AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Her jeg bor er det typ en buss i timen, så da hender det jeg haiker om jeg ikke gidder å vente. Mange som advarer, men så langt har det ikke skjedd noe skummelt. Anonymkode: ec406...005
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Masse. Og tatt opp haikere. Alltid gått veldig fint. Anonymkode: c5666...73f
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Det går jo som regel kjempefint helt til det ikke gjør det…. Litt som narkotika. Man har kontroll helt til du ikke har det lenger. Anonymkode: d70fe...f3b
AnonymBruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april Siste gangen jeg (og en venninne) haiket var så ekkel at det gjør jeg ikke flere ganger. Føreren (i 40-årene) var hyggelig nok, men han skremte oss skikkelig med livsfarlig kjøring på glatte veier. Han kjørte for fort, skrenset med vilje i svinger med møtende trafikk osv. Anonymkode: dd62f...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Kommer fra en liten øy kommune med 4000 innbyggere. Haiket masse før når jeg bodde der. Så flyttet jeg til en større kommune og det tok litt tid å skjønne at når folk fløytet var det ikke pga det var kjemnsfolk en så🤪 Hailer aldri nå i en av de større byene. Anonymkode: 087ae...232
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Ja, til et jobbintervju da jeg var i tenårene. Jeg hadde tatt bussen til feil sted først 😅 Jeg passet på at det var minst en kvinne i bilen. Anonymkode: 51853...13a
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april Ja, men ikke siden 1980-tallet. Anonymkode: b5a7b...ae1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Når jeg var ung. 35 år siden. Men alltid var vi to venninner. Men alt jeg vet i dag hadde jeg ikke turt nå om jeg var ung. Anonymkode: f1f90...a11 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her jeg bor er det typ en buss i timen, så da hender det jeg haiker om jeg ikke gidder å vente. Mange som advarer, men så langt har det ikke skjedd noe skummelt. Anonymkode: ec406...005 Fikk motorstopp en gang da haiket jeg og en venninne 45 min minutter med noen som kom forbi. Så haiket jeg og en venninne noen km med en eldre dame da var vi vel 17 Anonymkode: 437d2...9b6
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april Da jeg var ung så. Men hadde ikke gjort det idag,da hadde jeg heller ringt etter noen som kunne kjøre/hente meg. Anonymkode: 73de8...61e
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Har haiket fra ferga og hjem (ikke alltid bussen er med ferga, eller at det er ny buss på andre sida), men da har jeg alltid fått hjelp av fergemannskapet. De kjenner de faste sjåførene, har spurt for meg, og de vet hvem jeg haiker med. De sier også fra hvis jeg ikke bør sitte på med noen som tilbyr skyss. Har selv tatt med haikere, men da alltid jenter eller par. Som regel er det utlendinger. Har kun opplevd en gang at noen ble sinte fordi jeg nektet å kjøre helt inn i Bergen sentrum en fredag ettermiddag (jeg skulle ikke inn til sentrum selv). Anonymkode: 8619f...18a
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april Haiket rundt i Europa, USA og Latin-Amerika for mange år siden. Det var veldig gøy og absolutt ikke noe jeg ville anbefalt egne barn. Haiket mye for lokaltransport på bygda da jeg var tenåring. Dét tenker jeg er helt kurant i dag også, jeg har bare ikke behovet. Tar som oftest med haikere om jeg har plass. Pay it forward, liksom. Anonymkode: e0d9e...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april Ikke siden midten av 90 tallet… Ville aldri gjort de den dag i dag..barna mine får heller ikke lov, virker som de blir bare flere og flere tullinger på denne jord.. Anonymkode: 0ebe2...a3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Ja, en gang. Var 12 mil hjemmefra og skulle ta buss hjem, men hadde lest ruta feil og siste buss var gått for dagen. Anonymkode: 55b03...702
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april Ja, på 80-, 90- og tidlig 2000-tallet, og særlig da på bygda, der alle kjente alle. Anonymkode: be6af...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #17 Skrevet 9. april Ja, når bussen hjem har sluttet å gå. Oslo. Gjort det i 10 år. Aldri opplevd noe ekkelt og tror folk flest er ålreite. K30 Anonymkode: f3c77...121
Cam03 Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april Ja, jeg gjorde det noen ganger på slutten av 90-tallet. Helt til en ville ha betalt i natura, da ble det slutt på haikingen. Og nei, det ble ikke noe på ham. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #19 Skrevet 9. april Ja, i fylla når jeg var 17. Anonymkode: 7cb7b...d93
AnonymBruker Skrevet 9. april #20 Skrevet 9. april Har aldri haiket. Har et inntrykk av at det var vanligere før? Mulig det er fordi jeg er bortskjemt med godt kollektivtilbud og mange taxier her jeg bor. Anonymkode: 45523...ba3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå