AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april Hvordan følte du deg mtp at partner tilga? Hvordan påvirket det følelsene dine? Mistet du respekt? Lærte du av dine feil, eller var det hele et spill? Klarte du å leve med det du gjorde og forbli i forholdet? Lov for de som ikke ble tilgitt å svare på relevante spørsmål også NB: jeg har ikke vært utro. Bare oppriktig nysgjerrig da man sjelden hører denne siden av historien. Anonymkode: 403fc...3ba
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Slemt å si det men jeg mistet respekten for han. Fikk en følelse av han er "svak mann uten ryggrad" gjorde det slutt for mange år siden. Anonymkode: 31bf5...0c7 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Jeg følte meg fremdeles dårlig, selv om jeg ble tilgitt. Tok noen år for meg å finne ut av meg selv og hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg mistet jo mye respekt for meg selv og det var min oppgave å bygge det opp igjen samtidig som tilliten i forholdet. Vi kom mye nærmere etterpå, da den hendelsen førte til at vi ble litt tvunget til å snakke mye mer, være mer åpne og løse ting som dukket opp raskere. Det var noe som manglet tidligere. Så noe godt kom ut av det og. Det er mange år siden det forholdet tok slutt , og det var helt andre grunner. Men jeg respekterer eksen stort enda i dag som ga meg den sjansen og så litt forbi det jeg gjorde. Vi har enda et godt forhold , og er nære venner. Anonymkode: 7d442...2a1 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slemt å si det men jeg mistet respekten for han. Fikk en følelse av han er "svak mann uten ryggrad" gjorde det slutt for mange år siden. Anonymkode: 31bf5...0c7 Du var den som var utro, og du mistet respekt for han for at han tilga deg? Anonymkode: 3d4a5...b23 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Mistet respekten for han, ja. Og ja, jeg var utro igjen. Aldri vært det mot noen andre. Mange år siden det ble slutt. Anonymkode: 8282c...482
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan følte du deg mtp at partner tilga? Hvordan påvirket det følelsene dine? Mistet du respekt? Lærte du av dine feil, eller var det hele et spill? Klarte du å leve med det du gjorde og forbli i forholdet? Lov for de som ikke ble tilgitt å svare på relevante spørsmål også NB: jeg har ikke vært utro. Bare oppriktig nysgjerrig da man sjelden hører denne siden av historien. Anonymkode: 403fc...3ba Var utro to ganger med samme person. Ble tilgitt. Synes det er storsinnet. Kommer aldri å være utro igjen, er 18 år siden, så kan si det med sikkerhet. Vi har det kjempebra i lag med unger og hele pakka. Ikke bare noe jeg sier, det mener partner også. Eneste forskjellen fra andre, er at jeg er mer åpen enn det som er normalt. Partner har full tilgang til mobil, PC og nettbrett og alt i livet mitt. Akkurat det er ikke optimalt, men lite å gjøre med, og verdt det. Anonymkode: ad277...540 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april Hun tilga meg, jeg lærte absolutt av mine feil. Mistet aldri noe respekt. Likevel tok det slutt. Jeg valgte å gå (nettopp fordi jeg lærte av mine feil). Utroskapen var er symptom på så mye som var galt i forholdet. Da vi ikke klarte å løse dette var det bedre å gå fremfor å risikere å falle for fristelsen igjen Anonymkode: 84a3e...1f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mistet respekten for han, ja. Og ja, jeg var utro igjen. Aldri vært det mot noen andre. Mange år siden det ble slutt. Anonymkode: 8282c...482 Hvorfor mistet du respekten? Jeg har hørt at det ofte kan skje dersom man blir tilgitt for store svik. Jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde håndtert det, men jeg kan absolutt sette meg inn i den følelsen. Ikke forakt, slik som en annen legger det frem som, men respekt i den forstand at jeg tok samboer mer for gitt? Hadde nok ikke likt meg selv bedre, etter et tillitsbrudd OG en manglende respekt for noe jeg gjorde. Men jeg kan absolutt forstå at vi mennesker kan fungere slik Anonymkode: 403fc...3ba
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var utro to ganger med samme person. Ble tilgitt. Synes det er storsinnet. Kommer aldri å være utro igjen, er 18 år siden, så kan si det med sikkerhet. Vi har det kjempebra i lag med unger og hele pakka. Ikke bare noe jeg sier, det mener partner også. Eneste forskjellen fra andre, er at jeg er mer åpen enn det som er normalt. Partner har full tilgang til mobil, PC og nettbrett og alt i livet mitt. Akkurat det er ikke optimalt, men lite å gjøre med, og verdt det. Anonymkode: ad277...540 Klarte du å tilgi deg selv? Hvordan håndterte du følelsene til din partner? Anonymkode: 403fc...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du var den som var utro, og du mistet respekt for han for at han tilga deg? Anonymkode: 3d4a5...b23 Det er nok ikke så uvanlig. Hadde samme opplevelse med eksen min da hun var utro mot meg. Anonymkode: f1ec0...337 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hun tilga meg, jeg lærte absolutt av mine feil. Mistet aldri noe respekt. Likevel tok det slutt. Jeg valgte å gå (nettopp fordi jeg lærte av mine feil). Utroskapen var er symptom på så mye som var galt i forholdet. Da vi ikke klarte å løse dette var det bedre å gå fremfor å risikere å falle for fristelsen igjen Jeg kjenner forakten boble av unnskyldninger som dette… Anonymkode: e6556...e21 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 17.29): Du var den som var utro, og du mistet respekt for han for at han tilga deg? Anonymkode: 3d4a5...b23 Dette tror jeg er ganske vanlig. Uten at jeg har tilgitt noen selv, selvfølgelig. En voldsom spenning/anspenthet mens man holder på med andre og så en kanskje enda større anspenthet når man er avslørt. Lufta går på en måte ut av ballongen i det øyeblikk man er tilgitt og man tenker «er dette alt» Når du er tilgitt går du tilbake til det gamle kjedelige, sidespranget er selvsagt avslutta og du trenger ikke kjempe lenger for å holde noe hemmelig eller få tilbake opprinnelig partner. Jeg regner med at utro folk må ha spenning i livet sitt hele tida. Ingenting spennende med å være tilgitt. Anonymkode: e6556...e21 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 17.29): Du var den som var utro, og du mistet respekt for han for at han tilga deg? Anonymkode: 3d4a5...b23 Dette er dessverre svært vanlig. Det skjer gjerne ubevisst, men ja, det er ikke uvanlig. Den utro part får ofte en underbevisst tanke som sier "jøss, det ble tilgitt og fikk ingen varige konsekvenser... hvis han/hun ikke respekterer seg selv nok, så hvorfor skal jeg respektere han/henne?" Det er veldig vondt å være den som tilgir og deretter forvente mer omsorg fra den utro part, men så blir man bare straffet med enda dårligere oppførsel i stedet. Men, ofte skjuler de jo da nytt utroskap enda bedre. Anonymkode: 3b3a9...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor mistet du respekten? Jeg har hørt at det ofte kan skje dersom man blir tilgitt for store svik. Jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde håndtert det, men jeg kan absolutt sette meg inn i den følelsen. Ikke forakt, slik som en annen legger det frem som, men respekt i den forstand at jeg tok samboer mer for gitt? Hadde nok ikke likt meg selv bedre, etter et tillitsbrudd OG en manglende respekt for noe jeg gjorde. Men jeg kan absolutt forstå at vi mennesker kan fungere slik Anonymkode: 403fc...3ba Usikker, men jeg hadde jo veldig dårlig samvittighet, så fortalte det. Jeg dro og han var veldig på om at vi måtte «snakke ut». Det betydde egentlig bare at han ville ha meg tilbake og tilga. Da så jeg på han som en tøffel uten selvrespekt. Har selv opplevd utroskap etter dette, klarer ikke forstå hvordan eller hvorfor han ville ha meg tilbake. Anonymkode: 8282c...482 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kjenner forakten boble av unnskyldninger som dette… Anonymkode: e6556...e21 Jeg opplevde det samme… han var utro etter 9 år. Han jobbet hardt for å få meg tilbake men kjedet seg igjen når han så jeg ikke helt ble den samme etterpå. Han gikk fra meg igjen. Kommer aldri til å tilgi noe sånt igjen. Anonymkode: 716f0...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Usikker, men jeg hadde jo veldig dårlig samvittighet, så fortalte det. Jeg dro og han var veldig på om at vi måtte «snakke ut». Det betydde egentlig bare at han ville ha meg tilbake og tilga. Da så jeg på han som en tøffel uten selvrespekt. Har selv opplevd utroskap etter dette, klarer ikke forstå hvordan eller hvorfor han ville ha meg tilbake. Anonymkode: 8282c...482 Så bra du fikk oppleve det selv etterpå. Det håper jeg min eks vil oppleve også. Anonymkode: 716f0...ac9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå