Gå til innhold

Spiser jeg for mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Sikkert et kjempedumt spørsmål, men prøver likevel. Snakket med ei venninne her om dagen, og hun måpte over "hvor mye jeg har i meg" ila en vanlig dag. Selv har jeg aldri tenkt at jeg spiser unormalt mye, men ble veldig usikker etter denne samtalen. Hva tror dere?

Frokost:

2 knekkebrød med sardiner + grønnsaker, eller en skål med store havregryn + frukt og melk

Lunsj: som regel bakte grønnsaker med linser eller fisk til. Eventuelt det samme som frokost

Middag: Hva enn som serveres. Salat, pizza, pasta, fisk, kjøtt, etc

Kveld: 2 knekkebrød eller Skyr med frukt

Spiser litt sjokolade og godteri i helgene

Er dette virkelig så unormalt? Er jeg helt på kjøret? Kan ingenting om helse og kosthold, så ble litt bekymra.

Anonymkode: 1579d...aa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er mye med dette?

Anonymkode: dad9a...ae6

Skrevet

Det er vel mengden middag det står og faller på her. Resten høres absolutt ikke mye ut. Har du normal vekt som holder seg noenlunde stabil, spiser du ikke for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Mye om man er 150 og inaktiv, ikke så mye om man er 170 og trener endel.

Anonymkode: 14f14...39a

Skrevet

Høres ikke mye ut 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Umulig svare når du ikke oppgir mengde på maten , eller din høyde og vekt. 

spiser du 3000 kalorier om dagen eller 1500 , er du 150 cm høy eller 185 ?

Anonymkode: 85dfe...764

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei!

Sikkert et kjempedumt spørsmål, men prøver likevel. Snakket med ei venninne her om dagen, og hun måpte over "hvor mye jeg har i meg" ila en vanlig dag. Selv har jeg aldri tenkt at jeg spiser unormalt mye, men ble veldig usikker etter denne samtalen. Hva tror dere?

Frokost:

2 knekkebrød med sardiner + grønnsaker, eller en skål med store havregryn + frukt og melk

Lunsj: som regel bakte grønnsaker med linser eller fisk til. Eventuelt det samme som frokost

Middag: Hva enn som serveres. Salat, pizza, pasta, fisk, kjøtt, etc

Kveld: 2 knekkebrød eller Skyr med frukt

Spiser litt sjokolade og godteri i helgene

Er dette virkelig så unormalt? Er jeg helt på kjøret? Kan ingenting om helse og kosthold, så ble litt bekymra.

Det kommer an på forbrenningen din og om du er slank.

Jeg spiser mye mer, er 174 cm høy og et par og seksti kg 

Anonymkode: e7f68...6ed

AnonymBruker
Skrevet

For min del er dette både mye og ofte. Jeg er 160 og har ganske aktiv jobb. Men er man sulten så er man sulten.

Anonymkode: 2d464...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Det høres lite ut synes jeg. Jeg er 170cm og normalvektig+. Jeg spiser mer enn det der hver dag bare mindre sunt + godteri og/eller kake, boller, chips eller liknende hver dag 😄 Hun henger seg kanskje opp i at det er 2 varme måltider og tenker at varmt måltid = stort måltid?

Anonymkode: 82412...696

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Umulig svare når du ikke oppgir mengde på maten , eller din høyde og vekt. 

spiser du 3000 kalorier om dagen eller 1500 , er du 150 cm høy eller 185 ?

Har ikke peiling på hvor mange kalorier jeg spiser. Er 170 cm og 55 kg, så er vel ikke for tung.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del er dette både mye og ofte. Jeg er 160 og har ganske aktiv jobb. Men er man sulten så er man sulten.

Takk for svar! Ja, mulig det kan være litt mye. Er 170 cm og 55 kg, så bør jo sikkert ikke spise så mye mindre heller. Men så er jeg jo litt høyere enn deg, det kan jo kanskje ha noe å si?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke peiling på hvor mange kalorier jeg spiser. Er 170 cm og 55 kg, så er vel ikke for tung.

Selvfølgelig er det ikke mye for deg da! Slutt å la deg påvirke av slike kommentarer. Om noe, burde du ha spist enda mere.

Anonymkode: 5474c...4df

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det ikke mye for deg da! Slutt å la deg påvirke av slike kommentarer. Om noe, burde du ha spist enda mere.

Anonymkode: 5474c...4df

Takk for tilbakemelding. Lar meg nok litt lett påvirke når det kommer til mat, har ikke så god peiling på ernæring og kalorier. 

AnonymBruker
Skrevet

Veier du det du ønsker og har energi til det du vil, så spiser du rett for deg.

Anonymkode: fd19e...0f5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er 1,70 og veier 55 kilo.

Du spiser åpenbart ikke mer enn du trenger. Det er det som betyr noe.

Drit i hva venninnen din måtte si. Du skal spise de din kropp trenger, ikke det hun trenger eller det hun anslår at din kropp trenger. Det får du tydelig til. 

Anonymkode: 6a621...dd5

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar! Ja, mulig det kan være litt mye. Er 170 cm og 55 kg, så bør jo sikkert ikke spise så mye mindre heller. Men så er jeg jo litt høyere enn deg, det kan jo kanskje ha noe å si?

Klart det har mye å si. Større kropp trenger mer mat og drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke mye. Venninnen din virker å ha et usunt forhold til mat. Enten det eller så er hun overvektig og misunnelig på deg som er slank og kan spise normalt. Jeg har ca samme høyde og vekt som deg og spiser ca samme mengde kalorier. 

Anonymkode: d8a84...e94

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis venninnen din er liten og har mye mindre forbruk vil hun synes at du spiser mye . Du høres ikke veldig tung ut. Blås i hva hun mener.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Absolutt ikke mye. Venninnen din virker å ha et usunt forhold til mat. Enten det eller så er hun overvektig og misunnelig på deg som er slank og kan spise normalt. Jeg har ca samme høyde og vekt som deg og spiser ca samme mengde kalorier. 

Anonymkode: d8a84...e94

Hun er overvektig, men spiser mye mindre mat enn hva jeg gjør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun er overvektig, men spiser mye mindre mat enn hva jeg gjør.

Tror hun ja.

Hun spiser energitett mat og TROR du spiser mye.

Volum og hvor ofte sier ingenting.

Anonymkode: 5b836...db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...