AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Jeg føler det er noe skikkelig galt med meg. Jeg har noen venner, men selv om jeg prøver å ta initiativ til å møtes så hører jeg aldri noe fra dem. Jeg kan spørre om de vil finne på noe eller komme med et konkret forslag, så kommer de med en unnskyldning og sier de skal ta kontakt, men så skjer det ingenting. Jeg prøver å være en god person men er visst den som ingen vil være sammen med? Anonymkode: 70a3c...a69 4
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april Hvor mange ganger har du tatt initiativ til noe konkret og de har takket nei? Du kan evt spørre dem - "Det er en stund siden vi har møttes nå, skal vi avtale en dag? Når passer det for deg?" Anonymkode: 5811c...44b 1 1 1
Beneath the Moon Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april Slutt å spørre dem og La ballen ligge hos dem. Om de aldri tar initiativ når du slutter, så vet du at vennskapet er enveis. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april Kanskje er det deg, Kanskje er det dem? Jeg har venner, men i perioder orker jeg ikke å treffe dem. Eller bare noen av dem. Anbefaler deg å oppsøke miljøer med folk som liker de samme tingene som deg, så kan du få utvidet vennekretsen. Anonymkode: 67755...935 3
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april Prøv å virke litt opptatt. Ikke falske ting men at det ikke alltid passer. Det hjalp meg Anonymkode: 27819...6bb 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #6 Skrevet 5. april Ikke sikkert det er noen annen grunn enn at de ikke har tid. Mange har jo bare venner frem til de får kjæreste og barn. Ville gjort en enkel selvransakelse om du er redd det er noe med deg. Det skal som regel en relativt avvikende adferd til før man utestenges sosialt som følge av det. Anonymkode: fad3d...439 3
AnonymBruker Skrevet 5. april #7 Skrevet 5. april Er du vag eller konkret når du spør? Vag: Hei! Har du lyst til å treffes? Konkret: Hei! Vil du bli med på Peppes/kino/bowling/(sett inn det du vil) tirsdag neste uke kl. 18? Vage spørsmål koker fort bort i en travel hverdag. Anonymkode: 2782d...482 2
Summeer Skrevet 5. april #8 Skrevet 5. april I perioder av livet er det veldig begrenset med tid og overskudd til å pleie vennskap og man er selektiv på hva og hvem man prioriterer å bruke tid på. Er du i "livsfasesync" med vennene dine? Hvis ikke må du rett og slett ut å finne noen nye bekjentskaper gjennom en hobby feks Jeg er en som ofte tar initiativ og tåler godt nei. Men jeg veksler på hvem jeg spør, og ofte så kjøper jeg to billetter til noe jeg vil på, og så inviterer jeg med meg en venninne (med kort svarfrist så jeg spør noen andre om det ikke passer) men jeg og mine venninner har nå store tenåringer så vi har fått hodet over vannet og har plass til å bruke tid på venner. For to år siden var det absolutt ikke like enkelt å prioritere egne vennskap!
AnonymBruker Skrevet 5. april #9 Skrevet 5. april De har tid til det de vil. Anonymkode: 27e2c...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #10 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er du vag eller konkret når du spør? Vag: Hei! Har du lyst til å treffes? Konkret: Hei! Vil du bli med på Peppes/kino/bowling/(sett inn det du vil) tirsdag neste uke kl. 18? Vage spørsmål koker fort bort i en travel hverdag. Anonymkode: 2782d...482 Dette er ikke jeg enig i. Et spørsmål om jeg har lyst til å treffes bør ikke være et problem for et voksent menneske med oppdragelse å svare på. Jeg tror ikke vennene til ts kommer til å svare noe mer om hun foreslår noe konkret. Anonymkode: b0497...154 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #11 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke sikkert det er noen annen grunn enn at de ikke har tid. Mange har jo bare venner frem til de får kjæreste og barn. Ville gjort en enkel selvransakelse om du er redd det er noe med deg. Det skal som regel en relativt avvikende adferd til før man utestenges sosialt som følge av det. Anonymkode: fad3d...439 For et rart svar. "Mange har jo bare venner frem til de får kjæreste og barn. ". Så du mener at da er det ikke vits å ha venner i det hele tatt da? Bare holde seg unna folk når man går på skole/universitet etc fordi de stikker av uansett når de får seg kjæreste? Hva gjør du hvis du blir singel? Leter desperat etter en ny mann og gir faen i vennene dine? Anonymkode: 7a9cd...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #12 Skrevet 5. april Det trenger ikke være noe galt. Hører de unge voksne her prater ofte om det. De innser selv at de gidder mindre etter arbeidsdagen er over . Går i trening og lite sosialt. Anonymkode: 0fead...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #13 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det trenger ikke være noe galt. Hører de unge voksne her prater ofte om det. De innser selv at de gidder mindre etter arbeidsdagen er over . Går i trening og lite sosialt. Anonymkode: 0fead...0f3 I følge en over her så vil ikke damer ha venner, de vil kun ha en mann å pule på og gi faen i vennene sine. Bare å sitte hjemme og se på tv resten av livet da. Anonymkode: 7a9cd...6ea
AnonymBruker Skrevet 5. april #14 Skrevet 5. april Da er de ikke vennene dine. Slutt å plage dem. Anonymkode: c4f7a...0c7 1
oslomaraton Skrevet 5. april #16 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Prøv å virke litt opptatt. Ikke falske ting men at det ikke alltid passer. Det hjalp meg Anonymkode: 27819...6bb på hvilken måte hjalp det deg?
AnonymBruker Skrevet 5. april #17 Skrevet 5. april er i samme situasjon selv, bare at jeg ikke har så mange å spørre. sliter litt med å oppsøke hey girl grupper på Facebook, som følge av at jeg sliter litt med sosial angst. Men føler også at mange bare dropper venner etter at de har fått kjæreste og barn. Hvis man ikke er glad i alkohol, så blir man «automatisk» ditchet. D er ihvertfall det jeg føler men.. Anonymkode: a03e5...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 20.28): er i samme situasjon selv, bare at jeg ikke har så mange å spørre. sliter litt med å oppsøke hey girl grupper på Facebook, som følge av at jeg sliter litt med sosial angst. Men føler også at mange bare dropper venner etter at de har fått kjæreste og barn. Hvis man ikke er glad i alkohol, så blir man «automatisk» ditchet. D er ihvertfall det jeg føler men.. Anonymkode: a03e5...e0d Sliter med samme her også. Jeg fikk barn «tidlig» (var 23), er nå 40 og opplever at «alle» rundt meg er i småbarnsfasen. Mens min går på videregående. Har noen veldig få venner (eller nå, mer bekjente) i samme båt.. men så da de fått seg kjæreste da. Og da var det plutselig ikke tid til noe annet enn kjæresten. Kan ikke engang ofre én lørdag i halvåret på meg. Så blir noen single igjen, og da har de plutselig tid hver dag. Mens jeg føler litt på at hvorfor skal jeg stille opp for deg, når du bokstavelig talt ditchet meg i to år pga type.. Anonymkode: 35696...531 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #19 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 14.42): I følge en over her så vil ikke damer ha venner, de vil kun ha en mann å pule på og gi faen i vennene sine. Bare å sitte hjemme og se på tv resten av livet da. Anonymkode: 7a9cd...6ea For noe tull. Mange som har gode venner med motsatt kjønn. Anonymkode: 0fead...0f3
AnonymBruker Skrevet 7. april #20 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sliter med samme her også. Jeg fikk barn «tidlig» (var 23), er nå 40 og opplever at «alle» rundt meg er i småbarnsfasen. Mens min går på videregående. Har noen veldig få venner (eller nå, mer bekjente) i samme båt.. men så da de fått seg kjæreste da. Og da var det plutselig ikke tid til noe annet enn kjæresten. Kan ikke engang ofre én lørdag i halvåret på meg. Så blir noen single igjen, og da har de plutselig tid hver dag. Mens jeg føler litt på at hvorfor skal jeg stille opp for deg, når du bokstavelig talt ditchet meg i to år pga type.. Anonymkode: 35696...531 Kan jo hende du gjorde det samne da du fikk type og barn? Er vel naturlig å nedprioritere venner da? Anonymkode: b8d8d...2a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå