AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:45 #1 Skrevet onsdag kl. 12:45 Er det noen som har erfaringer de kan dele om Wang ung? Hvordan er nivået på de vanlige skolefagene der, er det som vanlig offentlig skole eller bedre? Mitt barn er interessert i å søke på Hamar, idretten er hockey. Men barnet er også skoleflink og vil ha mest mulig ut av skolefagene også. Anonymkode: 153b0...921
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:51 #2 Skrevet onsdag kl. 12:51 Mitt barn går på Wang Ung Hamar hockeylinje. Det er ingen fare mtp på skolefaglige. Det krever struktur, orden og enda mer orden. Det er ikke mye til sosialt liv utenom skolen. Anonymkode: 1e46e...5fa 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:56 #3 Skrevet onsdag kl. 12:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt barn går på Wang Ung Hamar hockeylinje. Det er ingen fare mtp på skolefaglige. Det krever struktur, orden og enda mer orden. Det er ikke mye til sosialt liv utenom skolen. Anonymkode: 1e46e...5fa Spennende. Er det rolig i timene og undervisning på høyt nivå (retter mot å få toppkarakterer) i skolefag som norsk og matte? Hvorfor er det ikke tid til sosialt liv? Jeg trodde wang var leksefri? Anonymkode: 153b0...921
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:15 #4 Skrevet onsdag kl. 13:15 Sønnen min har gjennomført 3 år på wang ung Romerike (går nå på vg1). Tre fine år, men også tre år med konkurranse i akkurat alt. Det er nok slik det blir når man samler så mange idrettsungdommer som vil være best på et sted. Mange gode lærere. Undervisning følger skoleplanen, så er ikke noe høyere nivå der, med unntak av alle som er så gode at de forserer fag. Om det er rolig i timene er jo avhengig av klassen. I min sønn sin klasse var det ganske mange som var høyt og lavt, men si parallellklassen hans var det veldig rolig. Det er leksefritt, men de har jo prøver og vurderinger. Ellers så er det ikke så mye tid til sosialt utenom skolen. Alle klassekompisene har trenger omtrent hver dag, og forskjellige idretter har forskjellige treningstide så det klaffer liksom aldri. Anonymkode: 891d0...33d 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:47 #5 Skrevet onsdag kl. 13:47 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sønnen min har gjennomført 3 år på wang ung Romerike (går nå på vg1). Tre fine år, men også tre år med konkurranse i akkurat alt. Det er nok slik det blir når man samler så mange idrettsungdommer som vil være best på et sted. Mange gode lærere. Undervisning følger skoleplanen, så er ikke noe høyere nivå der, med unntak av alle som er så gode at de forserer fag. Om det er rolig i timene er jo avhengig av klassen. I min sønn sin klasse var det ganske mange som var høyt og lavt, men si parallellklassen hans var det veldig rolig. Det er leksefritt, men de har jo prøver og vurderinger. Ellers så er det ikke så mye tid til sosialt utenom skolen. Alle klassekompisene har trenger omtrent hver dag, og forskjellige idretter har forskjellige treningstide så det klaffer liksom aldri. Anonymkode: 891d0...33d Selv om undervisning følger planen er det noen lærere som legger seg på et nivå der de flinke får det de trenger til toppkarakter, mens andre legger seg på et nivå der de prøver å få de svakeste til å ikke stryke. Anonymkode: 153b0...921
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:24 #6 Skrevet onsdag kl. 15:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om undervisning følger planen er det noen lærere som legger seg på et nivå der de flinke får det de trenger til toppkarakter, mens andre legger seg på et nivå der de prøver å få de svakeste til å ikke stryke. Anonymkode: 153b0...921 De lærer jo bort der de skal. Undervisningen og lærerplanen har jo et vist innhold som skal gjennomgås. Om de har «lettere» prøver for at alle skal få ståkarakter, så vil Jo de flinkeste får toppkarakterer uansett hvordan undervisning de får. Anonymkode: 891d0...33d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:35 #7 Skrevet onsdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spennende. Er det rolig i timene og undervisning på høyt nivå (retter mot å få toppkarakterer) i skolefag som norsk og matte? Hvorfor er det ikke tid til sosialt liv? Jeg trodde wang var leksefri? Anonymkode: 153b0...921 De legger seg på et normalt nivå, ungene må jobbe for å få god karakter som alle andre steder. Strengt på rutiner og det er ikke mer enn tre anmerkninger før det er møte med foreldre og skole - og da er det bare å møte opp. Sånn sett føler jeg at man betaler for mye og blir av og til behandlet dårlig. Miljø er både og, myyyye konkurranse. Sier seg selv når man setter bare ungdommer som har konkurranseinnstinkt sammen. Lite tid til å sosialere på tvers eller med andre enn de man har samme idrett sammen med. Hjelper ikke med leksefri år du skal hevde deg på både skole og idretten. Hadde ikke gjort det igjen. Toppidrett? Ja. Ung? Nei. Anonymkode: 1e46e...5fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:39 #8 Skrevet onsdag kl. 17:39 Hockeygutter som sitter pyntelig i ro?🤔 Anonymkode: 62cb7...38a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:05 #9 Skrevet onsdag kl. 18:05 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hockeygutter som sitter pyntelig i ro?🤔 Anonymkode: 62cb7...38a Hockeygutter trener veldig mye, da er det vel ikke så vanskelig å sitte stille litt innimellom all treningen . Anonymkode: 153b0...921
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:19 #10 Skrevet onsdag kl. 18:19 Ene min har 3 år der på hockey. Godt fornøyd og mer fornøyd enn skolen som søskenet gikk på. Ikke mye tid til annet enn skole og trening nei. Mye fysisk på skolen og så trening og kamper på ettermiddag og helger. Anonymkode: 239af...0e9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:45 #11 Skrevet onsdag kl. 18:45 Jeg er lærer på wang ung og mitt inntrykk er at de fleste foresatte og elever er veldig fornøyde. Vi har ganske høyt faglig nivå virker det som, og en ganske homogen elevgruppe. Stort fokus på tilpasninger til den enkelte og deres idrett. Tror det er veldig gunstig å gå på wang hvis man ønsker at barnet skal satse på idretten sin. Vanskeligere å sjonglere det i offentlig skole Anonymkode: 9d319...05b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:50 #12 Skrevet onsdag kl. 18:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hockeygutter som sitter pyntelig i ro?🤔 Anonymkode: 62cb7...38a Null problem det! Anonymkode: 1e46e...5fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:51 #13 Skrevet onsdag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er lærer på wang ung og mitt inntrykk er at de fleste foresatte og elever er veldig fornøyde. Vi har ganske høyt faglig nivå virker det som, og en ganske homogen elevgruppe. Stort fokus på tilpasninger til den enkelte og deres idrett. Tror det er veldig gunstig å gå på wang hvis man ønsker at barnet skal satse på idretten sin. Vanskeligere å sjonglere det i offentlig skole Anonymkode: 9d319...05b Nja, gutten vår har mange på ungdomsskolen rett ved som går på offentlig skole og på ungdomsskole nivå er det ikke noe problem å sjonglere satsing og offentlig skole 👌 Anonymkode: 1e46e...5fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:51 #14 Skrevet onsdag kl. 18:51 Mange venner* Anonymkode: 1e46e...5fa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:01 #15 Skrevet onsdag kl. 19:01 Ene barnet vårt gikk Wang Ung. Beste valget vi har tatt. Ungdomskolen her hos oss var forferdelig. De andre barna våre fikk tøffe år i krevende klasser med mye støy. Wang Ung tok tak med en gang om det var noe. Det gå godt læringsmiljø. Flinke lærere og trenere. En privatskole hvor foreldre må betale for barna er avhengig av et godt rykte for å overleve, det gjør nok at de er på hugget og jobber med miljø. Så vi var veldig fornøyd. Vårt barn gikk ut i fjor. Med gode minner for livet. Anonymkode: 1491d...8a4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:07 #16 Skrevet onsdag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er lærer på wang ung og mitt inntrykk er at de fleste foresatte og elever er veldig fornøyde. Vi har ganske høyt faglig nivå virker det som, og en ganske homogen elevgruppe. Stort fokus på tilpasninger til den enkelte og deres idrett. Tror det er veldig gunstig å gå på wang hvis man ønsker at barnet skal satse på idretten sin. Vanskeligere å sjonglere det i offentlig skole Anonymkode: 9d319...05b Hvis gruppen er homogen, hvordan er det det da med de som har høyt nivå /læringspotensiale i skolefag i tillegg til å være flinke i idretten sin. Anonymkode: 153b0...921
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:26 #17 Skrevet onsdag kl. 19:26 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis gruppen er homogen, hvordan er det det da med de som har høyt nivå /læringspotensiale i skolefag i tillegg til å være flinke i idretten sin. Anonymkode: 153b0...921 Min erfaring er at de aller fleste der er flinke på skolen, og de som ligger langt over nivå får forsere fag. Anonymkode: 891d0...33d 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:10 #18 Skrevet onsdag kl. 20:10 Jeg har en hockey gutt som går på Wang ung nå. Hockeylinje. Han trives veldig godt. Er to klasser på trinnet og hockeygutta er delt i de to klassene. Jeg opplever skolen og hverdagen som veldig bra. Har ikke hørt noe om konkurranse i fagene, men min sønn er rolig, pliktoppfyllende og flink i fagene. De har ikke lekser, men de trener jo hver dag så det er MYE enklere å få til treninger når man slipper lekser. Gutten min sover noen ganger etter skolen før trening på kveld. Det er krevende med lett trening på skole (4 dager i uken) i tillegg til vanlig trening med laget på kvelden og alle fag på skolen. Det at han tar deg en ettermiddags hvil, er flink å spise mye gjennom dagen gjør at han mestrer det. jeg hadde lett valgt og anbefalt Wang ung igjen hvis jeg kunne. Jeg har også en eldre søsken som har gått på vanlig ungdomskole og det er mer krevende, for han hadde lekser og null tilrettelegging i forhold til idretten. på Wang får de spise i timene, får lov å ha med sjokolademelk, Fjordland til å varme osv. Det at de starter dagen med lett treningsøkt for så å dusje før skolestart i 10-10.30 tiden, gjør at han får en god start på dagen og er klar i hodet når skoledagen starter med fag. litt lengre dager, men det passer oss med tanke på henting etter jobb. Min erfaring med to hockey gutter en på Wang og en på vanlig ungdomskole, så hadde jeg lett valgt Wang. gode lærere og ungene lærer seg struktur. ☺️ Anonymkode: ca778...0c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå