AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har vært kunde der "i alle år" og har tenkt at jeg sikkert har ganske dårlige betingelser, jeg har bare vegret meg for å bytte, har ikke undersøkt skikkelig osv. Men null i rente, og et gebyr på 295 kr (det er vel for bankkortet?)? Det virker jo nesten kriminelt. Har opprettet sparekonto i en annen bank i kveld, har aldri hatt det før. 4,80 %. Må få meg ny brukskonto, noe å være bevisst på i den sammenheng? Noen å anbefale mtp at renta har mindre betydning når jeg skal bruke sparekontoen? Anonymkode: f9343...1b0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Har du alle pengene dine stående på brukskonto? 🙈 flytt de over på sparekonto er første bud. Da vil det bli rente på dem. Anonymkode: 19f12...e42 5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du alle pengene dine stående på brukskonto? 🙈 flytt de over på sparekonto er første bud. Da vil det bli rente på dem. Anonymkode: 19f12...e42 Har som sagt fått meg sparekonto i kveld. Noen bedre brukskontoløsning enn OBOS? Der betaler man 200 kr som medlem og får kortet inkludert, men 300 kr ekstra første året. Skikkelig uting å betale for kortet når rentene er skrekkelige. Anonymkode: f9343...1b0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har vært kunde der "i alle år" og har tenkt at jeg sikkert har ganske dårlige betingelser, jeg har bare vegret meg for å bytte, har ikke undersøkt skikkelig osv. Men null i rente, og et gebyr på 295 kr (det er vel for bankkortet?)? Det virker jo nesten kriminelt. Har opprettet sparekonto i en annen bank i kveld, har aldri hatt det før. 4,80 %. Må få meg ny brukskonto, noe å være bevisst på i den sammenheng? Noen å anbefale mtp at renta har mindre betydning når jeg skal bruke sparekontoen? Anonymkode: f9343...1b0 Det er ingen banker i Norge som har renter på brukskonto 😂 dette må du ta på egen kappe. Anonymkode: e52d2...219 9 1
Kålrota Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Du har ikke sjekket dette før nå, men du går over to hundre tusen på brukskonto? Sært. Som flere nevner, det er bare sparekonto det er rente på. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært kunde der "i alle år" og har tenkt at jeg sikkert har ganske dårlige betingelser, jeg har bare vegret meg for å bytte, har ikke undersøkt skikkelig osv. Men null i rente, og et gebyr på 295 kr (det er vel for bankkortet?)? Det virker jo nesten kriminelt. Har opprettet sparekonto i en annen bank i kveld, har aldri hatt det før. 4,80 %. Må få meg ny brukskonto, noe å være bevisst på i den sammenheng? Noen å anbefale mtp at renta har mindre betydning når jeg skal bruke sparekontoen? Anonymkode: f9343...1b0 Vanlig tabbe å gjøre. Folk som gjør dette har gjerne kun én brukskonto som de bruker til både mat, regninger, annet forbruk, til å spare, og til å motta trygd/lønn på. Kaskje du burde få satt opp en regningskonto, en sparekonto og en bufferkonto? Anonymkode: cbc53...f3a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Mener å huske at jeg hadde en svært lav rente på Nordea-brukskonto for mange år siden. Kan beste løsningen være å beholde Dnb-kontoen som brukskonto uten bankkort, som lønnskonto og for å betale regninger osv, og for eksempel ha kredittkort hos Bank Norwegian som bankkort og så sette inn mesteparten på sparekontoen som jeg har opprettet? Sier man opp kortet hos Dnb og så slipper jeg kanskje å betale fra 2027? Anonymkode: f9343...1b0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Ingen brukskontoen har renter. De beste rentene får du på plasseringskonto, men da må du «søke» om å ta ut pengene når du trenger de, så blir de overført til din vanlige konto etter 30 dager. Anonymkode: caaa0...410 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært kunde der "i alle år" og har tenkt at jeg sikkert har ganske dårlige betingelser, jeg har bare vegret meg for å bytte, Anonymkode: f9343...1b0 Du kunne opprettet en sparekonto i nettbanken hos DNB og fått bedre rente "i alle år". Det er til og med gratis. Men du har valgt å beholde pengene på brukskonto. Det er ikke DNB sin skyld. Anonymkode: 7a2b0...f58 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingen brukskontoen har renter. De beste rentene får du på plasseringskonto, men da må du «søke» om å ta ut pengene når du trenger de, så blir de overført til din vanlige konto etter 30 dager. Anonymkode: caaa0...410 Joda, OBOS har 1% rente på brukskonto. https://www.obos.no/bank/prisliste Man bør selvsagt ha så lite penger som mulig på brukskonto, men 1% er bedre enn 0%. DNB er en hai-bank av de sjeldne. Masse gebyrer og lite gunstige renter. Anonymkode: 1624a...b6e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er ingen banker i Norge som har renter på brukskonto 😂 dette må du ta på egen kappe. Anonymkode: e52d2...219 OBOS har: https://www.obos.no/bank/prisliste Anonymkode: 1624a...b6e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OBOS har: https://www.obos.no/bank/prisliste Anonymkode: 1624a...b6e Det er da den som står øverst. Som heter OBOS-konto. Klikk inn på den, så står det at det er brukskonto. «Brukskonto» nederst er kun for ikke-medlemmer (og det gir det ingen mening å være, hvis man skal bruke OBOS-banken). Anonymkode: 1624a...b6e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): DNB er en hai-bank av de sjeldne. Masse gebyrer og lite gunstige renter. Anonymkode: 1624a...b6e Hvilke gebyrer har DNB som andre banker ikke har? Anonymkode: 7a2b0...f58
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært kunde der "i alle år" og har tenkt at jeg sikkert har ganske dårlige betingelser, jeg har bare vegret meg for å bytte, har ikke undersøkt skikkelig osv. Men null i rente, og et gebyr på 295 kr (det er vel for bankkortet?)? Det virker jo nesten kriminelt. Har opprettet sparekonto i en annen bank i kveld, har aldri hatt det før. 4,80 %. Må få meg ny brukskonto, noe å være bevisst på i den sammenheng? Noen å anbefale mtp at renta har mindre betydning når jeg skal bruke sparekontoen? Anonymkode: f9343...1b0 DNB har hatt trøbbel med transaksjoner https://www.nrk.no/nyheter/flere-banker-har-tekniske-problemer-1.17368143 - slik det går når en har en bank som dyrker det å ha erfaring med å copy paste fra en webside (en får ingen forståelse ved å copy-paste) 🤨Ingenting funker på DNB side egentlig, aldri gjort - er laget av folk som ikke kan programmer, men det er den type ting DNB dyrker, fordi erfaring med å stjele og copy paste er langt viktigere enn å forstå noe som helst. 🤨 Anonymkode: b0a4e...8b5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilke gebyrer har DNB som andre banker ikke har? Anonymkode: 7a2b0...f58 De har gebyrer ikke alle banker har, ja. De startet for eksempel opp med gebyr for flytting av ASK, det er det ikke alle banker som har. Gebyr på debetkort er det heller ikke alle som har. Tråden startet med 0% på brukskonto - det finnes banker som har renter på brukskonto. De har også et lite oversiktlig system med rente på boliglån. Hvor de gir «bedre rente» til enkelte kunder, men de øker gradvis renta i det skjulte, så den ikke er så lav som den starter som. Og ja, jeg har selv blitt lurt av DNB på den måten, så jeg vet hva jeg snakker om. Måtte hele tiden prute på renta. Sjekk hvor mye DNB utbetaler i utbytte til aksjonærene. Hvor tror du de pengene kommer fra? Anonymkode: 1624a...b6e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden DNB hadde også gebyr for å bruke BankID, som eneste norske bank. Vet ikke om de har det fremdeles. Anonymkode: 1624a...b6e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Du burde ha brukskonto og sparekonto i samme bank. I min bank får jeg overføre så mye og så ofte jeg vil mellom sparekonto og brukskonto. Gjør det bare på appen. Da skjer det umiddelbart. Da blir det enklere å ikke ha så mange penger på brukskonto. Anonymkode: 1d535...4c7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): DNB hadde også gebyr for å bruke BankID, som eneste norske bank. Vet ikke om de har det fremdeles. Anonymkode: 1624a...b6e Jeg har aldri opplevd noe gebyr på bruk av BankID hos banken. Men mobiloperatøren tok betalt en periode for bankid på mobil. Anonymkode: 7a2b0...f58 1
Traktor Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingen banker i Norge som har renter på brukskonto 😂 dette må du ta på egen kappe. Anonymkode: e52d2...219 Feil 1
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #20 Skrevet 37 minutter siden Min mor har sparerente på over 5% i DnB. Gammel trofast kunde. Brukskonto har aldri god rente. Så jeg setter lønn rett inn på litt bedre sparerente. Rest går til kontoen med høyest sparerente. Anonymkode: 4cbc1...042
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå