AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april Hei! for mange år tilbake jobbet jeg med ei som hadde 100% stilling, men lavere utbetalt lønn og fri alle skoleferier. Noen som vet hvor mye mindre lønn dette tilsvarer? det er så mange år siden så jeg husker ikke navn på kollega lengre🫠 og kunne godt tenkt meg denne ordningen med tre små barn. Anonymkode: 79bef...d46
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Som miljøterapeut på ungdomsskole og videregående har de som oftest rundt 70% stilling da de ikke kan fylle på med SFO-timer slik de kan på barneskole. Anonymkode: eaf85...297
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Jeg jobber i skolen, ikke som lærer, og har fri alle feriene. Lønnsprosenten er 89 og stillingen tilsvarer 89%, men stillingsprosenten er 100, pga pensjonsopptjening. Jeg jobber vanlige uker hele skoleåret, plus 5 planleggingsdager. Anonymkode: de6d9...c11 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Hos oss kan man ha fri alle skoleferier om man har avspasering til det. Mange jobber har det på den måten. Anonymkode: 9e485...646
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber i skolen, ikke som lærer, og har fri alle feriene. Lønnsprosenten er 89 og stillingen tilsvarer 89%, men stillingsprosenten er 100, pga pensjonsopptjening. Jeg jobber vanlige uker hele skoleåret, plus 5 planleggingsdager. Anonymkode: de6d9...c11 Takk for svar! Akkurat disse tallene jeg var på jakt etter. Greit å kunne legge det frem skikkelig for ledelsen😊 Anonymkode: 79bef...d46 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos oss kan man ha fri alle skoleferier om man har avspasering til det. Mange jobber har det på den måten. Anonymkode: 9e485...646 Ikke på min jobb dessverre… kan ta ett år+ å samle nok avspassering til å få ei uke ekstra fri. Og det er vanskelig å få til avspassering hele dager da vi ikke får vikar når det blir avspasert. Det trengs alltid nok folk på gulvet. Også i skoleferier. Anonymkode: 79bef...d46
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Jeg hadde det slik i et år, da mannen min var mye bortreist. Det heter "jobbe 80% deltid"/ha 20% permisjon, forøvrig har vi fleksitid, og jeg jobbet som vanlig full uke, men avspaserte all opparbeidet tid i skoleferiene. Det kostet meg 20% lønn (litt mindre, for fikk litt mindre skatt), og ordningen heter også "redusert arbeidstid" og er noe du har krav på hvis du har barn under ti år, og dersom dette "ikke er til vesentlig ulempe for virksomheten". Anonymkode: f3698...ea1
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april Tillegg: Ved redusert arbeidstid pga barn under ti år, mister man ikke pensjonspoeng. Anonymkode: f3698...ea1
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Og tillegg: Kjenner noen som jobbet 90% i alle år, tok det ut som 8 uker sommerferie og hadde da nok til en og annen vinter/høstferie også. Jeg jobbet ikke MER enn 100% for å få økt tid til avspasering, derfor 80% på meg (var jo alene med barna og kunne ikke jobbe sent så mye). Anonymkode: f3698...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april Søsteren min jobber som fagarbeider på skolen og har 89% lønn Fri alle ferier. Anonymkode: d6a81...f30
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Søsteren min jobber som fagarbeider på skolen og har 89% lønn Fri alle ferier. Anonymkode: d6a81...f30 Kanskje 89% stilling og da...? Anonymkode: 6c971...0ef
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Søsteren min jobber som fagarbeider på skolen og har 89% lønn Fri alle ferier. Anonymkode: d6a81...f30 Slipper hun å jobbe på SFO i feriene? Anonymkode: f02cb...41f
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 15.14): Jeg hadde det slik i et år, da mannen min var mye bortreist. Det heter "jobbe 80% deltid"/ha 20% permisjon, forøvrig har vi fleksitid, og jeg jobbet som vanlig full uke, men avspaserte all opparbeidet tid i skoleferiene. Det kostet meg 20% lønn (litt mindre, for fikk litt mindre skatt), og ordningen heter også "redusert arbeidstid" og er noe du har krav på hvis du har barn under ti år, og dersom dette "ikke er til vesentlig ulempe for virksomheten". Anonymkode: f3698...ea1 Men hva ligger i «vesentlig ulempe for virksomheten»? Anonymkode: 79bef...d46
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 15.14): Jeg hadde det slik i et år, da mannen min var mye bortreist. Det heter "jobbe 80% deltid"/ha 20% permisjon, forøvrig har vi fleksitid, og jeg jobbet som vanlig full uke, men avspaserte all opparbeidet tid i skoleferiene. Det kostet meg 20% lønn (litt mindre, for fikk litt mindre skatt), og ordningen heter også "redusert arbeidstid" og er noe du har krav på hvis du har barn under ti år, og dersom dette "ikke er til vesentlig ulempe for virksomheten". Anonymkode: f3698...ea1 Kan man spørre om dette i de fleste yrker? Aldri hørt om dette før. Anonymkode: ee99d...40d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå