AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Hei! Min mor på 75 år holder på å « kvele» meg. Hun har slitt psykisk så lenge jeg kan huske. Hun har kun vært i jobb i noen få år. Men nekter nå å motta helsehjelp. Hun har ikke vært en god mor for meg. Når jeg var barn truet hun ofte med å ta sitt eget liv. Det skjedde hvis hun ikke følte seg sett. Og hun var en ustabil omsorgsperson. Jeg kjenner igjen mønsteret hennes nå . Hun har alltid fremstilt seg som et offer.Hun elsker å snakke om sykdom. Hun har f.eks. påstått at hun har livstruende sykdommer flere ganger. Det har vært løgn. Hun gjør alt for å være i sentrum og lage drama. Hun har ikke tatt kontakt de siste 10 årene. Og det har vært godt for meg. Men nå sier hun at hun er gammel og trenger min hjelp! Hun forventer at jeg skal være tilgjengelig for henne hele dagen. Hun vil jeg skal handle, rydde, vaske, fikse håret hennes og svare hver gang hun ringer. Jeg prøver å si at jeg ikke har mulighet til det. Jeg har jo en jobb! Jeg er sliten. Hun bryr seg ikke. Hvis jeg ikke svarer på telefonen, øker hun bare presset. Får andre i familien, naboer etc til å ringe meg. Hun fortsetter å fremstille seg som et offer, og snakker ufint om meg til andre. Hun klarer fint å rydde og vaske selv. Så føler hun bruker meg. Hun skryter uhemmet av andre slektninger. Som har gjort mye grenseoverskridende (også vært i fengsel flere ganger). Jeg har klart meg fint i livet. Men hun sier kun noe hyggelig om meg når hun skal ha noe… Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å kutte henne ut. Men da dukker hun opp på døra hos meg. Hun har til og med etterlyst meg hos politiet før. Kan hun få hjemmehjelp når man egentlig klarer å gjøre det selv? Anonymkode: 3aad8...9ec 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Kan du prate med fastlegen hennes om at hun har et hjelpebehov? Kan du være skikkelig avvisende, sperre mobilen og forsøke å presse henne bort fra deg over tid. Si det som det er hver gang hun presser seg innpå, at det kan hun ikke gjøre, og at du ønsker ikke kontakt.Bytt lås på døren. Flytt til en leilighet som hun ikke kjenner adressen til. Bytt telefonnummer. Jeg var helt ærlig med familien da jeg skulle bryte. Sa til alle som ville høre at denne damen er et hespetre, og at jeg ikke ønsker kontakt. Det førte til at alle tok avstnd fra meg, og nå får jeg være alene. Deilig. Billigere til jul blir det også. Det er bare å kjøre på med negativ informasjon til den personen du ønsker å bli kvitt. Og til dine naboer og alle hennes medhjelpere. Fortell dem at de ikke skal gi henne informasjon. Få dem over på din side. Fortell dem hvordan du har hatt det, og hvordan hun virkelig er. Til politiet osv. Press henne ut av livet ditt. Anonymkode: 5aec8...72f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Takk for råd.Høres ut som om du også har hatt det slitsomt. Ja, jeg kan kontakte fastlegen hennes. Hun klarer seg jo egentlig hjemme. Men hun er alvorlig psykisk syk. Litt usikker på hva som er sykdom og hva hun « finner på» Hun drar ut ledninger fra elektriske ting, gjemmer ting og snakker ufint til meg . Jeg hadde følte meg bedre hvis hun fikk noen form for helsehjelp. Men mulig jeg også må flytte for å få fred Anonymkode: 3aad8...9ec
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Og det er takken hun får av deg for å ha tatt vare på deg? Jeg regner med at du ikke vokste opp selv og spiste og drakk og skiftet bleie på deg mens du var nyfødt osv. sykt hvordan nordmenn behandler sine foreldre. Tragisk og trist. Synes synd på moren din. Anonymkode: f427a...d76
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Flott for deg, hvis du hadde orket å ha henne som mor. Ja, hun skiftet bleie og vi hadde mat i leiligheten. Men det var det. Har ikke fått så mye som en klem eller nærhet i oppveksten. Hun fulgte meg ikke opp i det hele tatt. Legen min som har fått lese tekstmeldingene hun skriver til meg sier det er psykisk mishandling. Anonymkode: 3aad8...9ec 2
Gaia Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Fiks hjemmehjelp til henne, eller få henne inn i omsorgsbolig.
NiceOrNothing Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Flott for deg, hvis du hadde orket å ha henne som mor. Ja, hun skiftet bleie og vi hadde mat i leiligheten. Men det var det. Har ikke fått så mye som en klem eller nærhet i oppveksten. Hun fulgte meg ikke opp i det hele tatt. Legen min som har fått lese tekstmeldingene hun skriver til meg sier det er psykisk mishandling. Anonymkode: 3aad8...9ec Ta en prat med fastlegen hennes å fortell om tingenes tilstand . Kanskje be om en verge for henne, som kan ivareta både økonomi / helsehjelp . Så kan du heller være en datter som hjelper når du har anledning ( men ikke sitter med alt ansvar )❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå