isw Skrevet i går, 08:13 #21 Skrevet i går, 08:13 (endret) Jeg har sett hundrevis av ganger hvordan noen *skal* finne seg en partner, gjerne innenfor gitte spesifikasjoner. Det fungerer så godt som aldri. Mitt klare råd er å forholde seg til kvinner som at de er vanlige mennesker (de er jo det), og ikke ha som et mål at en person du møter skal bli din nye partner. Ta det som det kommer, lev livet ditt helt vanlig, så kommer kjærligheten når du minst venter det. Desperasjon og objektifisering er så godt som aldri tiltrekkende. Endret i går, 08:14 av isw 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #22 Skrevet i går, 08:27 isw skrev (7 minutter siden): Jeg har sett hundrevis av ganger hvordan noen *skal* finne seg en partner, gjerne innenfor gitte spesifikasjoner. Det fungerer så godt som aldri. Mitt klare råd er å forholde seg til kvinner som at de er vanlige mennesker (de er jo det), og ikke ha som et mål at en person du møter skal bli din nye partner. Ta det som det kommer, lev livet ditt helt vanlig, så kommer kjærligheten når du minst venter det. Desperasjon og objektifisering er så godt som aldri tiltrekkende. ts Unnskyld om jeg gir uttrykk for desperasjon, deg er ikke der og er ikke min tilnærming. Og jeg ser på kvinner som helt vanlige medmennesker, likestilt med meg. Spørsmålet mitt, etter noen år som singel på de stedene som blir nevnt, er rett og slett som jeg skrev, hvor er dere som er single og mottakelige uten at vi tilfeldigvis tar i samme kyllingpakken på butikken og alt tikker inn som på film eller reklame... det skjer jo "aldri".. Anonymkode: 4f3db...094
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #23 Skrevet i går, 08:32 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): ts Hei K52, du virker svært trygg på deg selv, reflektert og du har en fin tilnærming. Jeg ser at mitt innlegg kan helle mot "desperat" skalaen, men er absolutt ikke det. Jeg, som deg, trives godt i min tilværelse, frihet og må ikke.. men samtidig er jeg åpen for at det kan inneholde noe mer nå. Du sier at du også er åpen om/når det skjer, om jeg leser deg riktig. Men at det til nå har vært menn som har vært opptatte som har interessert deg, er det for at du treffer de på arenaer som deres partner også er med? Ofte så er menn litt avhengig av deres kvinner for å være sosiale på slike steder. Min erfaring er ofte at single menn "henger med gutta" om du forstår... For min del så er jeg stor og trygg på meg selv, men vil ikke trenge meg på, og der jeg ferdes er det som regel en mann med... Anonymkode: 4f3db...094 Hei ts! Takk for hyggelig tilbakemelding, og det er nok sånn jeg oppfattes også (trygg og reflektert). De gangene følelser har oppstått har ikke kona vært i bildet nei. Jeg er heller ikke en person som trenger meg på, men jeg treffer en del menn gjennom jobb, så det er vel der det er mest nærliggende at ting skjer. Fellesnevner for de jeg har falt for er at de er trygge og selvstendige. Humor og kommunikasjon er alfa og omega for meg. Får han meg til å le hjertelig, er mye av jobben gjort… Verken eplekjekke brautende menn, eller de som rævdilter etter ei dame, fanger min interesse. Det må være noe midt i mellom. Ellers er jeg enig med deg i at i private sosiale lag er de fleste i et forhold på vår alder, men det slår meg ofte at de på ingen måte virker gladere og mer fornøyde enn meg. Jeg leser folk lett, og ser at det er mange miserable parforhold. Jeg har også møtt glad-kompisgjengene på tur som du beskriver, og blir ofte satt ut over hvor gjerne mange av dem ønsker et lite sidesprang. Det blir ikke med meg. 😜 Det er et spill med mange og kompliserte regler og faktorer dette, men lurer av og til på om det er litt av det jeg synes er gøy med det også. Ting skal ikke være for enkelt og ukomplisert heller. 😉 Anonymkode: f5150...549
isw Skrevet i går, 08:34 #24 Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ts Unnskyld om jeg gir uttrykk for desperasjon, deg er ikke der og er ikke min tilnærming. Og jeg ser på kvinner som helt vanlige medmennesker, likestilt med meg. Spørsmålet mitt, etter noen år som singel på de stedene som blir nevnt, er rett og slett som jeg skrev, hvor er dere som er single og mottakelige uten at vi tilfeldigvis tar i samme kyllingpakken på butikken og alt tikker inn som på film eller reklame... det skjer jo "aldri".. Anonymkode: 4f3db...094 Hei, Nei, jeg sa ikke at du var desperat, men jeg synes du kanskje i litt for stor grad har som mål å få deg en partner. Nå er jeg ikke singel selv, men jeg tenker bare at jeg (som en helt gjennomsnittlig utseende mann midt i 40-årene med et normalt sosialt liv, jobb og fritidsaktiviteter) føler at jeg treffer så mange kvinner, single som ikke single, at det ikke ville vært noe problem å bytte partner hvis det var det jeg ville. Jeg skal ikke det, og det er uansett ikke poenget. Men ut fra hvor mange single venner jeg har hatt som går i den situasjonen i årevis, så får jeg et inntrykk av at det ikke går hvis man prøver hardt på det. Det er derfor mitt beste råd egentlig er at man bare lever livet sitt så normalt som mulig, og så kommer kjærligheten når man minst venter det
AprilLudgate Skrevet i går, 08:35 #25 Skrevet i går, 08:35 De single jeg kjenner i den alderen har endt opp med å treffe noen via Tinder. Men de har ikke vært voldsomt aktive og datet masse, så rett match har tatt tid.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #26 Skrevet i går, 08:37 Jeg trenger ingen. Og ihvertfall ikke en mann som er på nett 24/7 og scroller etter damer. Jeg kan møtes ute i den virkelige verden Anonymkode: a0e5b...c45 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #27 Skrevet i går, 08:45 Hei, Jeg skjønner du spør. Jeg er singel og møter faktisk sjeldent nye mennesker, så hadde lurt på det samme. Mange her skriver de trives i seg selv og ikke ser etter partner. Jeg trives også i mitt liv sånn det er, men jeg hadde også blitt glad om jeg traff noen som ville berike livet mitt enda mer - uten at jeg tror hver eneste jeg ser er en ny partner. Ser en skriver her at de møter så mange at det ikke ville vært et problem å bytte partner, og jeg blir meget fascinert. Som nevnt, jeg møter sjeldent nye mennesker og jeg har virkelig ikke i disse årene som singel funnet eller møtt et menneske som kunne vært en potensiell ny partner. Snakker ikke om nå da de siste månedene stort sett kun er hjemme//jobb. For å svare deg, så er jeg på dating tjenesten til Facebook og Tinder. Jeg er ikke aktiv på noen av de, men de er der. Ellers som person er jeg ute i skog og mark, men ikke typisk turmenneske, jeg er på treningssenter, på jobb, på butikken… Og det er det i det siste. Ikke hatt lyst til å være på kafé, konserter, arrangementer osv osv lenger. Var det tidligere, så har egentlig bare blitt mer og mer hjemmekjær. Anonymkode: 7e207...877 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #28 Skrevet i går, 08:47 isw skrev (7 minutter siden): Hei, Nei, jeg sa ikke at du var desperat, men jeg synes du kanskje i litt for stor grad har som mål å få deg en partner. Nå er jeg ikke singel selv, men jeg tenker bare at jeg (som en helt gjennomsnittlig utseende mann midt i 40-årene med et normalt sosialt liv, jobb og fritidsaktiviteter) føler at jeg treffer så mange kvinner, single som ikke single, at det ikke ville vært noe problem å bytte partner hvis det var det jeg ville. Jeg skal ikke det, og det er uansett ikke poenget. Men ut fra hvor mange single venner jeg har hatt som går i den situasjonen i årevis, så får jeg et inntrykk av at det ikke går hvis man prøver hardt på det. Det er derfor mitt beste råd egentlig er at man bare lever livet sitt så normalt som mulig, og så kommer kjærligheten når man minst venter det ts Hei, har vært noen år nå (4-5) der jeg har levd livet mitt helt normalt, ikke "jaktet", men heller ikke truffet noen sånn uten videre... det er heller ikke sånn at jeg må ha en partner, jeg lever fint i livet mitt som nå. Men jeg er åpen for å treffe, derav mitt spørsmål... hvilken arena? Og svaret her, slik jeg leser det og som jeg oppfatter som trygge og gode damer , er ikke på nett... Anonymkode: 4f3db...094 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #29 Skrevet i går, 08:48 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg trenger ingen. Og ihvertfall ikke en mann som er på nett 24/7 og scroller etter damer. Jeg kan møtes ute i den virkelige verden Anonymkode: a0e5b...c45 ts Du misforstod meg ihvertfall... jeg er ikke på nett 24/7... Anonymkode: 4f3db...094
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #30 Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ts Hei, har vært noen år nå (4-5) der jeg har levd livet mitt helt normalt, ikke "jaktet", men heller ikke truffet noen sånn uten videre... det er heller ikke sånn at jeg må ha en partner, jeg lever fint i livet mitt som nå. Men jeg er åpen for å treffe, derav mitt spørsmål... hvilken arena? Og svaret her, slik jeg leser det og som jeg oppfatter som trygge og gode damer , er ikke på nett... Anonymkode: 4f3db...094 Her må jeg backe deg ts. Folk i forhold tror det er så lett, men det er det ikke, og det handler ikke alltid om at man er for «desperat». Jeg har ei gift venninne som flørter og «går på» på menn på fest, mye mer enn meg, men hun innrømmer at det nok er lettere når det bare er uskyldig moro. Dere som er i langvarige forhold vet ikke hvordan det er å prøve møte noen i godt voksen alder, derfor trenger vi kanskje heller ikke deres helt sikkert velmenende råd. Anonymkode: f5150...549 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:09 #31 Skrevet i går, 09:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Jeg skjønner du spør. Jeg er singel og møter faktisk sjeldent nye mennesker, så hadde lurt på det samme. Mange her skriver de trives i seg selv og ikke ser etter partner. Jeg trives også i mitt liv sånn det er, men jeg hadde også blitt glad om jeg traff noen som ville berike livet mitt enda mer - uten at jeg tror hver eneste jeg ser er en ny partner. Ser en skriver her at de møter så mange at det ikke ville vært et problem å bytte partner, og jeg blir meget fascinert. Som nevnt, jeg møter sjeldent nye mennesker og jeg har virkelig ikke i disse årene som singel funnet eller møtt et menneske som kunne vært en potensiell ny partner. Snakker ikke om nå da de siste månedene stort sett kun er hjemme//jobb. For å svare deg, så er jeg på dating tjenesten til Facebook og Tinder. Jeg er ikke aktiv på noen av de, men de er der. Ellers som person er jeg ute i skog og mark, men ikke typisk turmenneske, jeg er på treningssenter, på jobb, på butikken… Og det er det i det siste. Ikke hatt lyst til å være på kafé, konserter, arrangementer osv osv lenger. Var det tidligere, så har egentlig bare blitt mer og mer hjemmekjær. Anonymkode: 7e207...877 ts Takk for forståelsen og du treffer helt spot-on og som jeg føler speiler akkurat meg også. Føler at man ofte er og går i de samme miljøene med de samme menneskene og det er ikke slik at radaren går hele tiden heller. fester og selskaper inneholder som regel de samme de, ihvertfall jobb. Tinder vil jeg ikke inn på pga alt den negative opplevelsene damer sier om erfaringer fra menn der, vil ikke være en del av den kategorien menn. Så du er også der "alle andre" damer 45-55 er...og da er man tilbake til hun som skrev at hun så poenget mitt, ikke så enkle arenaer det....for jeg har også vært der i 4-5 år.. Så ser jeg at vi har det litt ulikt, tror at ting oftere bare kan skje for dere damer enn oss menn, at dere plutselig befinner dere i en setting med en mann uten at det nødvendigvis var noe dere hadde tenkt eller sett før det skjedde... da har vi men jobbet litt allerede og kanskje tom mot andre menn om posisjonen først.. litt som ei skrev her, at det bare skjer.. Anonymkode: 4f3db...094
AnonymBruker Skrevet i går, 09:14 #32 Skrevet i går, 09:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei 🙂 Ja, deg! Hvor treffer jeg deg, dame 45-55, hen? Du som også er åpen for å møtes... ikke si "over alt" som på kafeen, butikken osv, men hvor ser du etter meg? Hvor er du mottakelig og åpen for at jeg skal se deg? M51 går helst ikke i butikker, sjeldent på kafé, ikke på strikkeklubb osv... Men ser etter deg ofte på nett, tilgjengelig der "24/7"... Anonymkode: 4f3db...094 Gjennom felles interesser og aktiviteter, felles venner. Ikke på nett, og absolutt ikke ute på tilfeldige steder. Anonymkode: 7990d...9e6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #33 Skrevet i går, 09:18 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her må jeg backe deg ts. Folk i forhold tror det er så lett, men det er det ikke, og det handler ikke alltid om at man er for «desperat». Jeg har ei gift venninne som flørter og «går på» på menn på fest, mye mer enn meg, men hun innrømmer at det nok er lettere når det bare er uskyldig moro. Dere som er i langvarige forhold vet ikke hvordan det er å prøve møte noen i godt voksen alder, derfor trenger vi kanskje heller ikke deres helt sikkert velmenende råd. Anonymkode: f5150...549 ts Godt reflektert! Det er absolutt en stor forskjell å ha den type trygghet og bare ha det gøy med litt flørting enn i en situasjon der man, som du skriver, i god voksen alder ser om det er noe potensiale for noe mer enn gøy... så kan man godt motargumentere med at man må senke skuldrene, gå inn i det for gøy osv.. men blir allikevel en forskjell da man har ulik utgangspunkt... Anonymkode: 4f3db...094
AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #34 Skrevet i går, 10:38 Meg finner du på Tinder ☺️ Anonymkode: 565a7...fea
Engel Skrevet i går, 11:17 #35 Skrevet i går, 11:17 Meg kan man møte møte på tur og trening (men er lite interessert i å bli sjekket opp under trening). Har prøvd diverse gruppeturer/aktiviteter, men opplevd at de fleste menn der er en god del eldre (gjerne 60+). Jeg er på Quiz med venner, konserter av og til, og jeg tilbringer fortsatt mye tid i idrettshaller da min yngste er aktiv der og fortsatt trenger sjåfør. Jeg er innimellom på datingapper, men det er veldig kort da jeg bare blir frustrert over hvordan menn der oppfører seg. De få bra drukner i alle uten sosiale antenner og normal folkeskikk. Og jeg lurer oppriktig på om menn syns det er status i å prøve å se eldre ut enn de er? Mange menn rundt 50 ser ut som de er nær pensjonsalder.🙄 Jeg lurer veldig på hvor single, fysisk aktive, oppegående menn rundt 50 oppholder seg? Har noen single, oppegående menn i vennekretsen, men fysisk mangler de energien til å holde følge med meg. Og jeg er ikke engang spesielt sprek. Det samme gjelder mange jeg møter i jobb-sammenheng. Jeg kan være mottakelig for kontakt de fleste steder, om det gjøres på en fin måte. Småprat i køen eller i heisen er helt ok. Samme ute på tur, eller etter at jeg er ferdig trent på treningssenteret. Eller når vi venter på bussen. Bare vær obs på hvordan jeg svarer. Kort svar=ønsker ikke å prate. 1
Blåtrå Skrevet 23 timer siden #36 Skrevet 23 timer siden Menn rundt 50, er som regel treige, etter min erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei 🙂 Ja, deg! Hvor treffer jeg deg, dame 45-55, hen? Du som også er åpen for å møtes... ikke si "over alt" som på kafeen, butikken osv, men hvor ser du etter meg? Hvor er du mottakelig og åpen for at jeg skal se deg? M51 går helst ikke i butikker, sjeldent på kafé, ikke på strikkeklubb osv... Men ser etter deg ofte på nett, tilgjengelig der "24/7"... Anonymkode: 4f3db...094 Tror du må utvide boksen litt 🤭 Anonymkode: eb346...1ae
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #38 Skrevet 23 timer siden Engel skrev (52 minutter siden): Meg kan man møte møte på tur og trening (men er lite interessert i å bli sjekket opp under trening). Har prøvd diverse gruppeturer/aktiviteter, men opplevd at de fleste menn der er en god del eldre (gjerne 60+). Jeg er på Quiz med venner, konserter av og til, og jeg tilbringer fortsatt mye tid i idrettshaller da min yngste er aktiv der og fortsatt trenger sjåfør. Jeg er innimellom på datingapper, men det er veldig kort da jeg bare blir frustrert over hvordan menn der oppfører seg. De få bra drukner i alle uten sosiale antenner og normal folkeskikk. Og jeg lurer oppriktig på om menn syns det er status i å prøve å se eldre ut enn de er? Mange menn rundt 50 ser ut som de er nær pensjonsalder.🙄 Jeg lurer veldig på hvor single, fysisk aktive, oppegående menn rundt 50 oppholder seg? Har noen single, oppegående menn i vennekretsen, men fysisk mangler de energien til å holde følge med meg. Og jeg er ikke engang spesielt sprek. Det samme gjelder mange jeg møter i jobb-sammenheng. Jeg kan være mottakelig for kontakt de fleste steder, om det gjøres på en fin måte. Småprat i køen eller i heisen er helt ok. Samme ute på tur, eller etter at jeg er ferdig trent på treningssenteret. Eller når vi venter på bussen. Bare vær obs på hvordan jeg svarer. Kort svar=ønsker ikke å prate. Hmm... dette var langt svar.. 😘 Beklager veldig for rasen menn... og blir både sint og frustrert for hvordan flere oppfører seg som går utover alle oss, de skulle fått sydd på polvotter på begge henda og en gag inn i gapet.. Du sier at du er mottakelig, men har du virkelig latt deg blitt sjekket opp(eller blitt forsøkt) i heisen, på treningssenter, bussholdeplassen, på tur... jeg føler meg påtrengende og ukomfortabel om jeg skulle gjøre det på slike steder...eller over frysedisken på kiwi... Anonymkode: 4f3db...094
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #39 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei 🙂 Ja, deg! Hvor treffer jeg deg, dame 45-55, hen? Du som også er åpen for å møtes... ikke si "over alt" som på kafeen, butikken osv, men hvor ser du etter meg? Hvor er du mottakelig og åpen for at jeg skal se deg? M51 går helst ikke i butikker, sjeldent på kafé, ikke på strikkeklubb osv... Men ser etter deg ofte på nett, tilgjengelig der "24/7"... Anonymkode: 4f3db...094 Anonymkode: eb346...1ae
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #40 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjerringer på 45-55 trenger ikke deg ts. De vil ha frihet og leve livet uten å ha en partner diltende etter seg. Anonymkode: 01fd1...580 Det vil ikke alle «kjerringer», som du kaller dem…. Anonymkode: 912e9...3f9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå