AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:30 #1 Skrevet lørdag kl. 19:30 Hvor er denne retten liksom fra? Vet Toro er Toro, for norske ganer og er muligens en ‘gammel’ gryterett, men når jeg googler orientalsk / Orienten får jeg opp India og Taiwan og lignende. Men kanskje den bare heter orientalsk gryte for å høres litt mer fancy eller spennende ut? 🤔 Anonymkode: 2da43...3c4
AnonymBruker Skrevet i går, 04:36 #2 Skrevet i går, 04:36 Orienten var en vestlig konstruksjon som geografisk strakk seg fra Nord-Afrika til Japan, dvs en samlebetegnelse brukt av europeere for å karakterisere "de andre", kritisk analysert av Edward Said: https://snl.no/orientalisme Den gode gamle orientalske gryten (min favoritt da Toro-grytene kom på tidlig 80-tall) var nok et utslag av nettopp dette, dvs norsk matvareindustris (og dermed den norske folkesjelens) kulturimperialisme. Lurer forresten på om den het Hawaii-gryte først? Vi pleide å ha ekstra ananas i - en annen favoritt fra samme tiår. Anonymkode: dd414...486 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:39 #3 Skrevet i går, 04:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Orienten var en vestlig konstruksjon som geografisk strakk seg fra Nord-Afrika til Japan, dvs en samlebetegnelse brukt av europeere for å karakterisere "de andre", kritisk analysert av Edward Said: https://snl.no/orientalisme Den gode gamle orientalske gryten (min favoritt da Toro-grytene kom på tidlig 80-tall) var nok et utslag av nettopp dette, dvs norsk matvareindustris (og dermed den norske folkesjelens) kulturimperialisme. Lurer forresten på om den het Hawaii-gryte først? Vi pleide å ha ekstra ananas i - en annen favoritt fra samme tiår. Anonymkode: dd414...486 Husker godt Hawaii-gryten 💓 Anonymkode: eb5db...e60 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:02 #4 Skrevet i går, 05:02 Den ligner noe som blir servert med Nshima Anonymkode: 97ec0...df5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Vet ikke, men det er favoritten av Toro gryteretter her i huset.👍 Anonymkode: b5b87...cae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå