Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere tenker om dette. Samboeren min har en venninne han ser på som en god venn, men det er én ting som skurrer litt for meg: hun tar aldri initiativ selv. Han må altid spørre henne. 

Det er alltid samboeren min som må sende melding først, foreslå å møtes eller invitere. Venninnen blir gjerne med og de har det hyggelig sammen, men hvis han ikke tar kontakt, så skjer det ingenting. Han hører aldri noe. Han ble ikke en gang invitert med da hun feiret bursdagen sin.

Jeg synes det virker litt ensidig, og begynner å lure på om det egentlig er et likeverdig vennskap. Samtidig vet jeg jo at noen bare er dårlige på å ta initiativ.

Hva tenker dere?

Er det normalt at det er såpass skjevt, eller tyder det på at vennskapet ikke er like viktig for begge?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan synes han at hun er når de er sammen? Snakker hun og virker interessert i vennskap, eller kan det være at hun prøver å la vennskapet dø ut men tør ikke å ta det opp direkte?

Skrevet
Sniff76 skrev (2 minutter siden):

Hvordan synes han at hun er når de er sammen? Snakker hun og virker interessert i vennskap, eller kan det være at hun prøver å la vennskapet dø ut men tør ikke å ta det opp direkte?

Han er litt usikker på hvordan han skal tolke henne. Han har lenge egentlig tenkt på om hun egentlig vill være hans venn. Men hun sier jo ja og kommer om han inviterer. 

Skrevet
Karen90 skrev (4 minutter siden):

Han er litt usikker på hvordan han skal tolke henne. Han har lenge egentlig tenkt på om hun egentlig vill være hans venn. Men hun sier jo ja og kommer om han inviterer. 

Kan høres ut som at hun egentlig ikke vil være hans venn ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun opplever uønsket oppmerksomhet fra han og ikke ønsker å gi han inntrykk av at hun ønsker mer enn et perifert vennskap? 

Anonymkode: 501dd...ca8

AnonymBruker
Skrevet
karen00 skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hva dere tenker om dette. Samboeren min har en venninne han ser på som en god venn, men det er én ting som skurrer litt for meg: hun tar aldri initiativ selv. Han må altid spørre henne. 

Det er alltid samboeren min som må sende melding først, foreslå å møtes eller invitere. Venninnen blir gjerne med og de har det hyggelig sammen, men hvis han ikke tar kontakt, så skjer det ingenting. Han hører aldri noe. Han ble ikke en gang invitert med da hun feiret bursdagen sin.

Jeg synes det virker litt ensidig, og begynner å lure på om det egentlig er et likeverdig vennskap. Samtidig vet jeg jo at noen bare er dårlige på å ta initiativ.

Hva tenker dere?

Er det normalt at det er såpass skjevt, eller tyder det på at vennskapet ikke er like viktig for begge?

Noen med erfaringer?

Kanskje hun ikke vil trenge seg på deres forhold og lar han styre det? kan de ikke snakke om det da? Er hun intressert i han? Og prøver å ta avstand?

Anonymkode: 511fc...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke vil trenge seg på på grunn av deg? Kanskje hun har dårlig selvtillit og ikke vil trenge seg på, punktum? 

Anonymkode: 0ecef...4ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...