Gå til innhold

Masse fugleloppebitt, hva lindrer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått rundt ti bitt, digre og kløende, aldri opplevd maken, men det ser ut som fugleloppebitt (vi har utekatt som ser sitt snitt til å krype opp i senger innimellom). Det er tre dager siden jeg merket dem, de blir nesten bare verre for hver dag, og ingenting hjelper. Noen råd?

Anonymkode: 4da40...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd aloe Vera? 

Anonymkode: 62243...a15

Skrevet

Hva har du prøvd da? 

Eurax hjelper godt her, eller zyrtec.

Anonymkode: 3d45f...1d4

Skrevet

Kom opp masse info om du bare googler på; lindre loppebitt

Anonymkode: cdca3...9c2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd aloe Vera? 

Ja,  en gele. Har også prøvd hydrokortisonkrem, et par andre kløstillende kremer, Bacemycin på stikk som ser betente ut, osv. Jeg blir gal av denne kløen, har ikke sovet på tre netter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom opp masse info om du bare googler på; lindre loppebitt

Anonymkode: cdca3...9c2

Ja, og jeg har som sagt prøvd "alt" etter å ha googlet. Ikke Zyrtec da, men det kan hjelpe? Hvor mange tabletter, hvor ofte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd aloe Vera? 

Aloe vera? Du må nok ha sterkere lut enn en plante… 

Det klør som bare faen. Eurax, cylocain eller Zyrtec. Det er en allergireaksjon, du trenger noe som tar allergi-symtpomene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, og jeg har som sagt prøvd "alt" etter å ha googlet. Ikke Zyrtec da, men det kan hjelpe? Hvor mange tabletter, hvor ofte?

Det må du nesten se på pakka?

Skrevet

Fordelen med Zyrtec er at du sovner av det og 🤣 to fluer i en smekk for deg nå det ts

Skrevet

Ta også å frys dyna di, bytt sengetøy og støvsug senga nøye. Rist klærne i skapet ute. Vi hadde skikkelig strev med fuglelopper i fjor og disse tingene hjalp ihvertfall så det ikke kom flere

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger.

veronica<3, mod.

Skrevet

Du må jo skaffe katten din loppekur. Ad tab på apoteket er for både lopper og flått, nok til 3 mnd.

Anonymkode: bb628...29f

Skrevet

Første gang jeg fikk det i fjor virket det med Xylocain-salve på om kvelden. (De klør ikke like ille på dagtid hos meg.) 

Men tror jeg utviklet en form for allergi (har hatt myggallergi siden jeg var lita), for neste gang jeg fikk noen slike bitt hjalp Xylocain lite eller ingenting. 

Tredje gangen jeg fikk slike bitt hadde jeg overhodet ingen effekt av Xylocain, så da prøvde jeg allergimedisin (reseptfri på apoteket), det fungerte i hvert fall slik at jeg fikk noen timers søvn hver natt. 

Du har min sympati...

(hører Hovmesterens stemme i hodet med tanke på katten din... "Oh... I'll kill that cat..." :D 

Anonymkode: ffcd3...76f

Skrevet

Kanskje litt for tidlig i sesongen, men å mose noen slike og smøre på har hjulpet meg med diverse kløende bitt! 

IMG_8295.jpeg

Anonymkode: 56b61...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...