AnonymBruker Skrevet i går, 13:44 #1 Skrevet i går, 13:44 Jeg er invitert med på indisk restaurant i morgen, men unngår indisk mat vanligvis fordi det ikke er magevennlig når man har ibs. Jeg tåler overhodet ikke løk/hvitløk og heller ikke sterk krydder som chili eller mye spiskummin, da jeg har kronisk spiserørsbetennelse. Tåler også dårlig melkeprodukter, selv om de er laktosefritt. Har dere tips på noen retter som er safe? Anonymkode: 6bd8b...3d8
Daisy-love Skrevet i går, 18:14 #3 Skrevet i går, 18:14 Når du ikke tåler noe løk, så blir det vanskelig. Det er nok løk i alle krydderblandinger. Nå er det litt sent, men sånt kan være lurt å sende en mail med en forespørsel på hvordan de kan tilrettelegge. Det hender en er heldig og kan få noe til. Om du skal unngå både melk og løk så er det å håpe at naan er uten begge deler. Plain ris. Kanskje tenk at du heller skal kose deg med selskapet, og be om grønnsaker du tåler, sammen med kjøtt laget i tandoriovn uten krydder i det hele tatt? Lykke til, jeg vet dessverre det er stress. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #4 Skrevet i går, 18:23 Det er jo hvetemel-fruktaner ts Anonymkode: 6bd8b...3d8
Daisy-love Skrevet i går, 18:31 #5 Skrevet i går, 18:31 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo hvetemel-fruktaner ts Anonymkode: 6bd8b...3d8 Jeg vurderte å ta hensyn til hele fodmap listen, men gjorde det ikke. Beklager det. Jeg følger selv delvis den dietten, men har vært igjennom streng fase for mange år siden og vet hva jeg tåler. Du må regne med at mange av sausene inneholder hvete. Er du i streng fase? Om ikke kan du sortere bort det som er verst også spise litt av det andre? Jeg har selv totalt unngått indisk og mange andre plasser nettopp pga det er så mye jeg ikke tåler, og det uten at jeg følger fast lav fodmap. Jeg hadde bedt om det jeg nevnte her over. Trygt kjøtt, grønnsaker og plain ris i tandoriovn og håpt på det beste. Endret i går, 18:31 av Daisy-love Leif 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Ris, og høre om de har kjøtt uten krydder. Anonymkode: c493d...3af 1
visp Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden En bolle med ris. Kan nesten ikke dra på Indisk med magetrøbbel
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Jeg er ikke streng fase lenger og følger LF kostholdet slavisk, men holder meg langt unna verstingene og det er krydder, løk hvitlök og melk Ts Anonymkode: 6bd8b...3d8
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke streng fase lenger og følger LF kostholdet slavisk, men holder meg langt unna verstingene og det er krydder, løk hvitlök og melk Ts Anonymkode: 6bd8b...3d8 Følger ikke LF slavisk-skulle det være Ts Anonymkode: 6bd8b...3d8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Indisk mat er nesten umulig for oss med obs. Jeg har bare gitt det opp. Er ikke verdt ubehaget Anonymkode: eb17d...1a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå