AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:11 #1 Skrevet lørdag kl. 17:11 Hva gjør dere for å ha litt kontroll på det? Jeg er over 40 år og har slitt med dette hele livet. Har hatt effekt av p piller, og har også hatt en lang runde med iso. Etter iso var huden fin i ca to år før den gikk tilbake til normalen. Er det andre her som sliter med det samme? Vil gjerne høre alle tips og råd. Jeg merker muligens litt bedring uten for mye sukker i kostholdet. Har spist mye snop i påsken og verkebyllene øker. Anonymkode: d7082...f94 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:12 #2 Skrevet lørdag kl. 17:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva gjør dere for å ha litt kontroll på det? Jeg er over 40 år og har slitt med dette hele livet. Har hatt effekt av p piller, og har også hatt en lang runde med iso. Etter iso var huden fin i ca to år før den gikk tilbake til normalen. Er det andre her som sliter med det samme? Vil gjerne høre alle tips og råd. Jeg merker muligens litt bedring uten for mye sukker i kostholdet. Har spist mye snop i påsken og verkebyllene øker. Anonymkode: d7082...f94 Fett og sukker gjør det verre ja, men så er det litt ille uansett fordi det er hormonelt. Hadde best virkning av p piller men så fant jeg ut at vi har dødsfall pga blodpropp i familien og da ble det slutt på det. Anonymkode: 6651c...afa 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:16 #3 Skrevet lørdag kl. 17:16 Enig, hadde også best virkning av å piller, spesielt Diane. Men ønsker ikke å knaske p piller hele livet. Det førte med seg ymse bivirkninger og. Nå har jeg en mild spiral, jaydess. Anonymkode: d7082...f94
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:17 #4 Skrevet lørdag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, hadde også best virkning av å piller, spesielt Diane. Men ønsker ikke å knaske p piller hele livet. Det førte med seg ymse bivirkninger og. Nå har jeg en mild spiral, jaydess. Anonymkode: d7082...f94 Jeg er omvendt, hadde jeg kunne fortsette på ppiller for fin hud så hadde jeg gjort det selv om man blir litt koko med bivirkninger på andre måter 😅😅 Anonymkode: 6651c...afa 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:24 #5 Skrevet lørdag kl. 17:24 Må unngå sjokolade og drikke mye vann. Det hjelper mye. Anonymkode: 8e990...054 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:34 #6 Skrevet lørdag kl. 17:34 Jeg har merket at sukker påvirker huden min masse. Om jeg kutter ut sukker så blir det mye bedre, jeg får fremdeles utbrudd på haka ut i fra hvor jeg er i syklusen, men det er ikke like mye og ikke like store «byller». Anonymkode: a73c5...791
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:37 #7 Skrevet lørdag kl. 17:37 Prøv å kutt ut ALT av melkeprodukter. Alt av tilsetninger i mat, feks i sauser og supper. Det gjorde enorm forskjell for meg. Jeg reagerer også på koffein (men ikke i nærheten like mye som melk). Så verdt å teste ut det også. Anonymkode: 064db...ed2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:39 #8 Skrevet lørdag kl. 17:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å kutt ut ALT av melkeprodukter. Alt av tilsetninger i mat, feks i sauser og supper. Det gjorde enorm forskjell for meg. Jeg reagerer også på koffein (men ikke i nærheten like mye som melk). Så verdt å teste ut det også. Anonymkode: 064db...ed2 Jeg merket forskjell på huden etter bare noen dager uten melk. Så 1 uke bør være mer enn nok om noen vil teste det ut. Anonymkode: 064db...ed2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:29 #9 Skrevet lørdag kl. 18:29 Takk for tips og innspill. Skal ta en periode helt uten sukker. Kanskje verdt å gjøre et forsøk uten melk også. Synes det er vanskeligst. Er villig til å prøve mye for å bedre dette her. Hva med hudpleie, hva bruker dere? Anonymkode: d7082...f94
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:32 #10 Skrevet lørdag kl. 18:32 Hva legger dere i sukker? Anonymkode: 69a5f...6d6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:36 #11 Skrevet lørdag kl. 18:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør dere for å ha litt kontroll på det? Jeg er over 40 år og har slitt med dette hele livet. Har hatt effekt av p piller, og har også hatt en lang runde med iso. Etter iso var huden fin i ca to år før den gikk tilbake til normalen. Er det andre her som sliter med det samme? Vil gjerne høre alle tips og råd. Jeg merker muligens litt bedring uten for mye sukker i kostholdet. Har spist mye snop i påsken og verkebyllene øker. Anonymkode: d7082...f94 Bruker en medisin, Spirix (Spironolactone) mot hormonelle kviser. Det er i utgangspunktet en blodtrykksmedisin. Fungerer veldig bra. Brukte Diane p-piller da jeg var yngre - men er og i 40 årene og p-piller er ikke trygt lengre. Anonymkode: b005d...b33 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:54 #12 Skrevet lørdag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva legger dere i sukker? Anonymkode: 69a5f...6d6 For meg er det matvarer som er tilsatt sukker. Frukt, bær og tørket frukt har gått helt fint, men godis og bakevarer har jeg merket veldig. Anonymkode: a73c5...791
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:57 #13 Skrevet lørdag kl. 18:57 Har dere prøvd rødlys-maske? Jeg har ikke så mange kviser, men det kommer en og annen. Har hudormer da. Har lyst til å teste rødlys-maske (Alvaskin eller lignende), men kjenner jeg er så skeptisk mht om det bare er oppskrytt eller om det faktisk gir effekt. Anonymkode: f9470...ae9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:02 #14 Skrevet lørdag kl. 19:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg er det matvarer som er tilsatt sukker. Frukt, bær og tørket frukt har gått helt fint, men godis og bakevarer har jeg merket veldig. Anonymkode: a73c5...791 Okei. Vi har jo litt sukker i tomatsauser, tacokrydder, syltetøy, saft osv. skjønner at hovedpoenget er å kutte godteri og bakverk og at å kutte 80% er bedre enn 0%, men helt uten tilsatt sukker får jeg ikke til. Vi har jo sukker i syltet rødløk også.. 🤪 Anonymkode: 69a5f...6d6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:55 #15 Skrevet lørdag kl. 20:55 Har du vurdert å se nærmere på hva du kan gjøre for å balansere hormonene? Jeg har fulgt med på Siri Kalla ifb fertilitet. Hun har mye om optimal hormonhelse for kvinner. Men det er jo forskjellig fra person til person. Selv har jeg opplevd at kroppen min og hormonene mine har det best når jeg spiser minimalt med sukker og hvetemel (anbefaler 14 dager uten dette i det hele tatt), når jeg trener styrke og ikke for mye cardio, når jeg spiser mye fett og proteiner. Kvinner trenger mer fett enn vi tror. I tillegg drikker jeg urter som skal være med på å senke androgener (jeg har pcos og for mye testosteron). Slet mye med akne før, men ingenting nå lenger. Anonymkode: 47ed4...e16
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #16 Skrevet i går, 06:56 Takk for nyttig innspill. Dette er veldig interessant. Vil gjerne gjøre mer research. Anonymkode: d7082...f94
AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #17 Skrevet i går, 06:59 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Okei. Vi har jo litt sukker i tomatsauser, tacokrydder, syltetøy, saft osv. skjønner at hovedpoenget er å kutte godteri og bakverk og at å kutte 80% er bedre enn 0%, men helt uten tilsatt sukker får jeg ikke til. Vi har jo sukker i syltet rødløk også.. 🤪 Anonymkode: 69a5f...6d6 Slike ting reagerer jeg ikke på, men feks direkte godteri laga av sukker som er som myke drops eller harde drops, er noe av det verste, hvis du skjønner. Sjokolade, godteri som moam eller mamba, og alt det, er nok det som fyrer opp mest Anonymkode: 6651c...afa
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #18 Skrevet i går, 16:24 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bruker en medisin, Spirix (Spironolactone) mot hormonelle kviser. Det er i utgangspunktet en blodtrykksmedisin. Fungerer veldig bra. Brukte Diane p-piller da jeg var yngre - men er og i 40 årene og p-piller er ikke trygt lengre. Anonymkode: b005d...b33 Jeg er veldig nysgjerrig på denne medisinen. Måtte du til hudlege eller fikk du den med fastlege? Har du hatt noen bivirkninger? For min del er sukker og raske karbohydrater en skikkelig trigger. Alkohol også. De periodene jeg spiser rent (og kutter sukker og mat med høy glykemisk indeks), drikker mye grønn te (Løvetann, Peppermynte og Kjerringrokk) og tar zink og omega 3 tilskudd så holder huden min seg kvisefri. Men dersom jeg tar meg en venninnekveld med mye vin, smågodt osv. får jeg gjerne tidens utbrudd i etterkant, som tar ukesvis å rette opp i. Veldig irriterende. Anonymkode: 4d23b...525 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå