Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Er det noe galt med MEG? Alle menn jeg har vært i forhold med (90 % av dem) har slått meg.

Nå er også min kjæreste begynt å slå. Vi er egentlig ikke fast sammen, men jeg orker ikke mer samvær med han... I går slo han da jeg satt rolig på sofaen, pga at jeg ville diskutere en sak med han... Han satt på pcen min, og lyttet ikke. Jeg slo av pcen, satt meg i sofaen og da kom slagene...

Nå nekter han betale penger han skylder meg, og kaller meg nek osv via sms...

En venn av meg kommer innom etterpå, han kjenner problemet og han synes jeg alltid vikler meg inn i forhold med voldsomme menn...

En venninne mener jeg bør holde meg unna menn, det mener også legen min.

Jeg er en idiotmagnet. Men hvordan kan jeg endre det?

(han har ikke kun slått meg, han har også slått en kamerat og en nabo som er en gamling...)

Det kan vel ikke bare være meg det er galt med?

Det er mulig han ble sjalu, for jeg ble med en barndomskamerat hjem til han og ble der fra fredag til sent lørdag, men sjalu på en barndomsvenn?

Jeg vet det ikke finnes grunner til vold, og at jeg må holde meg unna han.

Men hva er grunnen til at enkelte damer blir slått, av nesten alle de er sammen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er mulig han ble sjalu, for jeg ble med en barndomskamerat hjem til han og ble der fra fredag til sent lørdag, men sjalu på en barndomsvenn?

Denne "vennen" er vel mann? Du er kvinne. Hva gjør en mann og en kvinne alene natt til lørdag?

Gjest camillo
Skrevet
Denne "vennen" er vel mann? Du er kvinne. Hva gjør en mann og en kvinne alene natt til lørdag?

Hvis du prøver å si at det er en god grunn til å bli slått, så er det helt ekstremt idiotisk både å tenke og å faktisk skrive.

Trådstarter: jeg ville tatt kontakt med en psykolog eller en annen du kan få hjelp til å komme ut av mønsteret du har kjørt deg inn i. Det er ganske vanlig at man søker til samme type personer og situasjoner slik du gjør, men det er mulig å endre.

Det er ikke din skyld at han slår, hvis det er det du mener med 'om det er noe galt med deg'. Men det er du som må jobbe med deg selv for å ta de valgene som er bra for deg.

Gjest gjest nå
Skrevet

Vi snakket. Det var lenge siden vi har møtt hverandre og han har fått visse problemer som ikke er noe å nevne her... Jeg sov i samme seng som han, med klærne på. Senga var forresten stor, og han prøvde seg ikke (tror man alle menn er rene sexdyr ?)

Det er vel ikke grunnlag til å slå? I alle fall ikke når han som slo, ikke definerer oss som kjærester i det hele tatt, kun som gode knullevenner, og nå nekter han å betale penger han skylder meg.

Som sagt, så har han slått en nabo (en gamling) og en kamerat av han. Da var han ikke edru, men han var edru da han slo meg.

Gjest GreenSky
Skrevet

1: Du skal ikke treffe denne fyren mer

2: Du går i terapi? Jobb med terapauten for å finne ut av hvorfor du velger destruktive menn.

Gjest gjest nå
Skrevet

Jeg har ikke økonomi til å betale psykolog og det kommunale hjelpeapparatet har ikke plass til meg (legen min har søkt meg inn, ble avslag...)

Å holde meg unna han kan jeg, en venninne har hjulpet meg til å innse at jeg ikke må lage meg en innbilt "forelskelse". Hun vet jeg har lett for å forelske meg.

Men synes det er utrolig trist, jeg hadde aldri regnet med at han slo. Vi har kjent hverandre i mange år før vi ble knullevenner.

Men jeg er så ego at jeg ikke orker bli slått. Da får jeg heller klare meg uten menn, eller ty til en av mine single ekser som aldri slo meg, hvis jeg "trenger hudkontakt"...

Er bare utrolig trist at vennskapet ryker. Men mulig vi kan bevare vennskapet og ikke ha sex mer. (har prøvd, det funka ikke... han vet hvilke knapper han skal trykke på...)

Så da er det opp til meg. Å holde meg mest mulig unna han.

Bortsett fra de pengene han skylder meg. Jeg har ikke en krone, og nå sitter han på pidestallen og nekter betale det han skylder meg.

:tristbla:

Skrevet

Du har tydeligvis det syndromet mange kvinner har. De faller alltid for møkkafyrer, badguys.

Du bør nok ta deg noen tankerunder før du innleder noe nytt forhold, og kanskje prøve å finne andre mannsidealer, dvs menn som ikke slår. De voldsmenn du faller for, er veldig i mindretall blant menn, og er vel egentlig noen stakkars tapere.

Gjest gjest nå
Skrevet

Til gjest. Jeg tror du tar feil når du skriver at menn som slår er i mindretall. Statistikken sier det motsatte.

I et av våre naboland, er kvinnefronten aggresiv. Der mener de at kvinner som har sex med menn, er forædere... (jeg er ikke helt enig med dem, men fakta er at det er en del menn, og kvinner, som tyr til vold)

Skrevet

At han ble sjalu fordi du ble med en venn kan jeg skjønne....men han hadde INGEN grunn til å slå deg.

Som de andre her sier, så velger du, og tiltrekker deg den type menn!

Det er ikke du som får menn til å slå, selv om det er det de fleste sitter med følelsen av...og det mennene vil at du skal tro.

Men du bør defintitivt se litt på valgene du har tatt, og se om du klarer å unngå å havne i slike situasjoner. Altså, å ungå alle disse mennene.

Jeg faller for en spesiell type menn, og de har en del fellestrekk. Er det mulig at du også klarer å se noen fellestrekk slik at du kan få fart på beina dersom det viser seg at mannen du sitter å prater med ligner på en av eksene dine!?

(og å høre på vennene dine er nok lurt. De ser objektivt på saken og kan hjelpe deg mer enn du aner...såfremt de ikke er i destruktive forhold selv)

Du er ikke ego for at du ikke orker å bli slått! Hvem i allverden orker det? Det er ikke engang snakk om å orke, det er snakk om å ALDRI godta at noen gjør en så vondt...for det trenger, og skal man ikke gjøre.

Skrevet

Jeg blir dårlig av lese dette -gjest-, kom deg ut av forholdet

på raskeste måte.

Skrevet

Kom deg ut av forholdet med en gang, sørg for å kutte alle bånd. Så må du være alene en laaang stund. Venner og familie kan være god støtte, og så bør du vurdere om du ikke har råd til å gå til psykolog. Uansett bør du være alene en stund slik at du kan komme deg ovenpå. Finn områder du kan lykkes på, bygg selvtilliten din. Har du god selvtillit vil du i mindre grad ta til takke med en mann som ikke respekterer deg for den du er. Du bør kanskje også sette opp en liste over trekk over mennene du har vært sammen med som har vært voldelige? Så setter du listene sammen, så vil du se en del fellestrekk som bør aktivere BLÅLYS hos deg neste gang du skulle treffe på en sånn fyr.

En ting er sikkert, du har det bedre alene enn sammen med en fyr som banker deg. :klem:

Skrevet

Ta kontakt med sosialkontoret dersom du ikke har penger til mat. De kan enten hjelpe deg med penger eller et lite lån til du får penger.

Gjest gjest nå
Skrevet

Jeg var på sosialkontoret i dag, men de var ikke akkurat hjelpsomme...

Men jeg får låne penger av en eks av meg (som aldri har slått meg...).

Det hagler inn sms fra han som slo meg, han kaller meg tøyte, osv... så jeg skrev at jeg ringer politiet og anmelder han, er blå både i ansiktet og på kroppen...

Og han har som sagt slått andre også, pluss at han slo meg for noen uker siden, men da endte det med at jeg ramla jo bare... (har vitner til skadene...)

Men å anmelde? Jeg er ikke så selvsikker, og politiet vil vel behandle meg som en som fortjente litt bank (det spørs jo hvem jeg møter der, men har hørt mange rare historier...)

Men nå er jeg passe sint. I tillegg til å slå, nekte å betale meg penger han skylder, så sender han meg mengder med frekke sms...

Anmelder jeg han, får jeg sikkert juling, men da har jeg i alle fall gjort det jeg egentlig ville anbefalt andre å gjøre.

Det er jo faktisk ikke lov å banke folk...

Mest lyst legge meg og grine nå, men jeg skal ta en tlf til politiet, men føler ikke at jeg har energi til å møte opp der i dag...

Og jeg vil jo ikke ta hevn eller skade han... blir bare så rasende når jeg får drittkjeft via sms og blir skjelt ut... jeg har også en grense for hva jeg finner meg i...

Gjest gjest nå
Skrevet

Prata anonymt med politiet. Det blir påstand mot påstand, hvis jeg ikke får de to andre jeg vet som har fått juling til å anmelde...

Men det vil de ikke, de vil ikke ha noe med han å gjøre. I alle fall ikke han ene, han ringte meg nå.

Venter telefon fra han andre, men jeg tviler på at han orker anmelde.

Så da står jeg her, uten vitner. At jeg er blå i ansiktet og på kroppen, uten at noen var vitner til episoden, er ikke nok til å bevise at det var han som gjorde det...

Jeg får bare glemme han, og drite i de kronene han skylder meg. Han kan evt. legge de i postkassa, hvis han i det hele tatt er villig til å betale...

Skrevet

Her forteller trådstarter om hvor uheldig hun er som alltid ender opp med feil type mannfolk, også er dette det eneste du klarer å henge deg opp i?

Det virker som om når man først har rotet seg borti en drittsekk så gjentar denne trenden seg.

Vet ikke om det kan ha med miljø å gjøre. Men det er kanskje en ide å holde seg unna de stedene der du treffer disse mennene.

Det er vel kanskje også endel spenning som du tiltrekkes av som den "gale" type mannfolk har, så det kan også være lurt å prøve å ikke trakte etter spenning når du finner en interressang mann.

Er ikke så mye annet jeg har å bidra med, men ønsker deg lykke til.

Skrevet
Her forteller trådstarter om hvor uheldig hun er som alltid ender opp med feil type mannfolk, også er dette det eneste du klarer å henge deg opp i?

Jeg har ingen råd å komme med. Men det er unektelig litt merkelig at hun overnatter hos menn.

Skrevet

Mine fordommer sier at trådstarter har 2 problemer:

- hun tiltrekkes av aggressive menn

- hun gjør ting som provoserer aggressive menn

Skrevet
Jeg har ingen råd å komme med. Men det er unektelig litt merkelig at hun overnatter hos menn.

Jeg skjønner at det kan virke merkelig for de som ikke selv har opplevd det, men for den som står midt i situasjonen så er det bare sånn det er.

Det kan være mangel på positiv oppmerksomhet og nærhet, å da skal det ikke så mye til at man tar de gale valgene.

Uansett så er det sikkert at enkelte stadig tar dårlige valg uten å se det selv, de er kanskje i et spesiellt miljø, de leter etter aksept. Ja det kan være så mye som ikke er så lett å skjønne. Men jeg tror ikke alltid at valgene er bevisste.

Gjest gjest nå
Skrevet

Jeg ser ikke det som merkelig at jeg overnattet hos en venn jeg har kjent i årevis og som ikke er noen eks og som jeg aldri har hatt noe seksuelt forhold til...

Dersom jeg var gift eller samboer, ville det kanskje virket rart, om ikke samboeren fikk møte min mannlige venn, men jeg er ikke gift og det er en stor trøst at jeg ikke er det...

Han som slo meg, kunne fått møte min venn, men han orket ikke. Det var ikke noen hemmeligholdelse med i bildet, og jeg kunne løyet og sagt at jeg var hos en venninne. Min venn møtte både en kamerat av meg, og en venninne, men han som slo nektet å møte han...

Det var i alle fall ikke grunn til å slå.

Han har selv venner (damer) som han møter uten at jeg er tilstede.

Jeg ser visse fellestrekk hos mine ekser, men de pleier ikke slå før man er samboere og da sitter man som regel ganske fast... (derfor er jeg "glad" han slo meg nå, før det ble et evt. samboerforhold...)

Jeg får besøk av en eks, som skal låne meg penger til mat osv. Å gå flere ganger på sosialkontoret orker jeg ikke mer. Der ble jeg mistenkeliggjort da jeg fortalte om han som slo meg.

Nå har jeg ikke fått flere sms fra han. Jeg ba han slutte kalle meg alle drittord han kan, og legge pengene i en konvolutt i postkassa. Så får jeg se om han gjør det, men å mase på en som nekter betale orker jeg ikke.

Og en anmeldelse kan føre til at han klikker helt, så jeg tør ikke det, siden andre heller ikke vil anmelde han og saken blir henlagt pga bevismangler.

Jeg skal holde meg singel framover. Menn som venner er ok, men jeg har opplevd for mye dritt nå til at jeg stoler på menn som mer enn bare venner.

Skrevet (endret)
Jeg skal holde meg singel framover. Menn som venner er ok, men jeg har opplevd for mye dritt nå til at jeg stoler på menn som mer enn bare venner.

Alle menn er ikke slik. Det er ikke noe rart menn får dette ryktet når enkelte kvinner alltid velger disse mennene. Hvorfor ikke involvere deg med en mann som er mentalt stabil neste gang?

En annen ting er at disse mennene ikke vil endre seg siden personligheten deres ikke akkurat er avtennende på kvinner. De vil alltid finne seg andre kvinner og ha sex med.

Endret av v2rocket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...