet onsdag kl. 16:50 Røyker du? Slutte med det i så fall. Anonymkode: 0c3aa...279 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:52 #13 Skrevet onsdag kl. 16:52 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Røyker du? Slutte med det i så fall. Anonymkode: 0c3aa...279 Røyker ikke! Lever egentlig relativt sunt. Spiser "vanlig" ren mat. Fisk, kjøtt, fullkorn, grønnsaker, frukt, bønner og linser. Sliter bare med mengden. Anonymkode: 91f9f...c85
Flammen12 Skrevet onsdag kl. 17:11 #14 Skrevet onsdag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Røyker ikke! Lever egentlig relativt sunt. Spiser "vanlig" ren mat. Fisk, kjøtt, fullkorn, grønnsaker, frukt, bønner og linser. Sliter bare med mengden. Anonymkode: 91f9f...c85 Hva med havregrøt? Hvordan reagerer kroppen din på det?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:38 #15 Skrevet onsdag kl. 17:38 Ha ekstra olivenolje over maten når du spiser den Ta en skje eller flere peanøttsmør mellom måltidene (det skulle jeg ønske jeg kunne gjøre...) Anonymkode: 7e7f9...932
Memorangen Skrevet onsdag kl. 18:36 #16 Skrevet onsdag kl. 18:36 Flammen12 skrev (2 timer siden): Det hjelper ikke hvis ts ikke spiser mer enn hun forbrenner. Vi tar utgangspunkt i at ts har frisk kropp. Har du en jobb du sitter mye stille i eller flyr du frem og tilbake ts? Høres ut som du kunne trengt en personlig trener hvor enn du holder til. Sjekk ut https://www.superprof.no/ Det er sant, men styrketrening vil for de fleste føre til økt appetitt 😊 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:45 #17 Skrevet onsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei alle damer (og kanskje menn?)! Jeg har sårt behov for litt tips i forbindelse med vektoppgang, og håper jeg kan få noen gode råd. Jeg ønsker å øke vekten min noe, da den for tiden er lav. Jeg er 170 cm og 47 kg. Helst vil jeg gjerne veie rundt 53-54 kg, men forstår at dette er et ambisiøst mål. Jeg har alltid vært slank, men alltid hatt grei appetitt. Gjennom barndommen var jeg aktiv med venner og idrett, og spise greit. Sikkert litt mindre enn andre, men ikke utenfor normalkurven. Etterhvert som jeg har blitt eldre opplever jeg det som utfordrende å få i seg nok mat i løpet av en dag. Jeg har en kontorjobb, og blir jo ikke spesielt sulten av å sitte hele dagen. Jeg trener/mosjonerer noe på fritiden, og er i grei form. Følges opp av lege som ikke er veldig bekymret for vekten min, men er enig i at den burde være litt høyere. Problemet mitt er at jeg så altfor raskt blir mett. Er aldri sulten om morgenen, så frokost er uaktuelt. Til lunsj spiser jeg knekkebrød og grønnsaker/frukt. Middag er som regel noe fisk + grønnsaker og ris/bønner. Kvelds er et knekkebrød igjen. Problemet mitt er ikke at jeg ikke liker smaken av mat, for det gjør jeg. Jeg spiser alt, og elsker å smake på nye ting eller spise ute. Utfordringen min er hverdagsmaten. Jeg er rett og slett ikke sulten nok til å få i meg nok mat. Har forsøkt de klassiske triksene som å bytte ut vann med helmelk, spiser pålegg med både smør og avocado under, forsøker å ha i meg en del nøtter til hvert måltid, og steker maten i en raus andel olivenolje. Dette har ikke gitt så mye resultater. Er det noen der ute i samme båt som kan gi meg noen råd, som ikke er de rådene jeg har nevnt over? Jeg har sikkert oversett noe jeg kan gjøre, så tips mottas med takk. Anonymkode: 91f9f...c85 Hva med en næringsdrikk om morgenen siden du ikke spiser frokost evt E+ . Drikker du 200 ml E + så har du plutselig fått i deg 350 kcal Anonymkode: 1108a...105 1
Flammen12 Skrevet onsdag kl. 18:48 #18 Skrevet onsdag kl. 18:48 Tar du tran og kreatin ts? Jeg tror du kommer deg opp i vekt veldig fint. Du trenger bare litt veiledning.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:40 #19 Skrevet onsdag kl. 19:40 Flammen12 skrev (2 timer siden): Hva med havregrøt? Hvordan reagerer kroppen din på det? Spiser havregrøt også, men sikkert for små porsjoner😅 Anonymkode: 91f9f...c85
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:40 #20 Skrevet onsdag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva med en næringsdrikk om morgenen siden du ikke spiser frokost evt E+ . Drikker du 200 ml E + så har du plutselig fått i deg 350 kcal Anonymkode: 1108a...105 Tusen takk for veldig godt tips! Anonymkode: 91f9f...c85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå