Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo kjempekoselig! Jeg tror ikke de blir bortskjemte av det, jeg tror de blir omsorgsfulle av det. Guttene er jo veldig heldige, jeg syns det er flott. Sokker trenger alle og det er stress og fikse selv. Så snilt av henne å bidra på den måten. Dere er tydeligvis alltid med henne på ferie også. Du som mor lærer gutta dine å bli selvstendige, men også takknemlige:) 

Anonymkode: 62052...b6a

Det du skriver er jo selvmotsigende. Stress å handle sokker selv? Det er vel enda mer stress for den som får jobben med å handle sokker for deg? Og hvem skal kjøpe sokker til svigermor da?? For det er vel stress for henne også? 

Lære gutta å bli selvstendige? Vennligst grei ut for oss hvordan man blir selvstendig samtidig som man lar andre handle klær for seg? 

Anonymkode: 123a4...5e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg. Det kan kalles kjærlighet, men det kan også kalles kontrollbehov og invaderende. 

Anonymkode: c3b8b...8d1

• Liker 2
Skrevet

Du kan ta det opp, men pass på å ikke være utelukkende beskyldende:

"Svigermor, jeg vet at du mener vel. Men enten må du forplikte deg til å leve til du er minst 120 år og være sprek hele denne tiden, eller så må du slutte å sy puter under armene til sønner og sønnesønner. De må faktisk lære seg å greie seg uten deg på et tidspunkt." 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare be svigermor gi de sokker i julegave hvert år. Så er det løst. 🙄

Anonymkode: 67f36...593

Skrevet

Det er hennes kjærlighetsspråk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ser nå at svigermor gjentar historien med sine sønner til mine gutter. 
Hun har alltid handlet inn undertøy og hygiene artikler til gutta. Når vi har skullet bort har hun handlet inn svarte dressokker til sine voksne sønner, så de trenger ikke tenke på det. Etter bryllupet går hun inn og henter dressen som ligger på gulvet (om vi sov der eller de her), til sine voksne sønner. Hun har alltid handlet inn og hatt reserve av div ting til sine sønner, være seg alt du kan tenke deg. Dette er voksne sønner som har bikket 40. Resultatet: hjelpesløse menn som ikke husker pakke ned de overnevnte ting om ikke mamma er med. 
Problem: ja, og veldig veldig usjarmerende. 
Nå er hun i gang med mine barn også. Hun gjør akkurat det samme. Resultatet er at de ikke lærer seg pakke, eller de orker ikke lete opp det jeg pakker til de fordi; farmor har ordnet alt og har alt. 
Jeg føler at hun ikke tror vi klarer ta med det barna skal ha, men det verste er at jeg føler hun tråkker på meg som mor. 
Det føles sikkert som småtteri, og jeg skjønner det er gjort av kjærlighet. Men jeg føler at hun glemmer litt at hun har voksne barn og må slutte dulle med de. Det er grusomt usjarmerende. Ville dere sagt noe?

Anonymkode: c3ead...cd4

Ja,i alle fall når det gjelder dine egne barn.

Anonymkode: c325a...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...