Gå til innhold

Destruktiv svigerfar

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (38 minutter siden):

Dette var ikke mye spiker til å koke suppe på.

Har du litt kjøtt eller grønnsaker og?

Historie lenger fram i tråden.

Anonymkode: a87fe...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor fikk du 2 barn med denne dama som tydeligvis er like ille som faren sin?

Anonymkode: 54001...48f

Ja, godt spm. Det var jo ikke slik hele veien. Alle skjerper seg den første tiden.

Skrevet

Men…..

Hele denne historien handler om kjip svigerfar.

Så i en bisetning forteller du at hun har vært voldelig mot deg og barn? 

Det er jo krisen her? 

• Liker 1
Skrevet

når du skriver at eksen din (hans datter) ikke reagerte i det hele tatt, så skulle jeg ha likt å høre hennes syn på saken...

kanskje det ikke er kun svigerfar som er problemet?

Anonymkode: c03d6...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

når du skriver at eksen din (hans datter) ikke reagerte i det hele tatt, så skulle jeg ha likt å høre hennes syn på saken...

kanskje det ikke er kun svigerfar som er problemet?

Anonymkode: c03d6...010

Hun sier aldri nei til sin far, har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. Hun er som en skolejente som går i rett når faren hennes sier noe el spør om noe.
Hun var helt omtåket på intensivavdelingen etter å ha mistet 3 liter blod, utslitt etter ha sett helikopteret frakte sin nyfødte vekk uten å ha holdt barnet skikkelig, og hun gikk på sterke smertestillende da han ringte henne og spurte om tillatelse til å dra på fisketur. Det hjelper ikke i det hele tatt at han ringte henne, det var bare en formalitet for å få velsignelsen. Han visste at hun ikke ville nekte ham det. Det er det som er så skrudd.

Dette var skikkelig dramatisk. Hun klarte ikke å huske hvor faren  dro på fisketur engang. Hun var helt ferdig.  Et barn har to foreldre. Det er skammelig. Én side var hjemme og tok alt ansvaret, en annen satte seg selv i høysetet og prioriterte forlystelser. Hørte ingenting fra ham.

AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Men…..

Hele denne historien handler om kjip svigerfar.

Så i en bisetning forteller du at hun har vært voldelig mot deg og barn? 

Det er jo krisen her? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, godt spm. Det var jo ikke slik hele veien. Alle skjerper seg den første tiden.

Ikke så lenge at man rekker å få to barn? Så lei av alle som ikke merka noe rart hos partner før man har fått flere barn….

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke så lenge at man rekker å få to barn? Så lei av alle som ikke merka noe rart hos partner før man har fått flere barn….

Det kan jeg ikke gjøre noe med, at du er lei altså. Kanskje du har vært heldig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun sier aldri nei til sin far, har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. Hun er som en skolejente som går i rett når faren hennes sier noe el spør om noe.
Hun var helt omtåket på intensivavdelingen etter å ha mistet 3 liter blod, utslitt etter ha sett helikopteret frakte sin nyfødte vekk uten å ha holdt barnet skikkelig, og hun gikk på sterke smertestillende da han ringte henne og spurte om tillatelse til å dra på fisketur. Det hjelper ikke i det hele tatt at han ringte henne, det var bare en formalitet for å få velsignelsen. Han visste at hun ikke ville nekte ham det. Det er det som er så skrudd.

Dette var skikkelig dramatisk. Hun klarte ikke å huske hvor faren  dro på fisketur engang. Hun var helt ferdig.  Et barn har to foreldre. Det er skammelig. Én side var hjemme og tok alt ansvaret, en annen satte seg selv i høysetet og prioriterte forlystelser. Hørte ingenting fra ham.

Vi har fått med oss dette nå, litt usikker på hvorfor du siterer meg her.

Men du virker som du trenger en profesjonell å snakke med, du har åpenbart traumer forståelig nok fra denne hendelsen. 

Så var det dette med voldsutøvelsen mot deg og barn da? 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Vi har fått med oss dette nå, litt usikker på hvorfor du siterer meg her.

Men du virker som du trenger en profesjonell å snakke med, du har åpenbart traumer forståelig nok fra denne hendelsen. 

Så var det dette med voldsutøvelsen mot deg og barn da? 

Nei, jeg trenger ingen å snakke med. Hyggelig omtanke. Men det har fått konsekvenser. Voldsutøvelsen kommer jeg ikke til å dissekere her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 11.08):

Min mor på i midten av 70-årene da måtte ta eldstegutten en hel uke. Hun var allerede utslitt etter å ha pleid min far med  kols grad 4 i over ett tiår. Hun holdt på å stupe av denne uken.

Jeg fikk kort tid etter fødselen vite at min svigerfar, to dager etter fødselen, hadde dratt på fisketur og kost seg med kompiser. Min yngste lå da på intensiven og datteren hans også på intensiven.

Hvorfor var det så ille at svigerfar dro på fisketur? Hadde du bedt ham om hjelp til å passe eldstemann? Han visste at din mor passet barnet. Hadde du sagt fra til svigerfar at din mor var utslitt og trengte avlastning? Din svigerfar er neppe tankeleser.

Skrevet
Hulderen skrev (3 minutter siden):

Hvorfor var det så ille at svigerfar dro på fisketur? Hadde du bedt ham om hjelp til å passe eldstemann? Han visste at din mor passet barnet. Hadde du sagt fra til svigerfar at din mor var utslitt og trengte avlastning? Din svigerfar er neppe tankeleser.

Kjære vakre vene!

Dette var så dramatisk at vi hadde nok med den nyfødte. Vanskelig å forstå når man står utenfor og bare leser hva som skrives her. Han ga ikke lyd fra seg én eneste gang. Kun jeg som sendte sms. Synes du det er greit? 

Og ja, min svigerfar var utmerket klar over situasjonen. Man trenger ikke være tankeleser for det. Min far hadde vært inn og ut av sykehus et helt år når dette skjedde. Og bortimot pleiepasient i ti år før det. Han er i utgangspunktet en oppegående mann - min eks-svigerfar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kjære vakre vene!

Dette var så dramatisk at vi hadde nok med den nyfødte. Vanskelig å forstå når man står utenfor og bare leser hva som skrives her. Han ga ikke lyd fra seg én eneste gang. Kun jeg som sendte sms. Synes du det er greit? 

Og ja, min svigerfar var utmerket klar over situasjonen. Man trenger ikke være tankeleser for det. Min far hadde vært inn og ut av sykehus et helt år når dette skjedde. Og bortimot pleiepasient i ti år før det. Han er i utgangspunktet en oppegående mann - min eks-svigerfar.

Bad du ham om hjelp i de SMSene?

Skrevet

Men du ts han er jo ikke omsorgsperson. du skriver han er oppegående, men han er jo åpenbart ikke særlig empatisk. Hvorfor vil du ha han inn på dere egentlig, når han faktisk slår ditt barn med en skje? Jeg hadde vært like glad jeg, om en voldelig mann ikke vil komme i bursdagsfeiringen til barnet han ville skremme og skade? Ikke være fornærmet og sur. Fokuser heller på de menneskene i livet ditt som vil deg vel og som er gode og snille og vil være rundt dere. Ikke kast bort energi på mennesker som ikke vil deg vel. 

Anonymkode: ef003...f01

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Bad du ham om hjelp i de SMSene?

Han er en voksen mann. Det må han forstå. Det var en dramatisk situasjon. Vi var redde for livet til barnet vårt.

Kan jeg hjelpe med noe? Er det vanskelig å spørre om til folk i Krise? Det hjelper ikke heller om det er vanskelig - det gjør man!

Vet du hva et av de første ordene man lærer førsteklassinger? 

Empati.

Hvorfor gir ikke du tilbakemelding på det jeg informerte deg om? 

Jeg fikk vite om fisketuren etter uken på sykehuset. Jeg hadde nok med mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du ts han er jo ikke omsorgsperson. du skriver han er oppegående, men han er jo åpenbart ikke særlig empatisk. Hvorfor vil du ha han inn på dere egentlig, når han faktisk slår ditt barn med en skje? Jeg hadde vært like glad jeg, om en voldelig mann ikke vil komme i bursdagsfeiringen til barnet han ville skremme og skade? Ikke være fornærmet og sur. Fokuser heller på de menneskene i livet ditt som vil deg vel og som er gode og snille og vil være rundt dere. Ikke kast bort energi på mennesker som ikke vil deg vel. 

Anonymkode: ef003...f01

Det skjedde etterpå. Voldsepisoden. 

Jeg er helt enig med deg. Men det er lettere i retrospekt enn når ting skjer.  Jeg hadde også en samboer og andre barn å ta hensyn til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tåle er én ting, men ønsker ikke du støtte når du diskuterer ting og tang? Jeg gjør i hvert fall det. Ingenting vil rokke ved min oppfatning av situasjonen.

Joda, jeg vil gjerne ha støtte for mine argumenter, men hva er hensikten med å legge ut noe for diskusjon med holdningen at ingenting vil rokke dine synspunkter?

Anonymkode: aa392...173

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg trenger ingen å snakke med. Hyggelig omtanke. Men det har fått konsekvenser. Voldsutøvelsen kommer jeg ikke til å dissekere her. 

Skjønner jo det, men min siste tanke og observasjon er at du har mye uoppgjort sinne.

Helt forståelig, men det forsvinner ikke av seg selv.

Men du velger selv :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er en voksen mann. Det må han forstå. Det var en dramatisk situasjon. Vi var redde for livet til barnet vårt.

Kan jeg hjelpe med noe? Er det vanskelig å spørre om til folk i Krise? Det hjelper ikke heller om det er vanskelig - det gjør man!

Vet du hva et av de første ordene man lærer førsteklassinger? 

Empati.

Hvorfor gir ikke du tilbakemelding på det jeg informerte deg om? 

Jeg fikk vite om fisketuren etter uken på sykehuset. Jeg hadde nok med mitt. 

Jeg er enig med deg i alt her, men du må akseptere at dere er to veldig ulike mennesker.

Han hverken må eller kan.

Det har du lært. Og nå må du akseptere det, for du lar ham stjele din energi fortsatt.

Fordi uoppgjorte traumer. 

Du snakker som om det skjer NÅ. Med den store krisen får noen folk pstd og traume.

Men du vil ikke snakke med noen. Og da kommer du heller ikke videre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...