AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Dere som har fått attpåskatt har dere kjent på et snev av anger? Vi har nok bestemt oss for en liten attpåskatt, men jeg kjenner en del på andres fordommer både mtp alder og antall barn..dvs redsel for det. Og at jeg selv føler jeg da blir en "gammel" mor. Syms forsåvidt ikke andre på samme alder er gamle om de får barn nå, mem jeg fikk mitt første rett før 22. Nå vil jeg til sammenligning eventuelt vere et sted mellom 37 og 38 ved fødsel. De andre barna er begynt å bli store, så vi har begynt å få friheten tilbake..yngste vil begynne på skole det året en eventuell attpåskatt blir født, og eldste vil vere 16 ila det året. Alle barna snakker positivt om et eventuelt søsken, ikke at vi ar nevnt det..men noen i barnehagen som har fått baby så har minste spurt når vi kan få og største ønsket seg også dn av samme kjønn (er alene stakkar😅) Noen som gikk for det, og gjerne samme alder osv som kan dele litt om hva som har vert bra, og hva du har fortrengt? 🤣 Anonymkode: aae90...250
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Klatt ikke skatt Anonymkode: 2269f...f4b 19 6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Attpåskatt, et litt søtt «nyord», faktisk. Anonymkode: 2a661...291 7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Her trodde jeg dette skulle være et innlegg om restskatt. Anonymkode: 9ad79...218 14 6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Ikke tenk på alder 😊 det blir bare hyggelig det. Hilsen attpåklatt/skatt. Må si jeg liker det ordet mye bedre. Anonymkode: c7c22...52c 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dere som har fått attpåskatt har dere kjent på et snev av anger? Vi har nok bestemt oss for en liten attpåskatt, men jeg kjenner en del på andres fordommer både mtp alder og antall barn..dvs redsel for det. Og at jeg selv føler jeg da blir en "gammel" mor. Syms forsåvidt ikke andre på samme alder er gamle om de får barn nå, mem jeg fikk mitt første rett før 22. Nå vil jeg til sammenligning eventuelt vere et sted mellom 37 og 38 ved fødsel. De andre barna er begynt å bli store, så vi har begynt å få friheten tilbake..yngste vil begynne på skole det året en eventuell attpåskatt blir født, og eldste vil vere 16 ila det året. Alle barna snakker positivt om et eventuelt søsken, ikke at vi ar nevnt det..men noen i barnehagen som har fått baby så har minste spurt når vi kan få og største ønsket seg også dn av samme kjønn (er alene stakkar😅) Noen som gikk for det, og gjerne samme alder osv som kan dele litt om hva som har vert bra, og hva du har fortrengt? 🤣 Anonymkode: aae90...250 Nei, har gamle foreldre..fått lide for det. Ungene blir som regel "artig" også..samfunnstaper. Nope. Anonymkode: 22171...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden «Attpåskatt» er nødt til å være en spøk, men det var i hvert fall veldig gøy. Anonymkode: 11b08...94f 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke tenk på alder 😊 det blir bare hyggelig det. Hilsen attpåklatt/skatt. Må si jeg liker det ordet mye bedre. Anonymkode: c7c22...52c Godt å høre den siden også! Ja det blir jo virkelig en skatt🥰 Anonymkode: aae90...250
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Kjør på! Det blir koselig med en til. Anonymkode: 61996...83b
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, har gamle foreldre..fått lide for det. Ungene blir som regel "artig" også..samfunnstaper. Nope. Anonymkode: 22171...ed6 Hva var det med alderen til dine foreldre som gjorde at du har fått lide for det? Anonymkode: aae90...250 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Attpåskatt, et litt søtt «nyord», faktisk. Anonymkode: 2a661...291 Attpåskatt er et helt vanlig uttrykk. Ikke noe nytt der jeg er fra. Anonymkode: c3101...da1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): K L A T T Anonymkode: f2fd2...b44 Får kun SKATTer her i hus😉 Anonymkode: aae90...250
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Attpåskatt er et helt vanlig uttrykk. Ikke noe nytt der jeg er fra. Anonymkode: c3101...da1 Kan se ut som det var nytt her inne🤣 men et godt brukt uttrykk her hbor jeg bor også 😊 Anonymkode: aae90...250
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Uttrykket er godt brukt her jeg bor også! Er gravid med en attpåSKATT selv, blir 10 og 8 år mellom de andre barna og babyen. Spent! Anonymkode: 528a3...5d1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Vi gikk for en tredje da de andre var 10 og 12. Det var mannen som var mest "på" og ville. Vi var jo skikkelig i overskudd da. Positivt: Overskuddet, både fysisk og psykisk. Ble opptatt av å nyte babytiden og hadde tidenes beste permisjon. Trente masse, laget god mat, hadde kontroll på alt og alle, tok på meg alle mulige verv og strakk permisjonen så langt jeg klarte og var ute av jobb rett over 18 måneder. Negativt: Det ble etterhvert litt stress med barnehageunge og to tenåringer i samme hus, og ofte ble vi delt på fritiden, også på ferier. To gutter på 13 og 15 har veldig andre ønsker enn det som passer en 3-åring. Den siste ungen ble bortskjemt, av oss, av søsknene, av alle egentlig, og hun er mye som et enebarn. Hun er nå 14 og har ikke bodd sammen med søsken siden hun var 9 år, da den nest yngste dro i forsvaret. (Like etter flyttet også far og jeg fra hverandre, så sånn kan det også gå) Anonymkode: 12be0...c1f 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Klatt, ikke skatt. Splitte mine bramseil! Anonymkode: 5b72f...de9 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Har aldri hørt om en mann som har ønsket seg en attpåklatt. Når småbarnsperioden endelig er over, ungene er begynt å bli mer selvstendige - så starte helt på nytt igjen? Høres ut som et mareritt Anonymkode: 8a5b3...9f1 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Jeg er eldst av fire søsken der yngste er 13 år yngre enn meg. Jeg ELSKET det! Vi hadde mye gøy med minstemann opp gjennom oppveksten, og det er han jeg har tettest kontakt med som voksen. Nå med egne barn ser jeg også hvor utrolig nyttig det var å være litt halvstor med en baby i hus. Jeg lærte masse og syntes aldri det var vanskelig eller overveldende med egne babyer. Så jeg vil si at det bare er å kjøre på😊 (Og sånn ellers synes jeg attpåskatt er et skjønt og beskrivende ord😉). Anonymkode: 45d17...21c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå