AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:50 #1 Skrevet tirsdag kl. 11:50 Her om dagen var jeg på apoteket. Så de hadde halv pris på Vichy deodoranter. 125,- sto det på hylla. Ok, da blir det rundt 60 kroner, tenkte jeg. Litt i overkant, men så fikk jeg se at oppgitt pris er gitt med rabatt. Dvs at deodoranten egentlig koster 250,- ! Jeg gikk på Normal og kjøpte en til 19,90. Hvorfor denne sinnssyke forskjellen i pris? Er en Vichy deo verdt mer enn ti ganger en Palmolive (som jeg kjøpte)? Anonymkode: ecba8...dbd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:59 #2 Skrevet tirsdag kl. 11:59 Det er helt uforståelig, men Vichy-deodorantene er helt sinnssykt dyre i vanlige apotek. Fastprisen i nettbutikker som f.eks Lyko eller Farmasiet er ofte lavere enn halv pris på apoteket på disse deodorantene. Man får mange deodoranter til langt lavere pris enn Vichy. Jeg har prøvd flere, men er ingen fan av Vichy-deodoranter, og synes ikke de hjelper mer mot svettelukt enn andre. Samtidig har jeg en venninne med større svetteproblemer enn meg, og hun sverger til Vichy, som er det eneste som fungerer for henne. Hva som er best er altså veldig individuelt. Selv kjøper jeg som regel mine deodoranter på Normal. Der er utvalget stort og prisene lave. Anonymkode: a7eea...b92 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:40 #3 Skrevet tirsdag kl. 21:40 Før kunne jeg bruke ting fra dagligvarebutikk, men plutselig begynte de å stinke på meg. Gikk over på Cosmica som var litt dyrere og det funket en periode, før de og begynte å stinke. Så da ble det Vichy-og jeg kjøper ALDRI til full pris, jeg nekter! De er heldigvis ofte på kampanje, ellers bestiller jeg på nett. Anonymkode: 26a3b...a3e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:48 #4 Skrevet tirsdag kl. 21:48 Alt er jo dyrt på apoteket, inkludert medisiner. Bruker farmasiet online. Anonymkode: ea879...eed
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:48 #5 Skrevet tirsdag kl. 21:48 Mye billigere på nettapotek, og Apotek1 er billigere på nett enn i fysisk butikk. Om jeg handler der så bruker jeg klikk & hent. Anonymkode: 2dec7...dfd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:56 #6 Skrevet tirsdag kl. 21:56 De priser seg selv ut. Det er kun den skikkelig gamle generasjonen som fortsett tar handelen sin i butikk. Jeg lurer på om de ikke ønsker å ha butikklokaler lenger. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt er jo dyrt på apoteket, inkludert medisiner. Bruker farmasiet online. Anonymkode: ea879...eed Apotekvarer handles kun på nett. Skal være en skikkelig krise for å handle i en fysisk butikk her i Norge nå! Anonymkode: 1cd8c...801
AnonymBruker Skrevet i går, 10:55 #7 Skrevet i går, 10:55 Lyko har også god pris på endel slike ting. Anonymkode: da22d...3b4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 13.59): Det er helt uforståelig, men Vichy-deodorantene er helt sinnssykt dyre i vanlige apotek. Fastprisen i nettbutikker som f.eks Lyko eller Farmasiet er ofte lavere enn halv pris på apoteket på disse deodorantene. Anonymkode: a7eea...b92 Dette er jo ikke uforståelig? Et fysisk apotek (eller "vanlig" apotek som du kaller det) kan selvsagt ikke sammenlignes med en nettbutikk som Lyko. Det jobber ikke helsepersonell som farmasøyter eller apotekteknikere hos Lyko. Trenger du hjelp av helsepersonell for å kjøpe deodorant? Sannsynligvis ikke, men DER har du altså forklaringen på hvorfor alle varer generelt er dyrere i fysiske apotek. Nettapotek som Farmasiet er selvfølgelig også betydelig billigere å drifte enn et fysisk apotek, selv om de naturligvis har farmasøyter der. Derfor kan de også operere med kunstig lave priser på en del varer, ofte bestselgere innen hudpleie, fordi den totale inntjeningen likevel blir akseptabel. Vichy-deodoranter er forøvrig like dyrt i franske apotek som i norske apotek. Vichy er generelt et hudpleiemerke som er kjent for kvalitet og for en relativt høy pris, faktisk har det i mange land vært et problem med omreisende Øst-Europeiske "Vichy-bander", altså tyver som har spesialisert seg på å stjele Vichy-produkter fra apotek, se for eksempel denne saken fra Danmark for noen år tilbake: https://www.sn.dk/art789074/hilleroed/nyhed/stjal-cremer-paa-apoteket-nu-er-de-begge-udvist/ Om DU synes deodorantene til Vichy er verdt prisen, det er jo derimot en annen sak. Naturligvis vil en del mene at produktene er oppskrytt, selv om mange andre er fornøyde:) Anonymkode: eda29...b3f 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå