Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her var det jammen mange som påsto det er ingen banker som har rente på brukskonto. Jeg har det på min brukskonto (Handelsbanken). Elendig rente, riktignok, men null er den ikke.

Anonymkode: 09296...8f1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min mor har sparerente på over 5% i DnB. Gammel trofast kunde.

Brukskonto har aldri god rente. Så jeg setter lønn rett inn på litt bedre sparerente. Rest går til kontoen med høyest sparerente.

Anonymkode: 4cbc1...042

Høyeste er 4,80 %, så da har hun en avtale utenom det vanlige.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her var det jammen mange som påsto det er ingen banker som har rente på brukskonto. Jeg har det på min brukskonto (Handelsbanken). Elendig rente, riktignok, men null er den ikke.

Anonymkode: 09296...8f1

Dette er KG, folk går hardt ut og er påståelige 

Anonymkode: f9343...1b0

Skrevet

14  År sia jeg var Ferdig med DNB og godt var  det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høyeste er 4,80 %, så da har hun en avtale utenom det vanlige.

Hun har spesialavtale ja.

Skrevet

Blir stresset på dine vegne over hvor mye penger du har gått glipp av ved å ha så mye penger på brukskonto😢 Men godt du har fått deg sparekonto nå! :) Jeg har også dnb, og jeg prøver å ha så lite penger på brukskonto som mulig. Bruker mest kredittkort, så har gjerne 300 kr på brukskonto, rundt 4000 på dnb sparekonto og resten av sparepengene på morrow sparekonto. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

DNB hadde også gebyr for å bruke BankID, som eneste norske bank. Vet ikke om de har det fremdeles.

Anonymkode: 1624a...b6e

Nei, det har de ikke

Anonymkode: c21b2...da7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mor har sparerente på over 5% i DnB. Gammel trofast kunde.

Brukskonto har aldri god rente. Så jeg setter lønn rett inn på litt bedre sparerente. Rest går til kontoen med høyest sparerente.

Hvor gammel, jeg har vært kunde i dnb siden postbanken ble til dnb, og får ingen fordeler. 

Anonymkode: a126d...c4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen banker i Norge som har renter på brukskonto 😂 dette må du ta på egen kappe.

Anonymkode: e52d2...219

Jeg har 3,04 % effektiv rente på brukskontoen min i Penni.

Anonymkode: fbb83...b03

Skrevet

Det er lurt å ta en titt på Finansportalen for å få oversikt over de beste prisene for banktjenester

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

DNB hadde også gebyr for å bruke BankID, som eneste norske bank. Vet ikke om de har det fremdeles.

Anonymkode: 1624a...b6e

Nei. Jeg har hatt DNB helt siden ---lenge siden--- og det har aldri vært gebyr for å bruke BankID.

Hvis noen har hatt DNB og sett gebyr for BankID må det ha vært mobiloperatøren de har betalt gebyr til. Jeg har brukt OneCall og ICE og aldri betalt gebyr, verken før eller etter BankID på mobil.

Anonymkode: 18bc5...92a

AnonymBruker
Skrevet

Og saldo på konto med kort - bør holdes på minimum. Mindre penger å miste om kortopplysninger misbrukes. Det er bedre å ha en konto hvor inntekt kommer inn, faste overføringer til kortkonto. 

Anonymkode: a90b3...a1f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
sminkebord skrev (2 timer siden):

Blir stresset på dine vegne over hvor mye penger du har gått glipp av ved å ha så mye penger på brukskonto😢 Men godt du har fått deg sparekonto nå! :) Jeg har også dnb, og jeg prøver å ha så lite penger på brukskonto som mulig. Bruker mest kredittkort, så har gjerne 300 kr på brukskonto, rundt 4000 på dnb sparekonto og resten av sparepengene på morrow sparekonto. 

Har ikke hatt 200k+ i årevis. Ja, jeg har tapt noen tusen på dette, men ingen formue.

Anonymkode: f9343...1b0

AnonymBruker
Skrevet

DNB, Nordea og de andre store bankene satte ned renten på brukskonto til null under korona. Før Norges Bank satte ned renten til 0 var det normalt en lav rente på brukskonti. 

Anonymkode: 042da...78f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...