AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Vi tok praten om at vi er enige om at han må fri, vi vil det begge to , så spm mitt er , etter dere tok praten hvor lenge etter fridde du ? ( vist du er mann som leser) ? Anonymkode: 28508...b2c
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Å fri er ikke noe «man tar praten om». Mye må være på plass før en mann frir. Han må føle seg helt trygg i forholdet. Jeg har to ufravikelige krav for å fri. Jeg må se tydelig at vi kommer til å ha et aktivt og regelmessig sexliv med emosjonell og fysisk nærhet og jeg må være sikker på at hun ikke kommer til å drikke for mye alkohol. Det absolutt mest drepende i et forhold for meg er disse to tingene. Jeg orker ikke en partner som sitter og snurrer på vinglasset og skal bruke alkohol til enhver feiring og livshendelse. Ei som desperat holder seg fast i vinglasset i absolutt alle situasjoner. Glede som sorg. Innimellom på fest og i sosiale lag, samt en gang i blant bare oss to er greit, men ikke hver eneste fredag «fordi det er fredag» og stadig vekk i ukene. Dette er mine krav, din mann kan ha andre. Anonymkode: aad58...820 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Dere tok praten om at han må fri, og nå venter du på frieri? Ha ha. Hvis dere heller hadde tatt praten om ekteskap så kunne du vært i full gang med å planlegge bryllup nå. Anonymkode: d2a59...882 5 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Jeg fridde ca 8 mnd etter vi ble sammen. Før det hadde vi vært venner i 3 år og jeg kjente henne godt. Hadde tenkt grundig igjennom det.. kom frem til at jeg kom til å elske henne ubeskrivelig høyt for alltid, og tenkte at om jeg vil oppleve livslang kjærlighet er hun verdt å satse alt på. Så da kjøpte jeg en fin ring og fridde. Fremdeles godt gift over 20 år etterpå og 3 barn. Anonymkode: c4b94...62f 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Han må fri? Du kan fint gjøre det selv. Og det er vel ingenting en tar praten om. Anonymkode: 8b27c...473 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere tok praten om at han må fri, og nå venter du på frieri? Ha ha. Hvis dere heller hadde tatt praten om ekteskap så kunne du vært i full gang med å planlegge bryllup nå. Anonymkode: d2a59...882 Dette TS. Neste gang er du mer frampå. Anonymkode: ce327...9ed 3
Topper og daler Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi tok praten om at vi er enige om at han må fri, vi vil det begge to , så spm mitt er , etter dere tok praten hvor lenge etter fridde du ? ( vist du er mann som leser) ? Anonymkode: 28508...b2c Hvorfor vente på dette. Fri selv!
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Som dere så var vi enige om at vi skulle gifte oss. Vi planla tid og sted for forlovelsen sammen og vi kjøpte ringer sammen. Frieriet skjedde ca 2 mnd etter at vi bestemte oss, og 5 måneder etter at vi ble sammen. Giftet oss et år etter forlovelsen. Nå har vi vært gift i snart 27 år. Anonymkode: d5620...151
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi tok praten om at vi er enige om at han må fri, vi vil det begge to , så spm mitt er , etter dere tok praten hvor lenge etter fridde du ? ( vist du er mann som leser) ? Anonymkode: 28508...b2c Jeg fridde etter 23 års forhold. Fridde ca et års tid etter vi snakket om det. Anonymkode: 95787...581 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden 8 måneder etter denne praten spurte jeg om han hadde tenkt å fri snart. Da sa han «åja! Vil du gifte deg med meg?» og så giftet vi oss et par måneder senere. Anonymkode: 4f7be...5fd
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden ...så dere er enige om at dere skal gifte dere og har snakket om det? Men da har jo allerede frieriet inntruffet. Det er da med andre ord ingenting å vente på? Eller ønsker du deg en sånn klisjé filmgreie hvor han går ned på kne og greier? For de fleste gjør ikke dette i Norge, her snakker vi sammen og blir enige om ting på et rasjonelt plan istedenfor, og så gifter man seg. Anonymkode: 7ad5a...800 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Vi hadde ingen sånn samtale. Jeg fridde til ham da vi hadde vært sammen i 4-5 år. Ser du skriver at det er menn som skal svare, men siden jeg var den som fridde, så kanskje det er greit likevel? Anonymkode: ab6da...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Har aldri fridd eller vært forlovet. Bare giftet oss da svigerfar syntes det hadde vært koselig. Er ikke frieri litt slik 1800 tallet aktig da? Anonymkode: f3908...eef
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Det frieriet er jo helt meningsløst, for dere har jo allerede pratet og blitt enige.Et frieri er jo et spørsmål med ukjent svar. Anonymkode: 73997...766 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Haha, «enige om at han må fri». Enten kan en fri, eller så kan man bli enige om å gifte seg, men å bli enige om at den ene nå har ansvar for å fri innen rimelig tid er jo helt koko. Anonymkode: bfcff...6d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå