AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Svigerfar var spikeren i kista mht familien min. Han ødela min småbarnsfamilie gjennom sine handlinger. Datteren reagerer ikke i det hele tatt på hans oppførsel. Anonymkode: a87fe...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Vagere kan det ikke bli. Anonymkode: c6392...871 16 1
Forundret.. Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Svigerfar var spikeren i kista mht familien min. Han ødela min småbarnsfamilie gjennom sine handlinger. Datteren reagerer ikke i det hele tatt på hans oppførsel. Anonymkode: a87fe...aa4 Hva mener du egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Huff, du er den eneste her inne som ikke liker svigers. Anonymkode: ad1fe...d55 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svigerfar var spikeren i kista mht familien min. Han ødela min småbarnsfamilie gjennom sine handlinger. Datteren reagerer ikke i det hele tatt på hans oppførsel. Anonymkode: a87fe...aa4 Jeg og min svigerfar har vel aldri kommet spesielt godt overens. Forholdet har på sitt beste vært funksjonelt. Men det toppet seg da minstemann kom til verden i 2019. Etter en dramatisk fødsel hvor min tidligere samboer mistet 3 liter blod og ble hasteoperert så begynte spetakkelet. Minstemann ble flydd med helikopter til nærmeste barneintensiv med mistanke om alt fra blodforgiftning til hjertefeil . Det var litt av en påkjenning. Jeg, hans far, var en hel uke med min nyfødte på intensiven. Det lå han tilkoblet alskens monitorer og slanger. Mot endte opp med ei uke på intensiven på fødestedet og over ei uke på sykehuset etter det igjen. Hun var svært svekket og klarte ikke engang å gå på do alene. Min mor på i midten av 70-årene da måtte ta eldstegutten en hel uke. Hun var allerede utslitt etter å ha pleid min far med kols grad 4 i over ett tiår. Hun holdt på å stupe av denne uken. Jeg fikk kort tid etter fødselen vite at min svigerfar, to dager etter fødselen, hadde dratt på fisketur og kost seg med kompiser. Min yngste lå da på intensiven og datteren hans også på intensiven. Da går det i svart for meg og jeg sender ham en sms hvor jeg sier akkurat hva jeg mener om ham og hans oppførsel. Det resulterer i at han ble så fornærmet at han og samboeren hans ikke kommer i barnebursdager hjem til oss på over 2 år. Dette tok på forholdet vårt kraftig. Etter at jeg måtte bite i det sure eplet for å berge relasjonen så tråkker han i salaten igjen når han smekker til eldstemann med en skje på de bare tærne hans for å få eldstemann for å få ham til å være stikke. En god smekk var det. Ettersom jeg er imot alle former for fysisk avstraffelse reagerer jeg nok engang. Dette er søren meg ikke greit!! Etter dette er han den fornærmede igjen. Og besøk uteblir hjem til oss i barnebursdagene i tiden etterpå. Dette slet så mye på familien min at det var nok sterkt medvirkende til at forholdet røk. Hva skal man si om en slik mann? I min verden så er dette på grensen til og kanskje over grensen til sykelig å sette seg selv i offerposisjon etter å ha oppført seg slik. Mannen eier ikke skam. Det kan legges til at han er enebarn og mangemillionær. Han er en stygg mann. Anonymkode: a87fe...aa4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff, du er den eneste her inne som ikke liker svigers. Anonymkode: ad1fe...d55 Du, jeg er litt amatør med disse innleggene. Full historie er nå lagt ut. Anonymkode: a87fe...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Huff, du er den eneste her inne som ikke liker svigers. Anonymkode: ad1fe...d55 Du, jeg er litt amatør med disse innleggene. Full historie er nå lagt ut. Anonymkode: a87fe...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Javel? Anonymkode: aa29e...a89 Du, jeg er litt amatør med disse innleggene. Full historie er nå lagt ut. Anonymkode: a87fe...aa4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Forundret.. skrev (17 minutter siden): Hva mener du egentlig? Du, jeg er litt amatør med disse innleggene. Full historie er nå lagt ut. Anonymkode: a87fe...aa4 1
Forundret.. Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og min svigerfar har vel aldri kommet spesielt godt overens. Forholdet har på sitt beste vært funksjonelt. Men det toppet seg da minstemann kom til verden i 2019. Etter en dramatisk fødsel hvor min tidligere samboer mistet 3 liter blod og ble hasteoperert så begynte spetakkelet. Minstemann ble flydd med helikopter til nærmeste barneintensiv med mistanke om alt fra blodforgiftning til hjertefeil . Det var litt av en påkjenning. Jeg, hans far, var en hel uke med min nyfødte på intensiven. Det lå han tilkoblet alskens monitorer og slanger. Mot endte opp med ei uke på intensiven på fødestedet og over ei uke på sykehuset etter det igjen. Hun var svært svekket og klarte ikke engang å gå på do alene. Min mor på i midten av 70-årene da måtte ta eldstegutten en hel uke. Hun var allerede utslitt etter å ha pleid min far med kols grad 4 i over ett tiår. Hun holdt på å stupe av denne uken. Jeg fikk kort tid etter fødselen vite at min svigerfar, to dager etter fødselen, hadde dratt på fisketur og kost seg med kompiser. Min yngste lå da på intensiven og datteren hans også på intensiven. Da går det i svart for meg og jeg sender ham en sms hvor jeg sier akkurat hva jeg mener om ham og hans oppførsel. Det resulterer i at han ble så fornærmet at han og samboeren hans ikke kommer i barnebursdager hjem til oss på over 2 år. Dette tok på forholdet vårt kraftig. Etter at jeg måtte bite i det sure eplet for å berge relasjonen så tråkker han i salaten igjen når han smekker til eldstemann med en skje på de bare tærne hans for å få eldstemann for å få ham til å være stikke. En god smekk var det. Ettersom jeg er imot alle former for fysisk avstraffelse reagerer jeg nok engang. Dette er søren meg ikke greit!! Etter dette er han den fornærmede igjen. Og besøk uteblir hjem til oss i barnebursdagene i tiden etterpå. Dette slet så mye på familien min at det var nok sterkt medvirkende til at forholdet røk. Hva skal man si om en slik mann? I min verden så er dette på grensen til og kanskje over grensen til sykelig å sette seg selv i offerposisjon etter å ha oppført seg slik. Mannen eier ikke skam. Det kan legges til at han er enebarn og mangemillionær. Han er en stygg mann. Anonymkode: a87fe...aa4 Han høres ikke ut som koselig bestefarmateriale, eg tenker at du må drite i ham og forsøke å ivareta familien din istedet. Et forhold/ ekteskap er vanskelig nok å pleie, ikke bruk ressurser på en sær gammel bestefar. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Forundret.. skrev (1 minutt siden): Han høres ikke ut som koselig bestefarmateriale, eg tenker at du må drite i ham og forsøke å ivareta familien din istedet. Et forhold/ ekteskap er vanskelig nok å pleie, ikke bruk ressurser på en sær gammel bestefar. Har lagt ut historie lenger opp i tråden. Sorry, ble litt rotete dette.🙂 Anonymkode: a87fe...aa4
Forundret.. Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har lagt ut historie lenger opp i tråden. Sorry, ble litt rotete dette.🙂 Anonymkode: a87fe...aa4 Ok. Men det var det jeg svarte på 😁 Jeg skjønner frustrasjonen din.. jeg har en svigermor som ikke er av den gode sorten så jeg skjønner godt situasjonen. Du må bare innfinne deg med det at svigerfar kan du ikke gjøre noe med. Du må bruker dine ressurser der hvor det er verdt å bruke dem. Du er en far og ektemann, fokuser på det. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan legges til at han er enebarn og mangemillionær. Han er en stygg mann. Anonymkode: a87fe...aa4 Hvorfor må dette legges til, synes du? På hvilken måte er det relevant for hans oppførsel? Anonymkode: c6392...871 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva skal man si om en slik mann? I min verden så er dette på grensen til og kanskje over grensen til sykelig å sette seg selv i offerposisjon etter å ha oppført seg slik. Mannen eier ikke skam. Det kan legges til at han er enebarn og mangemillionær. Han er en stygg mann. Han høres ut som en gamle skolen. Han er en mann, skal ikke ta omsorgsoppgaver og skal disiplinere med vold for det gir 'respekt'. Vær glad han ikke tok seg av eldstemann mens yngste var på sykehuset. Gudane skal vite hva han da hadde gjort mot eldste. Datter er vel vant med det og reagerer derfor ikke så mye for det er hennes normal. Hva har hun forfalt om sin oppvekst? Anonymkode: 31c65...4fa 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må dette legges til, synes du? På hvilken måte er det relevant for hans oppførsel? Anonymkode: c6392...871 Egoet hans? Anonymkode: a87fe...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egoet hans? Anonymkode: a87fe...aa4 Påstår du at enebarn oppfører seg slik oftere enn andre? Anonymkode: c6392...871 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare stopp nå. Ikke avspor. Anonymkode: a87fe...aa4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg og min svigerfar har vel aldri kommet spesielt godt overens. Forholdet har på sitt beste vært funksjonelt. Men det toppet seg da minstemann kom til verden i 2019. Etter en dramatisk fødsel hvor min tidligere samboer mistet 3 liter blod og ble hasteoperert så begynte spetakkelet. Minstemann ble flydd med helikopter til nærmeste barneintensiv med mistanke om alt fra blodforgiftning til hjertefeil . Det var litt av en påkjenning. Jeg, hans far, var en hel uke med min nyfødte på intensiven. Det lå han tilkoblet alskens monitorer og slanger. Mot endte opp med ei uke på intensiven på fødestedet og over ei uke på sykehuset etter det igjen. Hun var svært svekket og klarte ikke engang å gå på do alene. Min mor på i midten av 70-årene da måtte ta eldstegutten en hel uke. Hun var allerede utslitt etter å ha pleid min far med kols grad 4 i over ett tiår. Hun holdt på å stupe av denne uken. Jeg fikk kort tid etter fødselen vite at min svigerfar, to dager etter fødselen, hadde dratt på fisketur og kost seg med kompiser. Min yngste lå da på intensiven og datteren hans også på intensiven. Da går det i svart for meg og jeg sender ham en sms hvor jeg sier akkurat hva jeg mener om ham og hans oppførsel. Det resulterer i at han ble så fornærmet at han og samboeren hans ikke kommer i barnebursdager hjem til oss på over 2 år. Dette tok på forholdet vårt kraftig. Etter at jeg måtte bite i det sure eplet for å berge relasjonen så tråkker han i salaten igjen når han smekker til eldstemann med en skje på de bare tærne hans for å få eldstemann for å få ham til å være stikke. En god smekk var det. Ettersom jeg er imot alle former for fysisk avstraffelse reagerer jeg nok engang. Dette er søren meg ikke greit!! Etter dette er han den fornærmede igjen. Og besøk uteblir hjem til oss i barnebursdagene i tiden etterpå. Dette slet så mye på familien min at det var nok sterkt medvirkende til at forholdet røk. Hva skal man si om en slik mann? I min verden så er dette på grensen til og kanskje over grensen til sykelig å sette seg selv i offerposisjon etter å ha oppført seg slik. Mannen eier ikke skam. Det kan legges til at han er enebarn og mangemillionær. Han er en stygg mann. Anonymkode: a87fe...aa4 Det med fisketuren kan være hans måte å håndtere vanskelige følelser og maktesløshet. Han høres ikke ut som en som snakker om følelser liksom, så da håndteres de gjennom aktivitet og/eller være sosial. Klart det blir ekstra vondt for han når du sender en sms der du beskylder han for å ikke reagere riktig ut fra hvordan du mener han burde reagert. Om du absolutt følte behov for å ta dette opp med han, så burde du pratet med han ansikt til ansikt, der du stiller han undrende spørsmål og ikke beskylde. Og iallfall ikke fyre av gårde en slik sms som du gjorde. Så akkurat i denne situasjonen var det du som tråkket i salaten. Men det er klart at han ikke skal smekke til noen på noe som helst måte. Og om svigerfaren din smekket til barnet skikkelig hardt med en skje, er det klart han må få beskjed om at dette ikke er greit. Men hvordan reagerte du? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er svigerfar som er skyld i bruddet mellom deg og eksen? Jeg hadde selv en ekssvigermor som var helt jævlig, men grunnen til at det ble slutt var jo sammensatt. En av grunnene var jo at eksen aldri sa i fra til sin mor at nok var nok, og aldri tok mitt og barnets parti foran henne. Det er ikke ekssvigermors skyld, det er eksens skyld. Anonymkode: 99546...981 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå