Gå til innhold

Vil flytte fra mannen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg klarer ikke lenger å bo sammen med min mann. Vi har forandret og våre mål i livet er ikke lenger i tråd med hverandre.

Jeg er ikke lykkelig lenger og vil ta vare på min mental helse. Vi har 2 barn sammen som er 10 og 14.

Jeg har begynt å lette etter et sted å bo i nærheten der jeg jobber så jeg trenger ikke bil lenger. Jeg vil flytte og skal forlate alt til han (HUS og bil) Men jeg har ikke nok penger så stedet jeg skal flytte er bare nok til meg, derfor jeg vil ikke dele med hus og alle eiendommen vi har så barna kan fortsatt bo hos han og har et sted å bo. Jeg kan betale bidrag til han også. 

Jeg skal jobbe ekstra vakter siden barna bor ikke lenger hos meg men selvfølgelig det kan besøke meg hvis de vil. Men inntil jeg får råd til et større sted de må bor hos faren sin. 

Tror dere blir jeg en dårlig mor? Jeg elsker barna mine men jeg vet at det får et bedre liv å bo hus faren sin en hos meg. 😞

Anonymkode: 3180d...115

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm overskriften din burde endres til 'vil flytte fra mannen OG barna mine'. 

Noe som er ganske uvanlig ting å gjøre for en mor. Selvsagt må du heller skaffe deg en bolig med soveplass til barna dine. Har du ikke råd søker du støtte.

Anonymkode: 96994...280

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vil flytte og skal forlate alt til han (HUS og bil) Men jeg har ikke nok penger så stedet jeg skal flytte er bare nok til meg, derfor jeg vil ikke dele med hus og alle eiendommen vi har så barna kan fortsatt bo hos han og har et sted å bo. Jeg kan betale bidrag til han også. 

Ikke vær dum! Om du er deleier i hus og bil, så skal du selvsagt ha penger for din andel! 

Anonymkode: d20e4...4f0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Du skylder han ikke noe mer enn han skylder deg. Dere har levd ett liv sammen og det er en selvfølge at du får din halv del av huset og andre ting. Ikke vær en martyr. Det gagner ikke barna heller. Si at livet skjer og du vil ut. Han kan spille dum og late som at dere er støpt sammen, men det er ingen garanti for at forholdet funker over tid. Det er en risiko han valgte å ta.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør dette mot barna dine. Skaff deg et sted hvor også de kan bo. De kommer til å føle seg forlatt og uønsket av deg, og du legger ansvaret for relasjonen over på dem med «kan besøke meg hvis de vil». 

Ikke traumatiser barna dine på denne måten. Dette har jeg dessverre vært vitne til i en nær familiær relasjon, og det er hjerteskjærende hvordan det har påvirket barnet.

Vet ikke hva som skjedde med skriftstørrelsen underveis her, men får ikke til å endre det.

Anonymkode: 89333...15a

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres deprimert ut. Dette høres ikke ut som en normal ting å gjøre, ingen rømmer fra familien sin uten videre. 

Får du behandling? Syns dette er steg 1 for deg om ikke..

Anonymkode: 81663...03a

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok betale barnebidrag isåfall.

Men ønsker deg lykke til. ❤️

Anonymkode: 8439e...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg hjelp for depresjonen.

Anonymkode: 94192...60f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (55 minutter siden):

Du skylder han ikke noe mer enn han skylder deg. Dere har levd ett liv sammen og det er en selvfølge at du får din halv del av huset og andre ting. Ikke vær en martyr. Det gagner ikke barna heller. Si at livet skjer og du vil ut. Han kan spille dum og late som at dere er støpt sammen, men det er ingen garanti for at forholdet funker over tid. Det er en risiko han valgte å ta.

hvis jeg skal ha min del da barna mine har ikke bedre sted å bo. Grunnen at jeg vil ikke dele er at jeg har ikke råd til et nytt sted. Jeg har fastjobb og kan betale bidrag. 

AnonymBruker
Skrevet

Men får du din del, og du ikke trenger å betale bidrag. Så har du vel råd til bolig med 2 soverom, så kan barna få de, og du sove på stua. 

Anonymkode: f9f64...1b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ikke gjør dette mot barna dine. Skaff deg et sted hvor også de kan bo. De kommer til å føle seg forlatt og uønsket av deg, og du legger ansvaret for relasjonen over på dem med «kan besøke meg hvis de vil». 

Ikke traumatiser barna dine på denne måten. Dette har jeg dessverre vært vitne til i en nær familiær relasjon, og det er hjerteskjærende hvordan det har påvirket barnet.

Vet ikke hva som skjedde med skriftstørrelsen underveis her, men får ikke til å endre det.

Anonymkode: 89333...15a

som jeg har skrevet over, jeg har ikke råd til et nytt sted der jeg og barna kan bo sammen. Alt er dyrt, jeg vil at barna mine har et trygg sted å bo. Jeg har fastjobb og kan helst betale barnabidrag enn å ta huset der barna mine elsker å bo. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som du skal flytte inn til noen andre? 

Anonymkode: f55c8...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at huset er viktigere for barna dine enn du er? Her må det ligge noe mer under, for dette henger ikke sammen. Du vil altså heller frata barna dine tid med mamma, enn at de må flytte?

Selvsagt skal du ha halvparten av det du er medeier i. Enten må mannen kjøpe deg ut også blir han fortsettende å bo i huset, eller så selges huset. For pengene du får kan du enten kjøpe en liten bolig (med lån selvsagt) eller leie. 

Anonymkode: 16f9c...862

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du aldri ha samvær med barna? Jeg vet ikke, men dette høres psykt ut. Har du hatt fødselsdepresjon som aldri ble behandlet? Tanken om at barna skal bo i sitt hus er jo fin, men ikke realistisk. Trygge gode barn tåler at foreldrene skiller seg, og de evt må bo i 2 mindre leiligheter, men da har de hvertfall mammaen sin også... 

Barna dine går nå inn i en tøff periode psykisk med tenårene, det å bli forlatt av mammaen sin på den måten er mer skadelig enn skilsmisse og bytte av hus.. 

Som en midlertidig løsning, kan du og mannen leie en hybel, og bo der annenhver uke? Barna bor i huset fast, men dere bytter på? 

Det krever jo selvsagt klare regler og ett godt samarbeid. 

Anonymkode: 77dce...4e2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

høres ut som du skal flytte inn til noen andre? 

Anonymkode: f55c8...628

nei, det skal jeg ikke. Jeg vil helst bo alene enn å bo sammen med en mann som har ikke følelse eller empati lenger. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres for depressivt ut. Flytte fra mannen.. ok folk vokser fra hverandre, brudd skjer selv med barn. Flytte fra din egen økonomi og all verdi du har tjent og eier.. ikke normalt. Flytte i fra barna.. heller ikke normalt. 

Ser for meg at når du sitter der alene, og har fått hvilt deg opp noen uker.. Hva har du da i livet ditt? Skal du begynne på nytt og tjene/spare opp til EK? 

Anonymkode: 9af6d...735

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres for depressivt ut. Flytte fra mannen.. ok folk vokser fra hverandre, brudd skjer selv med barn. Flytte fra din egen økonomi og all verdi du har tjent og eier.. ikke normalt. Flytte i fra barna.. heller ikke normalt. 

Ser for meg at når du sitter der alene, og har fått hvilt deg opp noen uker.. Hva har du da i livet ditt? Skal du begynne på nytt og tjene/spare opp til EK? 

Anonymkode: 9af6d...735

Jeg eier ikke så mye 😪 jeg bidrar ikke til regninger men jeg har betalt Barnahagen og SFO helt til til barna slutte, betaler alt til mat og klærne til Barna... jeg har betalt bilen i 5 år men egenkapital var ikke min. Jeg har ingenting når vi gifter/flytte inn sammen men jeg har fast jobb. så jeg kan ikke forventer at jeg får en del av hva vi eier. 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

nei, det skal jeg ikke. Jeg vil helst bo alene enn å bo sammen med en mann som har ikke følelse eller empati lenger. 😊

Hvorfor må barna bo med en mann uten empati?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg eier ikke så mye 😪 jeg bidrar ikke til regninger men jeg har betalt Barnahagen og SFO helt til til barna slutte, betaler alt til mat og klærne til Barna... jeg har betalt bilen i 5 år men egenkapital var ikke min. Jeg har ingenting når vi gifter/flytte inn sammen men jeg har fast jobb. så jeg kan ikke forventer at jeg får en del av hva vi eier. 😊 

Så han har lurt deg økonomisk og.

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du ta deg sammen! Kjemp for pengene og du skal selvfølgelig ha ungene 50/50. Om han tjener mest er det han som skal betale barnebidrag til deg. Slutt å vær en dørmatte!

Anonymkode: adb8c...d6c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...