Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ofte flere ganger at jeg ønsker å gjøre det slutt med dama, men det blir med tanken. Jeg skjønner ikke hvorfor hun vil være sammen med meg når hun sier at jeg er dum, sier dumme ting, sier ting feil, plager henne, osv. 

Ikke har vi hatt seksuell kontakt på flere år. Min grunn er fordi jeg mister lysten når hun sier sånne negative ting. Det er mulig jeg er litt skyld i det. Men føler at hun er veldig opptatt av å prate om seg selv og skryter mye av seg selv. Føler ikke at hun gidder å høre på hva jeg forteller, eller virkelig bry seg om hva jeg forteller. Og da blir jeg ofte tullete og barnslig. Da fjaser jeg bort både det hun prøver å si fordi jeg er ikke interessert i å høre på henne siden hun viser så lite interesse for meg. I starten åpnet jeg meg opp om mine opplevelser og indre tanker, men føler at det blir litt brukt i mot meg på indirekte vis. Det er veldig sårende. Mitt skjold er gått opp igjen og jeg tør ikke å legge frem følelsene mine igjen. Også tidligere forhold følte jeg det ble misbrukt, særlig under krangling. Den skrytingen hennes tror jeg også irriterer mange andre, uten at jeg vet helt sikkert. Jeg unngår å si noe om henne/ oss til andre. Men jeg har en mistanke om at hun gjør det. I alle fall gjorde hun det i starten av forholde og kom med voldsomme negative ting slik at hun venninna har lagt meg for hat. Det er jo litt sort, men jeg bryr meg ikke. Bare synd at folk ikke tar sine egne beslutninger basert på sine egne erfaringer med andre mennesker. Jeg har i alle fall erfart at å dømme noen basert på andres omtaler er veldig dumt. 

Så går jo forhold opp og ned, men det siste året har jeg lett etter en hybel å leie alene ganske ofte. Jeg trives veldig godt alene. Jeg er litt lett for at hun vil spre negative rykter om meg dersom vi gjør det slutt. Og kanskje ødelegge for meg og det lille miljøet jeg hadde som jeg tok henne med inn i. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Familien hennes er jo veldig hyggelig. 

Anonymkode: 6d309...adc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Har dere barn? Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: d423a...860

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? Har dere barn? Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: d423a...860

Har ikke barn, vært sammen i 4-5 år. i 40 årene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke barn, vært sammen i 4-5 år. i 40 årene. 

Hvorfor?

Anonymkode: dfdae...3e0

Skrevet

Hvorfor kaller hun deg dum? Du må si i fra til henne når hun oppfører seg slik. 

Dere må snakke sammen og fortelle henne hvordan du føler det. Det må hun respektere. 

Hvis hun ikke respekterer deg, og nekter å høre på deg, så må du bare si at du kan ikke ha det slik at hun bare skryter av seg selv og kaller deg dum, og påstår at du sier dumme og feil ting, og at hun aldri vil ha sex. Du må bare si at du kan ikke være i ett slikt forhold så enten må hun begynne å vise kjærlighet og respekt, ellers så er det bedre dere slår opp.

I ett kjæresteforhold skal folk ha kjærlighet til hverandre, respekt for hverandre, ta hensyn til hverandre osv. Det er ikke du som bare skal gå etter henne, høre på hennes skryt hele tiden, og at hun bestemmer alt og ikke tar hensyn til deg og dine følelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang hun krenker deg sier du. 

Ok finn deg noe bedre lykke til med det.

❤️

Anonymkode: 8a366...36e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten å utlevere detaljer så bør du i hvert fall være åpen med dine nærmeste om hvordan du har hatt det, så de kan være forberedt på ryktespredning. Ikke gjør det slutt i affekt under en konflikt, men sett dere ned når stemningen er nøytral og fortelle at du vil snakke om at du ikke ser noen fremtid for forholdet. Hun trenger ikke å være enig i din avgjørelse, men det er uansett ryddig å ha en ordentlig prat om at det er slutt og hvorfor. 

Anonymkode: e2499...57e

• Liker 1
Skrevet

Du fortjener å være i et forhold der du blir elsket, sett og behandlet ordentlig. Et forhold der du kjenner på trygghet og vet at partneren din vil være der for deg. Et forhold der det er rom for å åpne seg og ikke få ordene slengt etter deg senere. Et forhold der du blir respektert og ikke snakket ned. Et forhold der du vil være sammen med partneren din, og ikke ser deg om etter et nytt bosted. Et forhold der dere ønsker nærhet til hverandre som kjærester.

Dere har bare vært sammen i 4-5 år, og ikke hatt seksuell kontakt på flere år. Noe som er helt forståelig med tanke på hennes oppførsel, men det betyr jo at dette har foregått i omtrent halve forholdet deres. Det er lenge.

Med tanke på at du er redd for at hun skal spre rykter om deg, så kan det være lurt å fortelle noen av vennene dine hva du har gått igjennom og at du vurderer å avslutte forholdet. Det er stor sannsynlighet for at de har lagt merke til endringer hos deg, og observert hennes oppførsel mot deg.

Livet er for kort til å ikke ha det bra. Og med tanke på at du ofte ser etter en hybel til deg, så vet du nok selv hva du burde gjøre.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres ut som barn.

Anonymkode: 97f3c...b64

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...