Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet til 2.trimester og har lagt på meg synlig mye. Var mye sulten og trøtt i 1.trimester så både sunne matvalg og trening ble nedprioritert med dertil resultat. 

Ikke misforstå meg, er helt ok med å legge på meg en del og at magen vokser, men kjenner og ser at hele meg er vesentlig større og det er fortsatt veldig tidlig. Jeg føler meg ukomfortabel i egen kropp. 

En skal jo ikke slanke seg som gravid, men det kan ikke være feil å prøve å ta seg litt sammen og håpe at en får roet vektoppgangen noe? Andre som kjenner seg igjen i dette? 

Ikke mitt første barn og jeg har kommet relativt fort tilbake til utgangspunktet tidligere, så bør kanskje bare ikke tenke på det. 

Anonymkode: d8a6b...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig lov å ta seg sammen, ja.

• Liker 3
Skrevet

Husk det er mye vann,baby vokser og vi forandre oss mye i kroppen når vi w gravid.

Så slapp av og spis sundt og bra( det du vil). Ofte vil vekta og kroppen gå tilbake etter fødselen 

Skrevet

Å ta seg sammen går jo fint. Å velge eple over smågidt feks er lurt enten man er gravid eller ei. Å kjøre hardt kaloriunderskudd og trene mer enn kroppen aksepterer kan vente til du er ferdig med amming.

Anonymkode: 8f1d7...41e

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker at det er positivt å tenke over hva man spiser, og å holde seg fysisk aktiv. Men ikke ta det for langt. En skal jo leve, kunne kose seg også 🙂

Skrevet

Selvsagt, det er lov å trene og kutte ut alt av junk/sukker ol. Spis proteiner og masse grønnsaker. 

Anonymkode: 5c53f...78c

Skrevet

Relax.... Nyt heller tiden hvis det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 83b76...9c0

• Liker 1
Skrevet

Hvis du fra nå av klarer å spise sunn mat til du er mett og å være i bevegelse er jo ingenting bedre enn det, både for deg og babyen 😊 Uenig i at dette er den ideelle tiden å «kose seg på» når det kommer til junk og sofaliv, men enig i at kaloriunderskudd og knallhard trening ikke bør være prioritert. 

Anonymkode: b322c...165

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har akkurat kommet til 2.trimester og har lagt på meg synlig mye. Var mye sulten og trøtt i 1.trimester så både sunne matvalg og trening ble nedprioritert med dertil resultat. 

Ikke misforstå meg, er helt ok med å legge på meg en del og at magen vokser, men kjenner og ser at hele meg er vesentlig større og det er fortsatt veldig tidlig. Jeg føler meg ukomfortabel i egen kropp. 

En skal jo ikke slanke seg som gravid, men det kan ikke være feil å prøve å ta seg litt sammen og håpe at en får roet vektoppgangen noe? Andre som kjenner seg igjen i dette? 

Ikke mitt første barn og jeg har kommet relativt fort tilbake til utgangspunktet tidligere, så bør kanskje bare ikke tenke på det. 

Anonymkode: d8a6b...598

Jeg er i uke 21 nå, og har gått opp 9 kg. Sist svangerskap gikk jeg opp 14 kg totalt, og det forsvant jo fort. Jeg var også mye trøtt og sulten i første trimester nå, så alt jeg gjorde var å ligge på sofaen og spise.. Nå er formen topp, og jeg er godt i gang på treningssenteret igjen, pluss at jeg har en hund som må få en god tur hver dag. For min del er det fortsatt kostholdet som er utfordringen. Jeg er fortsatt mye sulten, og det har blitt alt for mye sukker.. Vi får ta oss litt sammen 🫶

Anonymkode: 8c6df...922

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 24 uker på vei og har gått opp 8 kilo. Sist gikk jeg opp 18 kilo og de raste av igjen. Samtidig er det ubehagelig å kjenne seg veldig tung. Lov å begrense inntaket litt. 

Anonymkode: e565f...f96

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...