AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Hei Jeg betaler månedlig inn til "Innkrevingsmyndigheten - for bidrag og tilbakebetalingskrav". Forrige måned hadde jeg dessverre akkurat litt for lite penger til at det månedlige auto-trekket ble trukket fra kontoen min. Jeg har fått en purring fra skatteetaten for manglende betaling for mars måned. Dette er et krav jeg har fått fra NAV, men som tydeligvis kreves inn fra Skatteetaten (?). Worst case scenario for meg er hvis de 5000 kr automatisk går til nedbetaling av kravet SAMTIDIG som at jeg får dobbel opp faktura denne måneden, altså både mars+april. Best case er hvis de 5000 går til nedbetaling faktura for mars og april måned, og delvis mai. Har fått purring på den manglende mars-betalingen som ikke gikk igjennom, som jeg så klart skal betale med en gang jeg får dekning på konto. Mest optimale scenario er jo om jeg får skatten til gode på konto så jeg selv kan betale ned disse to fakturaene med en gang. 😅 Er det noen som vet "gangen" i slike saker? 🙈 Anonymkode: 48212...2f1
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Jeg betaler månedlig inn til "Innkrevingsmyndigheten - for bidrag og tilbakebetalingskrav". Forrige måned hadde jeg dessverre akkurat litt for lite penger til at det månedlige auto-trekket ble trukket fra kontoen min. Jeg har fått en purring fra skatteetaten for manglende betaling for mars måned. Dette er et krav jeg har fått fra NAV, men som tydeligvis kreves inn fra Skatteetaten (?). Worst case scenario for meg er hvis de 5000 kr automatisk går til nedbetaling av kravet SAMTIDIG som at jeg får dobbel opp faktura denne måneden, altså både mars+april. Best case er hvis de 5000 går til nedbetaling faktura for mars og april måned, og delvis mai. Har fått purring på den manglende mars-betalingen som ikke gikk igjennom, som jeg så klart skal betale med en gang jeg får dekning på konto. Mest optimale scenario er jo om jeg får skatten til gode på konto så jeg selv kan betale ned disse to fakturaene med en gang. 😅 Er det noen som vet "gangen" i slike saker? 🙈 Anonymkode: 48212...2f1 Altså, 5000 er skatt til gode. 🙈 Anonymkode: 48212...2f1
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Om du har gjeld til staten kan skattepenger til gode trekkes for å dekke inn på gjelda, uansett om du har betalt faktura eller ikke. Skatt til gode motregnes mot gjeld til staten og har du gjeld innkreves dette. Motregning - Skatteetaten Anonymkode: a8edd...1ee
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om du har gjeld til staten kan skattepenger til gode trekkes for å dekke inn på gjelda, uansett om du har betalt faktura eller ikke. Skatt til gode motregnes mot gjeld til staten og har du gjeld innkreves dette. Motregning - Skatteetaten Anonymkode: a8edd...1ee Ja, det skjønner jeg, men jeg lurer om de 5000 trekker fra på mars-regningen først, og så april-regningen, osv, eller om de 5000 regnes fra summen som ikke er satt opp til faktura ennå. Dette er kanskje helt opplagt, men ikke for meg. 😅🥴 Anonymkode: 48212...2f1
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det skjønner jeg, men jeg lurer om de 5000 trekker fra på mars-regningen først, og så april-regningen, osv, eller om de 5000 regnes fra summen som ikke er satt opp til faktura ennå. Dette er kanskje helt opplagt, men ikke for meg. 😅🥴 Anonymkode: 48212...2f1 Det motregnes mot forfalte krav. Anonymkode: 51b35...488
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Det skal gjøres motregning mot forfalte krav, altså mars. Vet ikke hvor mye skatt du har tilgode, men de 5000kr du skylder for mars vil med all sannsynlighet bli dekket med skatt til gode, og så vil du få restbeløpet utbetalt. Kravet for april er jo ikke forfalt og kan derfor ikke trekkes eller motregnes, det blir jo som hvilken som helst annen faktura du har i nettbanken som ikke er forfalt Anonymkode: 9dce2...9b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå