AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Jeg har blitt bestemor og fant frem biteleker/babyleker som min sønn brukte da han var baby. Det er en veldig søt mummitroll bitering , og de andre er rangler i stoff og litt plast. Har vasket de i maskinen, men selv om de er nyvasket så er det jo selvfølgelig litt flekker på stoffet. Tenker at min sønn synes det er søtt med leker som han selv brukte, men at min svigerdatter kanskje synes det er uhygieniskt siden de skal i munnen. Hva tenker dere? Anonymkode: d718f...f60
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Treleker og stoffleker som kan vaskes i maskin ok, plastleker ikke. Anonymkode: e6e23...959 1 2
Cottontail Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Kan det vaskes er det ikke uhygienisk. Plastleker fra før ca 2010 bør ikke gjenbrukes, fordi de inneholder stoffer som man nå vet er veldig skadelige, ofte på lang sikt. Søker du på «kjemikalier plastleker» så finner du informasjon. Plastleker med stor affeksjonsverdi kan man evt ramme inn / sette i en hylle bak glass til pynt. 1 7
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Cottontail skrev (1 time siden): Kan det vaskes er det ikke uhygienisk. Plastleker fra før ca 2010 bør ikke gjenbrukes, fordi de inneholder stoffer som man nå vet er veldig skadelige, ofte på lang sikt. Søker du på «kjemikalier plastleker» så finner du informasjon. Plastleker med stor affeksjonsverdi kan man evt ramme inn / sette i en hylle bak glass til pynt. Inneholder duplo og Lego også skadelige stoffer? Ts Anonymkode: d718f...f60
AnonymBruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Inneholder duplo og Lego også skadelige stoffer? Ts Anonymkode: d718f...f60 Ja..mest sannsynlig. Men de blir ikke like mye tygd på. Jeg hadde gjerne tatt i mot leker, men akkurat tyggeleker i plast hadde jeg vært skeptisk til Anonymkode: 1c343...41d 4
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Svigermor har beholdt alle mannens leker og jeg er ikke så superbegeistret for å bruke det. Synes bamsene er litt ekle og de har vært lagret i kjelleren i 30 år. Hun har og spart på mye duplo, og det er jo greit nok, men 30 år gammel duplo kan bli veldig porøs og blir da ødelagt. Mange av klossene har derfor sprukket under lek og de er veldig skarpe når de sprekker. Anonymkode: 06d63...685 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Gamle ekle leker fulle av skummel plast, nei takk. Sett dem på hylla di til pynt, de er ikke egnet til noe annet. Anonymkode: cf5d6...02a
Cottontail Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Inneholder duplo og Lego også skadelige stoffer? Ts Anonymkode: d718f...f60 Jeg har lest mest om de farlige stoffene som ble brukt til å gjøre plasten myk, i dukker og tyggeleker etc, samt i gym-matter og badeleker. Men det går sikkert an å søke opp info om gammel lego og duplo. For de minste som putter alt i munnen ville jeg uansett latt gamle plastfigurer (som Duplo) vært pynt på en hylle / bak en ramme.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:17 #9 Skrevet onsdag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har blitt bestemor og fant frem biteleker/babyleker som min sønn brukte da han var baby. Det er en veldig søt mummitroll bitering , og de andre er rangler i stoff og litt plast. Har vasket de i maskinen, men selv om de er nyvasket så er det jo selvfølgelig litt flekker på stoffet. Tenker at min sønn synes det er søtt med leker som han selv brukte, men at min svigerdatter kanskje synes det er uhygieniskt siden de skal i munnen. Hva tenker dere? Anonymkode: d718f...f60 Så lenge lekene kan vaskes, så syns jeg ikke det er uhygienisk. Anonymkode: 4b962...b76
senior Skrevet onsdag kl. 18:19 #10 Skrevet onsdag kl. 18:19 Når man tenker på at barna gjerne spiser møkk og ellers putter alt mulig i munnen. Hvorfor skal plutselig gamle leker være så farlige . . . . ? 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:23 #11 Skrevet torsdag kl. 06:23 senior skrev (12 timer siden): Når man tenker på at barna gjerne spiser møkk og ellers putter alt mulig i munnen. Hvorfor skal plutselig gamle leker være så farlige . . . . ? Litt enig. Er mye mer redd for gamle miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer enn bakterier. Men som førstegangsmamma selv så har jeg nesten ikke brukt de arvede klærne med flekker, fordi det rett og slett ikke tar seg ut. Føler leker med flekker heller ikke er så veldig appellerende. Anonymkode: 846ca...7c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå