Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med min bekymring?

Jeg er 30+ og sammen med ei 40+.

Vært sammen i mange mange år.

Jeg er sosial men ikke veldig sosial av meg. Jeg liker folk, men jeg har store problemer med small talk, vise interesse for det folk prater om selvom det ikke interesserer meg. Sosiale antenner som man kaller det sliter jeg med. Logiske ting når det kommer til det sosiale. Jeg er nok ganske barnslig for alderen og kan prate om ting som mange kan heve øyebryna å tenke "hvor gammel er hun egentlig ". Interessene mine er kanskje ikke som alle andre over 30..

Når vi er sosial med vennekretsen kan jeg heller finne på å stå å se på fuglene eller noe annet enn å være sosial med de andre.

Jeg ser det ikke på den måten at det kan være "galt".

Min samboer er stikk motsatt av meg. Super sosial og utadvendt. 😊

Jeg har jo selvfølgelig min ballast med meg fra barneårene som mange andre..

Ellers til hverdagen har vi det jo veldig bra med hus, bil etc etc som vanlig om dere forstår meg rett.

Er jeg normal eller er det noe med meg som jeg ikke forstår?

Anonymkode: 002e4...72c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Har du fått kommentarer på oppførselen din? Kan du ta en prat med fastlegen og spørre om det er en test du kan ta? Autisme? 

Anonymkode: 2d2c7...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte alltid tidligere at jeg var utrolig rar, inntil jeg begynte å studere folk nærmere. Da så jeg jo hvor steike rare folk kan være, og det gjelder vel egentlig minst halvparten av alle jeg kjenner. 

I tillegg er det noen mennesker som ikke finnes rare på noen som helst måte, og det er jo fint det, men personlig synes jeg det er litt artig om folk har sine merkelige og rare sider.

Er det sånn at du strever skikkelig sosialt? Og at dette har blitt et stort problem for deg? Isåfall kan du jo prøve å snakke med en psykolog om det. Det du sliter med er jo i samme gate som autisme, som den over her nevner. Samtidig tenker jeg at hvis du håndterer livet ditt og har det greit, så skit i om du er litt annerledes enn alle andre. Tenk så dørgende kjedelig det hadde vært om alle var like.

Anonymkode: baff4...433

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan noen hjelpe meg med min bekymring?

Jeg er 30+ og sammen med ei 40+.

Vært sammen i mange mange år.

Jeg er sosial men ikke veldig sosial av meg. Jeg liker folk, men jeg har store problemer med small talk, vise interesse for det folk prater om selvom det ikke interesserer meg. Sosiale antenner som man kaller det sliter jeg med. Logiske ting når det kommer til det sosiale. Jeg er nok ganske barnslig for alderen og kan prate om ting som mange kan heve øyebryna å tenke "hvor gammel er hun egentlig ". Interessene mine er kanskje ikke som alle andre over 30..

Når vi er sosial med vennekretsen kan jeg heller finne på å stå å se på fuglene eller noe annet enn å være sosial med de andre.

Jeg ser det ikke på den måten at det kan være "galt".

Min samboer er stikk motsatt av meg. Super sosial og utadvendt. 😊

Jeg har jo selvfølgelig min ballast med meg fra barneårene som mange andre..

Ellers til hverdagen har vi det jo veldig bra med hus, bil etc etc som vanlig om dere forstår meg rett.

Er jeg normal eller er det noe med meg som jeg ikke forstår?

Du høres ut som typen min. Tipper autisme. Det er ikke noe galt med det. Min autistiske kjæreste er verdens beste.

Anonymkode: 28db6...3df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo noen diagnoser som gjerne har Autisme som tilleggsdiagnose.

Har aldri vært utredet for det heller.

Noen har lurt på om jeg er underutviklet mentalt. Jo, kanskje det.

Men så tenker jeg også, hvorfor strebe etter flere diagnoser? Har jeg det så har jeg det, eller ikke.

Finnes det som er høytfungerende autister også.

Ikke fått så mye kommentarer igrunn, men de som er eldre enn meg faller nok naturlig ned på mitt nivå når de er rundt meg.

De er anderledes mot meg og snakker anderledes enn mot min samboer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har jo noen diagnoser som gjerne har Autisme som tilleggsdiagnose.

Har aldri vært utredet for det heller.

Noen har lurt på om jeg er underutviklet mentalt. Jo, kanskje det.

Men så tenker jeg også, hvorfor strebe etter flere diagnoser? Har jeg det så har jeg det, eller ikke.

Finnes det som er høytfungerende autister også.

Ikke fått så mye kommentarer igrunn, men de som er eldre enn meg faller nok naturlig ned på mitt nivå når de er rundt meg.

De er anderledes mot meg og snakker anderledes enn mot min samboer. 

Men hva er din bekymring egentlig? Du kan ikke være andre enn deg selv. Og folk får tenke det de vil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men hva er din bekymring egentlig? Du kan ikke være andre enn deg selv. Og folk får tenke det de vil.

Min bekymring er egentlig at min samboer av å til kommenterer at jeg er som et barn.. At jeg må oppføre meg normalt.

Jeg er bare meg selv, jeg prøver så godt jeg kan. Prøver alt jeg kan når det kommer til det sosiale, men jeg skjønner ikke bestandig det sosiale spillet. Forstår ikke alltid hva man ikke sier og ikke sier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min bekymring er egentlig at min samboer av å til kommenterer at jeg er som et barn.. At jeg må oppføre meg normalt.

Jeg er bare meg selv, jeg prøver så godt jeg kan. Prøver alt jeg kan når det kommer til det sosiale, men jeg skjønner ikke bestandig det sosiale spillet. Forstår ikke alltid hva man ikke sier og ikke sier.

Så du er ikke bekymret. Du blir såret av samboer. Det beste du kan gjøre er å kommunisere til samboer at du ikke setter pris på denslags kommentar, men heller konstruktiv tilbakemelding på hva det er du gjør som samboer mener er ugreit, og forslag på hva du kan gjøre annerledes og hvordan. 

Den typen kommentarer er i hvert fall barnslig spør du meg. Din samboer burde kjenne deg bedre enn som så.

Det eneste du gjør feil er å ikke fortelle samboer at det er ugreit å si slikt til deg.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...