Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 0.46):

Vi gikk for en tredje da de andre var 10 og 12. Det var mannen som var mest "på" og ville. Vi var jo skikkelig i overskudd da. 

Positivt: Overskuddet, både fysisk og psykisk. Ble opptatt av å nyte babytiden og hadde tidenes beste permisjon. Trente masse, laget god mat, hadde kontroll på alt og alle, tok på meg alle mulige verv og strakk permisjonen så langt jeg klarte og var ute av jobb rett over 18 måneder. 

Negativt: Det ble etterhvert litt stress med barnehageunge og to tenåringer i samme hus, og ofte ble vi delt på fritiden, også på ferier. To gutter på 13 og 15 har veldig andre ønsker enn det som passer en 3-åring. 

Den siste ungen ble bortskjemt, av oss, av søsknene, av alle egentlig, og hun er mye som et enebarn. 

Hun er nå 14 og har ikke bodd sammen med søsken siden hun var 9 år, da den nest yngste dro i forsvaret.

(Like etter flyttet også far og jeg fra hverandre, så sånn kan det også gå)

Anonymkode: 12be0...c1f

DETTE! 

Våre eldste 16 og 14 år da vi fikk en til. Og det ødela i den forstand at hvertfall ikke jeg fikk være den mammaen jeg ønsket for tenåringene mine. 
Yngste var en morgenfugl i mange år.. Og det var ganske så tøft å hente en på fest kl 02:30, for å stå opp med yngste kl 6.. Ikke kunne de henge så mye her på kveldene heller lenger. 
Vi var veldig glade i å reise, og feriene ble også noe helt annet. I Stedet for gøye reisemål med ungdommer, så måtte ting tilrettelegges for yngste. 

Anonymkode: 15a0c...72b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Jeg postet selv nylig en tråd om å få barn nr 2 som 36- eller 37-åring, og merker meg bak øret at mange av dem som svarer her enten må være av en eldre generasjon, eller selv ha vært ferdig med barn ganske tidlig og ikke evner å se/reflektere over muligheter vi har i dag og hvor vanlig det faktisk er å få barn etter fylte 35. Jeg har gjort meg opp den meningen at det bare er helt tullete å høre på disse, og heller gå for det man ønsker og det hjertet sier. Du er IKKE for gammel, og hvis dette er noe dere virkelig ønsker dere så kommer dere ikke til å angre. 

.

Anonymkode: bbd34...c78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei TS! Jeg postet selv nylig en tråd om å få barn nr 2 som 36- eller 37-åring, og merker meg bak øret at mange av dem som svarer her enten må være av en eldre generasjon, eller selv ha vært ferdig med barn ganske tidlig og ikke evner å se/reflektere over muligheter vi har i dag og hvor vanlig det faktisk er å få barn etter fylte 35. Jeg har gjort meg opp den meningen at det bare er helt tullete å høre på disse, og heller gå for det man ønsker og det hjertet sier. Du er IKKE for gammel, og hvis dette er noe dere virkelig ønsker dere så kommer dere ikke til å angre. 

.

Her er det jo ikke egentlig selve alderen som diskuteres, men mer det «å starte på nytt» og strekke ut småbarnstiden i det lange løp. 

Anonymkode: b1520...1fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det jo ikke egentlig selve alderen som diskuteres, men mer det «å starte på nytt» og strekke ut småbarnstiden i det lange løp. 

Ja, jo, men jeg ville likevel bidra med mine tanker rundt dette med alder, siden dette kommenteres i tråden

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig enig i dette. Ser ingen ting galt med å få barn sent, men det er noe med når det går ut over mindre tilstedeværelse man da får overfor de tenåringene man har fra før. 

Anonymkode: 15a0c...72b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte min mor litt om dette. Hun har ikke attpåklatt, men 6 barn jevnt over 15 år. Hun regnet på at hun hadde bleiebarn konstant i huset i nesten 18 år før minstemann sluttet. Altså ekstreeeemt lang småbarnsperiode i vårt hus😅 men hun angrer ikke, og hun sier hun var så inni alt med småbarn at hun ikke tenkte over det. Følte seg ikke lei av småbarnslivet noen gang. Men at hun tror ikke hun hadde orket å hatt et opphold i småbarnslivet og så starte på igjen. Men selvfølgelig er folk forskjellige. 

jeg har selv 3 barn. De to eldste er det 15 mnd mellom, og så er det 3,5 år mellom nr 2 og nr 3. Følte jeg startet litt på nytt da. Angrer ikke, men jeg syntes det var så mye lettere med tette barn. Kan ikke se for meg at det kan friste med SÅ stort gap mellom barna på mange områder. Men som med alt annet: you do you. Da blir du mest fornøyd i livet

Anonymkode: ef56e...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...