AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april Kom hjem fra påskeferie i dag, og var i tidenes bursdagsfest i går. Hatt en skikkelig innholdsrik og fin påske - uten sosiale medier. når jeg logger på etter å ha kommet hjem raser det inn med appelsiner, påske ditt og påske datt. Alle har prøvd å skape seg en Instagram påske med bilder som dokumenterer hvor mye de har kosa seg. mine kollegaer vet jeg alt om, da jeg har blitt spamma av feeden deres hva de har spist, hvem de har vært med, 47 bilder på insta fra en kollega. Påske idyll og gule ting. I morgen kommer jeg på jobb, har vært ei uke på Trysil, aferski, bursdag kalas, - beste påska på 10 år. Tenk det. Det går an å ha en knall ferie avlegger og tilstede med de du har det gøy med. Uten å være mentalt fjern. Alle tror jeg har hatt en kjedelig påske da jeg ikke har delt noe. Gleder meg til å se blikkene på kollegaene mine som har postet hele uka med appelsiner og idyll på terrassen sin. Når jeg nevner min påske. Kan nesten se i blikkene - hæ? Er det sant? Ja men… ingen bilder jeg har sett??? Anonymkode: aafca...cce
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Ka farsken? Gjør som meg, kutt ut Facebook og Instagram. Jeg har ikke sett noen sånne bilder fordi jeg ikke oppsøker de bildene. Anonymkode: 807e8...426 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kom hjem fra påskeferie i dag, og var i tidenes bursdagsfest i går. Hatt en skikkelig innholdsrik og fin påske - uten sosiale medier. når jeg logger på etter å ha kommet hjem raser det inn med appelsiner, påske ditt og påske datt. Alle har prøvd å skape seg en Instagram påske med bilder som dokumenterer hvor mye de har kosa seg. mine kollegaer vet jeg alt om, da jeg har blitt spamma av feeden deres hva de har spist, hvem de har vært med, 47 bilder på insta fra en kollega. Påske idyll og gule ting. I morgen kommer jeg på jobb, har vært ei uke på Trysil, aferski, bursdag kalas, - beste påska på 10 år. Tenk det. Det går an å ha en knall ferie avlegger og tilstede med de du har det gøy med. Uten å være mentalt fjern. Alle tror jeg har hatt en kjedelig påske da jeg ikke har delt noe. Gleder meg til å se blikkene på kollegaene mine som har postet hele uka med appelsiner og idyll på terrassen sin. Når jeg nevner min påske. Kan nesten se i blikkene - hæ? Er det sant? Ja men… ingen bilder jeg har sett??? Anonymkode: aafca...cce Ok…. Anonymkode: 8efdd...944 17
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Hvorfor er det alltid de som enten ikke har some eller de som ikke er på some eller poster noe som klarer å snakke mest om some? Det er ikke måte på hvor mye some klarer å irritere dere, fascinerende La vær å følg disse kollegaene da, men det var visst så vanskelig det for det ts. Ja bedre å irritere seg og komme på kg å klage og klage og klage Anonymkode: 9e90d...7a9 21 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kom hjem fra påskeferie i dag, og var i tidenes bursdagsfest i går. Hatt en skikkelig innholdsrik og fin påske - uten sosiale medier. når jeg logger på etter å ha kommet hjem raser det inn med appelsiner, påske ditt og påske datt. Alle har prøvd å skape seg en Instagram påske med bilder som dokumenterer hvor mye de har kosa seg. mine kollegaer vet jeg alt om, da jeg har blitt spamma av feeden deres hva de har spist, hvem de har vært med, 47 bilder på insta fra en kollega. Påske idyll og gule ting. I morgen kommer jeg på jobb, har vært ei uke på Trysil, aferski, bursdag kalas, - beste påska på 10 år. Tenk det. Det går an å ha en knall ferie avlegger og tilstede med de du har det gøy med. Uten å være mentalt fjern. Alle tror jeg har hatt en kjedelig påske da jeg ikke har delt noe. Gleder meg til å se blikkene på kollegaene mine som har postet hele uka med appelsiner og idyll på terrassen sin. Når jeg nevner min påske. Kan nesten se i blikkene - hæ? Er det sant? Ja men… ingen bilder jeg har sett??? Anonymkode: aafca...cce Du kan da ikke ha vært uten sosiale medier når du har sett OG irritert deg så voldsomt over andre sin påske? Anonymkode: d1096...560 5 15
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kom hjem fra påskeferie i dag, og var i tidenes bursdagsfest i går. Hatt en skikkelig innholdsrik og fin påske - uten sosiale medier. når jeg logger på etter å ha kommet hjem raser det inn med appelsiner, påske ditt og påske datt. Alle har prøvd å skape seg en Instagram påske med bilder som dokumenterer hvor mye de har kosa seg. mine kollegaer vet jeg alt om, da jeg har blitt spamma av feeden deres hva de har spist, hvem de har vært med, 47 bilder på insta fra en kollega. Påske idyll og gule ting. I morgen kommer jeg på jobb, har vært ei uke på Trysil, aferski, bursdag kalas, - beste påska på 10 år. Tenk det. Det går an å ha en knall ferie avlegger og tilstede med de du har det gøy med. Uten å være mentalt fjern. Alle tror jeg har hatt en kjedelig påske da jeg ikke har delt noe. Gleder meg til å se blikkene på kollegaene mine som har postet hele uka med appelsiner og idyll på terrassen sin. Når jeg nevner min påske. Kan nesten se i blikkene - hæ? Er det sant? Ja men… ingen bilder jeg har sett??? Anonymkode: aafca...cce Så det er like viktig for deg å fremstå som sosial og med et spennende liv overfor andre som det er for alle andre å fremstå på en viss måte over for deg. Got it. Anonymkode: a1145...c2b 13 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #8 Skrevet 6. april Det heter forresten i Trysil, ikke på. - lokalkjent Anonymkode: 1a9c6...0a8 2 6
AnonymBruker Skrevet 6. april #9 Skrevet 6. april Har ikke postet noe i sosiale medier siden før 2015. Absolutt ingen har hittil reagert med sjokk og vantro. Man kan spise en appelsin, kvikklunsj og drikke rødvin - uten å poste det på Instagram. Ingen har heller etterlyst å få se videoer av fyrverkeri fra alle årsskifter. Folk er først og fremst opptatt av seg og sitt. I den grad folk er opptatt av sosiale medier så er det antall likes og kommentarer de selv får, og fra hvem. At folk tar seg pauser fra Facebook, Instagram og TikTok er det ingen som bryr seg om. Anonymkode: 08021...81e 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #10 Skrevet 6. april For å være helt ærlig, tror jeg ikke så tenker eller tror så mye om din påske. Men fint at du har hatt det bra! Anonymkode: cf4cd...6c7 4
AnonymBruker Skrevet 6. april #11 Skrevet 6. april Jeg har også hatt en veldig fin påske uten å poste bilder av de jeg har vært sammen med. Klarer meg veldig fint uten å gjøre det. Ser så å si ingen andre som poster noe privat mer heller. Anonymkode: 85574...aa3 5
AnonymBruker Skrevet 6. april #12 Skrevet 6. april Er omgangskretsen din bare folk på 55+? Jeg er 38, og ingen jeg kjenner poster noe særlig på sosiale medier lenger. Kanskje en story i ny og ne, men det er det. Anonymkode: b4949...cd1 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. april #13 Skrevet 6. april Her ts vil jeg vel si det er du ts som fremstår som den store vitsen (du og andre som er på some men irriterer dere grønn av at andre legger ut ting, hva de legger ut og lager dere problemer ut av at andre bruker some til det some er tenkt til). Du er opptatt av å legge frem for oss hva du har gjort i påsken, ingen av oss bryr oss om det. Men du forteller🙄 Du er veldig lite løsnings orientert, om dette hadde irritert meg hadde jeg blokkert, scrollet forbi, fulgt andre mer spennende tema og mennesker enn akkurat de 10 du jobber med, eller rett og slett slettet some siden du har så lite utbytte av det. Men neida, ikke du vettu, nei du skal ha din legitime rett til å syte og klage over andre som bruker some aktivt. "Buuu huu, stakkars meg som må se de fæle bildene, jeg er mye bedre menneske som ikke må vise bilder til noen men heller fortelle kg brukere hva jeg har gjort på i påsken, samtidig som jeg kan klage litt på andre" Sånne mennesker fremstår som en vits. Slett deg selv fra some om du har så mye imot at some blir brukt aktivt av folk du kjenner. Anonymkode: 2e58b...d1f 7
AnonymBruker Skrevet 6. april #14 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom hjem fra påskeferie i dag, og var i tidenes bursdagsfest i går. Hatt en skikkelig innholdsrik og fin påske - uten sosiale medier. når jeg logger på etter å ha kommet hjem raser det inn med appelsiner, påske ditt og påske datt. Alle har prøvd å skape seg en Instagram påske med bilder som dokumenterer hvor mye de har kosa seg. mine kollegaer vet jeg alt om, da jeg har blitt spamma av feeden deres hva de har spist, hvem de har vært med, 47 bilder på insta fra en kollega. Påske idyll og gule ting. I morgen kommer jeg på jobb, har vært ei uke på Trysil, aferski, bursdag kalas, - beste påska på 10 år. Tenk det. Det går an å ha en knall ferie avlegger og tilstede med de du har det gøy med. Uten å være mentalt fjern. Alle tror jeg har hatt en kjedelig påske da jeg ikke har delt noe. Gleder meg til å se blikkene på kollegaene mine som har postet hele uka med appelsiner og idyll på terrassen sin. Når jeg nevner min påske. Kan nesten se i blikkene - hæ? Er det sant? Ja men… ingen bilder jeg har sett??? Anonymkode: aafca...cce Beklager å måtte skuffe deg, men det er bare du som bryr deg om hva du har brukt påsken til. Det høres jo og rimelig nitrist ut å ha det fokuset du har. Anonymkode: ba628...1e8 6
AnonymBruker Skrevet 6. april #15 Skrevet 6. april Har også hatt en fin påske, uten å legge ut noe, men synes likevel det er kjekt å se bilder fra andres påskeferie. Men forstår litt hva du mener, når noen omtrent har snappet hele ferien sin. Det bli litt mye, hvertfall når det også er det samme hvert eneste år. Anonymkode: 3084d...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #16 Skrevet 6. april Jeg kommer aldri til å forstå de som klager på at folk bruker SoMe for det SoMe er ment for. Hva er poenget? Hvorfor har du SoMe hvis du ikke liker at folk bruker det? Anonymkode: 00ed8...5c3 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #17 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kommer aldri til å forstå de som klager på at folk bruker SoMe for det SoMe er ment for. Hva er poenget? Hvorfor har du SoMe hvis du ikke liker at folk bruker det? Anonymkode: 00ed8...5c3 Sikkert mange som følte seg truffet her. Jeg er på some av mange grunner. Dette er ikke bare noe jeg mener, dette er forsket på. Alle har det himmelsk i høytider og på dager med fint vær. Jeg snakker om det som ligger bak hele greia. Fb er en illusjon, å fremstå vellykket er ekstremt viktig for mange. Så har man flashing av dyre klokker, restauranter, vesker og champagne. Dette har jeg, det har ikke du. Vi har god økonomi, men hadde aldri falt meg inn å flashe en veske til 40.000 mens jeg åpner en dyr champagne, for å vise alle; se hva jeg har det har ikke du. Mange jobber i lavtlønnede yrker og jobber hardt for å få endene til å møtes, og har ikke sjans til en sydenferie etter regningene er betalt. Folk sammenligner seg på some, og det bidrar til dårlig selvfølelse. Når så mange sliter i dyrtiden, med psykisk helse så er det usympatisk å dele luksus, flashing, store vennegjenger, dyr mat og flotte dyre ferier og trykke det opp i feeden til andre. Selv om vi har god økonomi har jeg ikke veske til 40.000, men har andre ting jeg har lagt penger i. folk er en saueflokk på sosiale medier, og skriver og deler det alle andre gjør uten å ha en mening eller tanke om det de driver med i et større perspektiv. Anonymkode: aafca...cce 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sikkert mange som følte seg truffet her. Jeg er på some av mange grunner. Dette er ikke bare noe jeg mener, dette er forsket på. Alle har det himmelsk i høytider og på dager med fint vær. Jeg snakker om det som ligger bak hele greia. Fb er en illusjon, å fremstå vellykket er ekstremt viktig for mange. Så har man flashing av dyre klokker, restauranter, vesker og champagne. Dette har jeg, det har ikke du. Vi har god økonomi, men hadde aldri falt meg inn å flashe en veske til 40.000 mens jeg åpner en dyr champagne, for å vise alle; se hva jeg har det har ikke du. Mange jobber i lavtlønnede yrker og jobber hardt for å få endene til å møtes, og har ikke sjans til en sydenferie etter regningene er betalt. Folk sammenligner seg på some, og det bidrar til dårlig selvfølelse. Når så mange sliter i dyrtiden, med psykisk helse så er det usympatisk å dele luksus, flashing, store vennegjenger, dyr mat og flotte dyre ferier og trykke det opp i feeden til andre. Selv om vi har god økonomi har jeg ikke veske til 40.000, men har andre ting jeg har lagt penger i. folk er en saueflokk på sosiale medier, og skriver og deler det alle andre gjør uten å ha en mening eller tanke om det de driver med i et større perspektiv. Anonymkode: aafca...cce Jeg har ikke sett noen som flasher slike vesker på SoMe, jeg har ikke slike i min omgangskrets. At folk sammenligner seg selv med andre får de ta på egen kappe. Hvis jeg sitter i solveggen med et glass musserende vin så deler jeg det på SoMe. De i min omgangskrets blir glade på mine vegne for det, og jeg er glade på deres vegne for det de gjør i påsken. Noen av dem har reist på ferie til andre land, noe vi ikke har råd eller anledning til. Jeg blir ikke misunnelig av dem grunn, jeg er glad på deres vegne. Du er utrolig dømmende ovenfor andre folk. Jeg vil mye heller ha folk som deler ting på SoMe enn dømmende folk som deg som venn. Det høres ikke ut som om du har godt av å ha SoMe. Anonymkode: 00ed8...5c3 6
AnonymBruker Skrevet 7. april #19 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sikkert mange som følte seg truffet her. Jeg er på some av mange grunner. Dette er ikke bare noe jeg mener, dette er forsket på. Alle har det himmelsk i høytider og på dager med fint vær. Jeg snakker om det som ligger bak hele greia. Fb er en illusjon, å fremstå vellykket er ekstremt viktig for mange. Så har man flashing av dyre klokker, restauranter, vesker og champagne. Dette har jeg, det har ikke du. Vi har god økonomi, men hadde aldri falt meg inn å flashe en veske til 40.000 mens jeg åpner en dyr champagne, for å vise alle; se hva jeg har det har ikke du. Mange jobber i lavtlønnede yrker og jobber hardt for å få endene til å møtes, og har ikke sjans til en sydenferie etter regningene er betalt. Folk sammenligner seg på some, og det bidrar til dårlig selvfølelse. Når så mange sliter i dyrtiden, med psykisk helse så er det usympatisk å dele luksus, flashing, store vennegjenger, dyr mat og flotte dyre ferier og trykke det opp i feeden til andre. Selv om vi har god økonomi har jeg ikke veske til 40.000, men har andre ting jeg har lagt penger i. folk er en saueflokk på sosiale medier, og skriver og deler det alle andre gjør uten å ha en mening eller tanke om det de driver med i et større perspektiv. Anonymkode: aafca...cce Dette er så typisk kg at det er morsomt 😅 "føler du deg truffet?" Som om en ikke kan kommentere på idoti uten å føle seg truffet. Nei jeg følte meg ikke truffet. Nå må jeg riktignok ikke stå til ansvar for deg men sist jeg la ut noe bilder på some var 1. januar. Og det var slett ikke av noen dyre vesker eller noe påskerelatert. Nå når det var avklart. Jeg har en følelse av at du lever 20 år etter alle andre (minst) Du vet at "fattig student" er på some sant? Du vet hun som lager god student mat på lite penger? Det finnes bøttevis av slike kontoer! Av fattige (eller mennesker med lite penger som gir deg sparetips) Du vet at "psykolog med sovepose" er på Instagram sant? Du vet (det ligger i navnet) er en anerkjent psykolog som gir deg psykisk helsetips i Lars Monsen stil, enkelt, i pakt med naturen. Du trenger verken 40 000 eller dyr veske. Lars Monsen er på Instagram, har ikke sett at han flasher dyre designvesker. Det som er det greie, fine og flotte med some er at du kan følge hvem du vil, du kan legge ut hva du vil og du kan avfølge hvem du vil. Om du velger å følge mennesker som bruker 40 000 på en veske og alt det tullet du nevner er det din egen feil. Det er nok av kontoer som ikke er slik. Og jeg har absolutt ingen, INGEN!!! Slike kontoer jeg følger, verken private eller av de mer offentlige kjente. Jeg har aldri lagt ut slike ting. En bruker some til å legge ut hverdasøyenblikk. At du er så sur for some og mennesker som legger ut ting på some men er der selv er intet mindre enn fascinerende. Er du selvskader? Liker du å ha det vondt? Liker du å være i situasjoner du bare blir sint av? Er det ikke bedre for din psykisk æe helse å bare slette deg fra some når du får så lite ut av det? Men nei stemmer da har du jo ingenting å klage på. Det er vel egentlig bare en ting å si: skjerp deg. Anonymkode: 9e90d...7a9 7
AnonymBruker Skrevet 7. april #20 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sikkert mange som følte seg truffet her. Jeg er på some av mange grunner. Dette er ikke bare noe jeg mener, dette er forsket på. Alle har det himmelsk i høytider og på dager med fint vær. Jeg snakker om det som ligger bak hele greia. Fb er en illusjon, å fremstå vellykket er ekstremt viktig for mange. Så har man flashing av dyre klokker, restauranter, vesker og champagne. Dette har jeg, det har ikke du. Vi har god økonomi, men hadde aldri falt meg inn å flashe en veske til 40.000 mens jeg åpner en dyr champagne, for å vise alle; se hva jeg har det har ikke du. Mange jobber i lavtlønnede yrker og jobber hardt for å få endene til å møtes, og har ikke sjans til en sydenferie etter regningene er betalt. Folk sammenligner seg på some, og det bidrar til dårlig selvfølelse. Når så mange sliter i dyrtiden, med psykisk helse så er det usympatisk å dele luksus, flashing, store vennegjenger, dyr mat og flotte dyre ferier og trykke det opp i feeden til andre. Selv om vi har god økonomi har jeg ikke veske til 40.000, men har andre ting jeg har lagt penger i. folk er en saueflokk på sosiale medier, og skriver og deler det alle andre gjør uten å ha en mening eller tanke om det de driver med i et større perspektiv. Anonymkode: aafca...cce Du sier andre er del i en saueflokk men det er vel helst deg som er i den saueflokken. Du gjør nett det samme som de som følger influencere ene og alene for å løpe inn på kg og slenge drit om de på Rampelyset, det er et ganske patetisk trekk. Jeg er ikke så mye på fb men jeg liker instagram, (nei følte meg ikke truffet, når du legger ut og raser avgårde må du kunne deale med at det er mange som kaller deg ut på det hykleriet du fremgår med i hi uten at du går såpass i forsvar at vi ikke kan imøtegå det uten at vi "føler oss truffet"). Hva du får opp i feeden din på instagram tar for det meste algoritmene dine seg av. Ønsker du å se vesker til 10 0000 om så er, så finnes det sikkert innlegg om det også, men da må du gjøre noe aktivt for å se slike innlegg. Ønsker du å se politiske innlegg? Dyr? Sparetips for mennesker med dårlig råd? Natur? Det er så mange innlegg av det også. Eller ønsker du å se regn og grå skyer og alt annet enn innlegg av sol? det finnes det også. Jeg liker å se kollegaer, venner, familie som koser seg i påsken. Jeg liker å se andre har det bra. Slik er jeg skrudd sammen. Misunnelse/sjalusi/ sammenligne seg med andre: Før eller seinere i livet må en ta et oppgjør med seg selv. En må klare å se at andre har noe annet eller noe mer enn det du har. Vanligvis kommer denne selvransakelsen på ungdomsskolenivået. En ser at noen har råd til noe du ikke har. Noen er tynnere enn deg, noen har tykkere og vakrere hår enn deg. Og det må en finne en måte å lære seg å leve med, hvis ikke blir livet jævlig surt for deg selv. At voksne mennesker ikke klarer å se bilde av Kjell inge røkke eller andre som har eller kan bruke penger på en annen måte enn deg selv uten at de får "Avensjuka", blir misunnelig og dårlig selvbildet må jobbe med seg selv. Følg Johanne S. Refseth vs "psykolog med sovepose" og du kan kanskje lære deg noen triks om du er så misunnelig på andre. Det er i så tilfelle et "du" problem du uansett ville hatt om some var der eller ei. Det virker som at du ikke vet helt hva du kritiserer, for some er så mye, du kan se akkurat hva du vil på some, du bestemmer. Om du er et slikt type menneske som må se andre har det verre enn deg selv for at du skal få det bedre med deg selv og øke ditt eget selvbilde så A) forteller det mer om deg enn det noengang vil om some, jobb med deg selv fremfor å kritisere some. B) Du finner garantert det også på some, det finnes bilder av folk i slummen, det finnes mennesker som legger ut bilder og saker om dårlige barndommer, depresjoner osv. Det er mye lidelse å finne om det er det som får deg i godt humør. Skadefryd heter det. Anonymkode: 2e58b...d1f 2 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå