AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Hei. Er det fremdeles sånn at man praktiserer det at mannen skal være eldst i et forhold, eller er det slutt på dette? Anonymkode: c21ef...921
powerpuffen Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden To voksne mennesker står fritt til å velge hvem de ønsker en kjærlighetsrelasjon med. Tenker at alder er nesten uten betydning. 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden powerpuffen skrev (1 minutt siden): To voksne mennesker står fritt til å velge hvem de ønsker en kjærlighetsrelasjon med. Tenker at alder er nesten uten betydning. Så hvis damen er eldst og det er 6-7 års forskjell så hadde ikke du sett ned på det? Anonymkode: c21ef...921
powerpuffen Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis damen er eldst og det er 6-7 års forskjell så hadde ikke du sett ned på det? Anonymkode: c21ef...921 På ingen måte! 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Dessverre er det langt mer sosialt akseptert at mannen er mye eldre enn om det er motsatt. Men verden går fremover. Også der. Anonymkode: b5e3b...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis damen er eldst og det er 6-7 års forskjell så hadde ikke du sett ned på det? Anonymkode: c21ef...921 Nei. Og er man så voksen at man blander inn andre voksne i eget liv er man også stødig nok til å ikke bry seg om hva andre tenker. Sladre-jante-Norge mister stadig terreng i dagens samfunn, takk og lov. Anonymkode: 37d3a...e6b 1
Kristiansvg Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Jeg tenker både pluss og minus 15 år bør være innafor 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden I min stamtavle finnes det flere eksempler med kvinner som var eldre enn mennene. Jeg tror ikke det var spesielt uvanlig før. Men det hadde vært interessant med statistikk. Anonymkode: dadb0...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Er det fremdeles sånn at man praktiserer det at mannen skal være eldst i et forhold, eller er det slutt på dette? Anonymkode: c21ef...921 Så lenge begge er voksne(ikke 18 og 25-30+ men VOKSEN VOKSEN 25-30 minst) , så er det opp til de selv hva de vil og liker! Anonymkode: a7eee...1f9 1
Discovery Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Trodde ikke det var noe som var forlengst utdødd. Så lenge man er lovlig så er det greit, det er nok viktigere ting og bry seg om idag.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Er det fremdeles sånn at man praktiserer det at mannen skal være eldst i et forhold, eller er det slutt på dette? Anonymkode: c21ef...921 Moren min var 4 år eldre enn far, de er 80+ Anonymkode: e7421...0b9
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Moren min var 4 år eldre enn far, de er 80+ Anonymkode: e7421...0b9 Kan være det var annerledes før i tiden da.. men kan d være at det med at mennene bør være eldre egentlig handler om at menn kan få barn langt opp i alder enn det kvinner kan? Eller har ikke det betydning? Anonymkode: c21ef...921
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Ble overrasket da jeg leste en bok om livet i Sogn- og Fjordane opp gjennom tidene, og det var veldig mange par som ble nevnt det kona var eldst. Så mye som 10+ år eldre. Jeg er nok blitt hjernevasket til å tro at det alltid har vært nesten standard at mannen er noen år eldre, til veldig mye eldre. De fleste regner nok +/- 5 år som noenlunde jevnaldrende når man er voksen, og de fleste par er innen det. Har trolig vært mest vanlig også. At mannen er 2-3 år eldre er det mest vanlige i norge. Eller gjennomsnittlig aldersforskjell. Det er jevnaldrende det. Større aldersforskjell har trolig bestandig skjedd, og skjer, men mest vanlig er det ikke. Anonymkode: 6d8c2...3a4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Kristiansvg skrev (6 timer siden): Jeg tenker både pluss og minus 15 år bør være innafor Kommer ann på alderen altså, 15 + 30 er IKKE GREIT. Ok om begge er over 30 tenker jeg. Anonymkode: 1a71c...db9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan være det var annerledes før i tiden da.. men kan d være at det med at mennene bør være eldre egentlig handler om at menn kan få barn langt opp i alder enn det kvinner kan? Eller har ikke det betydning? Anonymkode: c21ef...921 Det har ikke betydning. Anonymkode: 6c3fe...26d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå