AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:14 #1 Skrevet tirsdag kl. 19:14 Meg og partner har nylig blitt foreldre, etter å vært sammen i mange år hadde vi veldig lyst på barn. Vi har hatt en kjempe fint forhold og hadde det veldig bra sammen, men nå har ingen av oss sovet på veldig mange måneder og lunta blir kortere og kortere. Vi vet at det er unntakstilstand men jeg begynner å bli veldig sliten av å bli klaget på over alt jeg gjør, jeg gjør tydeligvis ingen ting riktig fordi det er alltid noe å kjefte på eller kritisere meg på. Bare måten jeg går på er ikke greit lenger, og får konstant høre hvor lei han er av meg og at jeg bare klager og griner hele tiden. Jeg er helt utslitt av å ikke sove og i tillegg være den som mater, passer på, legger, leker med, det er alltid mitt hoved ansvar. Er det noen som har følt det sånn å kommet gjennom det? I så fall hvordan gjorde dere det? Anonymkode: ed4af...a50 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:24 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:24 Dere må snakke sammen i fredstid, uten å være anklagende. Begge må også være innstilt på å kommunisere og samarbeide. Det kan høres ut som at han er deprimert. Er han ikke villig til å snakke sammen eller samarbeide er det dessverre lite du kan gjøre. Anonymkode: 8fc0e...710
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:47 #3 Skrevet tirsdag kl. 19:47 Så han gjør ingenting? Anonymkode: 90132...7a5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:07 #4 Skrevet tirsdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så han gjør ingenting? Anonymkode: 90132...7a5 Jo han gjør litt husarbeid og lager mye mat, men hver gang det er noe med baby er det meg det står på som regel. Som er over skrev så er jeg kanskje enig at han virker litt deprimert. Anonymkode: ed4af...a50 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:02 #5 Skrevet onsdag kl. 06:02 Deprimert eller ikke, det er ingen unnskyldning for å ikke ta sin del av jobben. Det er ikke akkurat som om du har det bra heller. Jeg hadde i alle fall selv blitt deprimert av å ha det slik. Dere har ett barn sammen. Hvorfor har ingen av dere sovet? Dere må bytte på å få søvn. Det er kjempe viktig at dere begge får hentet dere inn litt. Har dere noen som evt. kan komme å hjelpe dere noen timer med baby slik at dere får sovet? Vil videre foreslå at dere tar noen runder med samtaler på familievernkontoret for å forsøke å bedre kommunikasjon mellom dere. Det er kjempe lurt å gjøre det nå før dere har ødelagt forholdet mellom dere helt. Den type kommunikasjon du beskriver, fører ofte til sinne og bitterhet som ikke nødvendigvis går over når den verste småbarnstiden er over, så blir det brudd. Det er gratis med slike samtaler på familievernkontoret. Anonymkode: bc9d4...fdd 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:21 #6 Skrevet onsdag kl. 07:21 Dere må dele på det rundt babyen. Noen ganger er det rene ferien å få ta middagslaging i fred og ro mens den andre underholder baby. Det er ikke slik at babyen er ditt ansvar, det er en 50/50 oppgave i det han kommer hjem fra jobb. Alle trenger et pusterom. Bytt på å gå en tur alene en ettermiddag i uken, del opp matlaging og husarbeid slik at den som ikke har barnet får gjøre ting uforstyrret og lek og skift på babyen sammen innimellom. Her tok jeg alt med baby og husarbeid og matlaging. Jeg kan love deg alt av følelser forsvant kjapt og forholdet ble veldig vanskelig å opprettholde. Nå flere år senere har han tatt seg litt sammen, men det er så altfor sent. Gjør noe med det nå. Anonymkode: 7e63b...867 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #7 Skrevet onsdag kl. 07:26 Ikke hør på alle disse moral politiet om at pappaen absolutt slipper for billig unna. Husk, dere er førstegangs foreldre. Har du tenkt på at kanskje han ikke vet hvordan man skifter bleie, leker eller skal være rundt babyen mtp du er mor, og sikkert kjefta på han for ar han ikke gjør ting på sin måte rundt barnet ?? Og dette må du huske, har faktisk hatt samme diskusjon med min mann, eller prat da. Og han sier at de fleste menn syns den nyfødt tiden og baby tiden kan være kjedelig, de klarer ikke å gi den nærheten og kosen, og samspill som vi mødre gir de. Men så fort de begynner å bli mobile og spise fast føde er de fleste fedre på med engang ! Da kan de herje litt mer med barna... Og helt ærlig, bleieskift er driiiit kjedelig. Forstår mannen det at han hater det. Gjør jeg også. Spesielt hvis man har fått en super bæsjer som bæsjer opp til ryggen hver eneste gang😂... Kan du prøve å fi han en klem hver dag ? Prøve å si en fin ting til han hver dag ? Dere må faktisk kommunisere.... Søvnmangel fucker opp big time. Sender en klem 🤩 Anonymkode: 66b39...adc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:28 #8 Skrevet onsdag kl. 07:28 Jeg har og står i dine sko, med søvnløse netter enda. To tette, endelig liksom fått tilbake søvn med todler og så kommer en liten tullball til, som ikke vil sove om natta 😂🤩🤩🤩! Mannen og jeg har gnagd like mye på hverandre vi, men kommer oss igjennom det med å gi en positiv ting til hverandre hver dag. Og gi hverandre en klem hver dag. Anonymkode: 66b39...adc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:31 #9 Skrevet onsdag kl. 08:31 Vi sørget for avlastning- for oss var det å dra til besteforeldrene og sove it der mens de tok seg litt av oss og babyen ❤️ Anonymkode: ea203...b8f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:55 #10 Skrevet onsdag kl. 10:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke hør på alle disse moral politiet om at pappaen absolutt slipper for billig unna. Husk, dere er førstegangs foreldre. Har du tenkt på at kanskje han ikke vet hvordan man skifter bleie, leker eller skal være rundt babyen mtp du er mor, og sikkert kjefta på han for ar han ikke gjør ting på sin måte rundt barnet ?? Og dette må du huske, har faktisk hatt samme diskusjon med min mann, eller prat da. Og han sier at de fleste menn syns den nyfødt tiden og baby tiden kan være kjedelig, de klarer ikke å gi den nærheten og kosen, og samspill som vi mødre gir de. Men så fort de begynner å bli mobile og spise fast føde er de fleste fedre på med engang ! Da kan de herje litt mer med barna... Og helt ærlig, bleieskift er driiiit kjedelig. Forstår mannen det at han hater det. Gjør jeg også. Spesielt hvis man har fått en super bæsjer som bæsjer opp til ryggen hver eneste gang😂... Kan du prøve å fi han en klem hver dag ? Prøve å si en fin ting til han hver dag ? Dere må faktisk kommunisere.... Søvnmangel fucker opp big time. Sender en klem 🤩 Anonymkode: 66b39...adc Buhu. Her har hun gått gravid, født og tatt den tyngste jobben, men han skal få klemmer, støtte og unnskyldes fordi det er kjedelig? Rart menn blir håpløse voksne når de oppdras slik.... Anonymkode: 7e63b...867 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå