AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Skrevet 5. april Prøver på neste men ammer. Hadde sist mensen i starten av februar og nå i starten av april. Hadde eggløsning sist onsdag eller torsdag, men fikk til min store fortvilelse mensen allerede torsdag denne uken 😭 er lutealfasen like kort under hele ammeperioden eller kan den variere? Noen som vet? Evt tips til hvordan forlenge den? Baby er snart 6 mnd, ønsker å amme lengst mulig Anonymkode: 198a1...91c
Karmelia Skrevet mandag kl. 07:26 #2 Skrevet mandag kl. 07:26 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Prøver på neste men ammer. Hadde sist mensen i starten av februar og nå i starten av april. Hadde eggløsning sist onsdag eller torsdag, men fikk til min store fortvilelse mensen allerede torsdag denne uken 😭 er lutealfasen like kort under hele ammeperioden eller kan den variere? Noen som vet? Evt tips til hvordan forlenge den? Baby er snart 6 mnd, ønsker å amme lengst mulig Anonymkode: 198a1...91c Det er individuelt. Generelt sett er det større sannsynlighet for at lutealfase osv blir påvirket om en ammer mer enn 3 ganger daglig. Nattamming påvirker mer en amming på dagtid.
Sniff76 Skrevet mandag kl. 07:33 #3 Skrevet mandag kl. 07:33 Ettersom du hadde en to måneder lang syklus, er det ikke bare lutealfasen som er trøblete. Det kan ta tid før hormoner og syklus stabiliserer seg etter fødsel og når man ammer. Tror ikke jeg hadde giddet å legge særlig energi i hva som kan forlenge lutealfasen, enn så lenge. Hadde heller avventet noen måneder og forhåpentligvis stabiliserer syklusen seg til ca 28 dager, og lutealfasen også blir bra etter hvert. Det kan hjelpe på litt når babyen spiser mer og mer fast føde/mindre amming, og mindre nattamming. Det er vel nattamming som har mest med syklus og eggløsning å gjøre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå