Loppefrø Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 Skal ha et bursdagsbesøk for familien i påsken - enten påskeaften eller 2. påskedag. Egentlig bare et kaffe & kaker besøk, men det er kjekt å servere noe varmt først. Vi blir ca 15 stykker, og jeg skal lage noe enkelt som kan falle i smak for de fleste, og ikke "full" middag med saus og poteter. I alder er vi fra 8-60 år, flest voksne. Lasagne og pizza er alltid pop, men jeg har laget det hundre ganger før. Selv er jeg veldig glad i hjemmelaget kjøttsuppe, og det er praktisk å lage i stand dagen i forveien, men det er muligens litt kjedelig bursdagsmat? Til kaffen blir det brownies, boller og en kake til som jeg ikke har bestemt meg for enda. Hva ville DU ha foretrukket å få servert som enkel varmrett?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 Alle gryter er lette å lage. Hva med chili? Eller Ratatouille?
Kvist Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Jeg stemte på kjøttsuppe. Hvis du syns den blir kjedelig kan du jo lage en annen vri på den. Jeg har hatt stor suksess med masse familie og en diger kjele med lammekjøtt/tomat/løk/hvitløk/gulrot, krydret med ørlite kanel og litt spisskum. Litt sånn nord-afrikansk inspirert tenker jeg, gjerne med couscous og godt brød til.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 lapskaus er ko alltid godt da! eller en slags gryterett med ris og salat. (mexicansk gryte?)
Annie Skrevet 12. april 2006 #5 Skrevet 12. april 2006 Jeg stemte på suppe, og ville laget f.eks god ertesuppe med hjemmelagede rundstykker til. Kan lages på forhånd og evt fryses ned.
Veronal Skrevet 12. april 2006 #6 Skrevet 12. april 2006 Jeg foretrekker det litt mer uformelt i familieselskap og har hatt stor hell med tapas - deriblant fylte horn og/eller pizzasnurrer.
Loppefrø Skrevet 12. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2006 Takk for svar. Ser ut for at det blir begge deler - både lasagne og kjøttsuppe. Familie på påsketur hit og dit er umulig å samle til ett selskap, så det ser ut for at vi får svingt oss over grytene to ganger.
Veronal Skrevet 12. april 2006 #8 Skrevet 12. april 2006 Andre forslag er bagels og masse pålegg (inkl. eggerøre og potetsalat og filadelfia) for selvmekking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå