AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:02 #1 Skrevet lørdag kl. 10:02 Jeg er 40 og ble mamma som 17 åring , i fjor sommer fikk jeg mitt første barnebarn , min lille engel , har han ca hver 3-4 helg og i hverdagen ,mitt barn jobber igjen og den andre foreldren er ikke i bilde , han begynner i bhg i august , jeg har også 2 tenåringer , vi alle trives og ha lillegutt her også mannen min og bestefaren 😃 hvor ofte har dere barnebarna deres ? Anonymkode: e5c16...70b 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:13 #2 Skrevet lørdag kl. 10:13 Vi passer dem aldri. Vi tilbringer mye tid med barn og barnebarn, men passer ikke mee enn 15-20 minutter mens foreldre er opptatt eller hvis vi deler oss på turr. Anonymkode: c5179...670 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:26 #3 Skrevet lørdag kl. 10:26 Du ble bestemor tidlig i livet med sikkert go helse og masse energi. Det har litt å si. Jeg har hatt småbarn og er ferdig med den perioden, for det er forskjell på å være 40 og bestemor og å være 60+ å være bestemor. Vi passer innimellom men det er ikke så ofte og bare noen timer om gangen. Anonymkode: 3bc21...b94 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:27 #4 Skrevet lørdag kl. 10:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ble bestemor tidlig i livet med sikkert go helse og masse energi. Det har litt å si. Jeg har hatt småbarn og er ferdig med den perioden, for det er forskjell på å være 40 og bestemor og å være 60+ å være bestemor. Vi passer innimellom men det er ikke så ofte og bare noen timer om gangen. Anonymkode: 3bc21...b94 Ja den er ser jeg 😃 mine har heller ikke passet mine veldig mye ,men av og til , de er i 70-årene Anonymkode: e5c16...70b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:28 #5 Skrevet lørdag kl. 10:28 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi passer dem aldri. Vi tilbringer mye tid med barn og barnebarn, men passer ikke mee enn 15-20 minutter mens foreldre er opptatt eller hvis vi deler oss på turr. Anonymkode: c5179...670 Koselig det og da Anonymkode: e5c16...70b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:28 #6 Skrevet lørdag kl. 10:28 Min datter har overnattet én gang i uka hos sine besteforeldre siden hun var rundt året. Hun er også hos de andre besteforeldrene sine én gang i uka, men overnatter ikke grunnet sykdom. De er alle mellom 65 og 75. Hun er veldig knyttet til alle fire. Vi er heldige som har så engasjerte besteforeldre på begge sider. Anonymkode: f1ea6...867 3 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:32 #7 Skrevet lørdag kl. 10:32 Som så mange andre, så har vi barnebarn veldig langt unna. Når de er her på ferie, så er vi sammen med barnebarnet hele dagen, stort sett. Ser ikke helt for meg at vi hadde passet mange døgn i mnd om de hadde bodd nærmere. Foreldrene har jo så kort tid med barnet på hverdager, så i helgene vil jo de være sammen med barnet. Men en gang i blant, og selvfølgelig i nødstilfeller, hadde vi selvfølgelig stilt opp. Jeg er vant til at man er flere generasjoner sammen. På turer, på hytta, møtes til middager hos hverandre osv, så det hadde blitt masse kontakt, uten at det nødvendigvis er barnevakt 🙂. Kjempekoselig 🙂 Anonymkode: ce0b6...15e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:40 #8 Skrevet lørdag kl. 10:40 spennende tema her går det i kun i noen timer etter behov, ca vær 3-4 uke kanskje? men vi bor i nabohuset demmes, og er på besøk 2-4 ganger i uken. men da er vi med. Anonymkode: e3d6c...656
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:52 #9 Skrevet lørdag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du ble bestemor tidlig i livet med sikkert go helse og masse energi. Det har litt å si. Jeg har hatt småbarn og er ferdig med den perioden, for det er forskjell på å være 40 og bestemor og å være 60+ å være bestemor. Vi passer innimellom men det er ikke så ofte og bare noen timer om gangen. Anonymkode: 3bc21...b94 Min mor er 75 og er superpresis, hun har hentet barn i bhg, har de opptil en uke av gangen og har de med på hyttetur . Anonymkode: 43b3a...81c 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:51 #10 Skrevet lørdag kl. 11:51 Henter fast i barnehagen en dag i uken og passer i gjennomsnitt en helg i månedene + hjelper til ved behov. Tar jeg fri fra jobb gir jeg dem gjerne ekstra fri fra barnehagen. Anonymkode: 6c2b4...df2 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:11 #11 Skrevet lørdag kl. 12:11 Jeg har ikke barnebarn ennå, men når de kommer så vil jeg passe så ofte jeg bare kan. Gjerne hver helg ❤️ Jeg har et stort hus som de kan boltre seg i og en lun og fin hage. Gleder meg! Anonymkode: ad42b...dda 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:04 #12 Skrevet lørdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 40 og ble mamma som 17 åring , i fjor sommer fikk jeg mitt første barnebarn , min lille engel , har han ca hver 3-4 helg og i hverdagen ,mitt barn jobber igjen og den andre foreldren er ikke i bilde , han begynner i bhg i august , jeg har også 2 tenåringer , vi alle trives og ha lillegutt her også mannen min og bestefaren 😃 hvor ofte har dere barnebarna deres ? Anonymkode: e5c16...70b Har ikke barnebarn enda,men de kommer vel snart. Men vet hvordan det er å ikke ha besteforeldre til barna mens viopp igjennom har sett de som har det. For en forskjell! Så kommer til å stille mer opp for mine barn. 20år uten barnepass,ikke hjelp eller annet. Aldri middagsinvitadjon,aldri jul eller annet. Isåtilfelle har det vært jeg som har laget til å invitert for de liker ikke å løfte en fing, så slitsomt. Men de ble bare sittende og spise,bli servert og drikke kaffe. Tok bilde av de sammen med barnebarna og la på sosiale medier før vi satt seg i sofarn igjen med koppen og sa til barnebarna som kom bort flere ganger å såurte om å leke, vise de noe eller snakke med de at de skulle drikke kaffe. Gaver var jul og bursdag, en bukse eller en genser. De bidro verken med dåp,konfirmasjon eller bryllup. De var veldig glad i å be om hjelp hele tiden, da mannen er håndtverker. De kunne jo passet barna da og avlastet meg samtidig da (nei , om jeg var nyoperert eller syk(ikke smittsom), så var det alltid en unnskyldning. Men maste på hjelp hele tiden! Når barna var mer våken på natten enn de sov og jeg var sliten, mannen på jobb og vi var inne på hytten med de, så ber de oss være stille så de får sove ut. Står opp 11-12, leser avisen noen timer og slapper av med tv. Men jeg sovner stående(flere tette aktive barn). Sier bare til meg at så dumt at de ikke sover da, må bli trøtt jeg da. Hjelper de? Nei! Alt handler om de hele tiden. De var unge så stod ikke på det heller. De passet de andre barnebarna sine da(datteren sine) ofte og inviterte på middag ofte. Tok de med på hyttetur og ferier. Kjøpte klær og utstyr. Betalte for det ene og det andre. Mine så dette, og om ikke så fortalte fettrene det selv alt de fikk eller var med på til mine. Jeg har alltid gitt mye av meg selv. Omsorg og kjærlighet. Stått på for andre selv om jeg var sliten. Men det var alltid kun en vei. Jeg fant meg i mye andre svigerdøtre aødri hadde gjort! Prøvde å få ett godt forhold til de. Umulig! Moren var sjalu på meg siden jeg ble sammen med gutten hennes, så da må jo alle få svi. Så meldte hun oss til bv ut av det blå (etter mye trakassering fra hennes side uten grunn). Masse alvorlige løgner , for å se om vi gikk fra hverandre så hun fikk sønnen for seg selv igjen! Endte med brudd mot henne, ikke oss! Så blir vel bortskjemte de barnebarna som kommer her. Og svigerdøtre/svigersønner er hjertlig velkommen her, de skal bli tatt godt vare på og elsket som mine egne barn! Håper mange bedteforeldre ser hvor verdifulle de kan være og hvor mange fine minner de kan skape i lag med barnebarna. Men og irettferdigheten enkelte driver med! Anonymkode: 55ba7...ce3 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:40 #13 Skrevet lørdag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke barnebarn enda,men de kommer vel snart. Men vet hvordan det er å ikke ha besteforeldre til barna mens viopp igjennom har sett de som har det. For en forskjell! Så kommer til å stille mer opp for mine barn. 20år uten barnepass,ikke hjelp eller annet. Aldri middagsinvitadjon,aldri jul eller annet. Isåtilfelle har det vært jeg som har laget til å invitert for de liker ikke å løfte en fing, så slitsomt. Men de ble bare sittende og spise,bli servert og drikke kaffe. Tok bilde av de sammen med barnebarna og la på sosiale medier før vi satt seg i sofarn igjen med koppen og sa til barnebarna som kom bort flere ganger å såurte om å leke, vise de noe eller snakke med de at de skulle drikke kaffe. Gaver var jul og bursdag, en bukse eller en genser. De bidro verken med dåp,konfirmasjon eller bryllup. De var veldig glad i å be om hjelp hele tiden, da mannen er håndtverker. De kunne jo passet barna da og avlastet meg samtidig da (nei , om jeg var nyoperert eller syk(ikke smittsom), så var det alltid en unnskyldning. Men maste på hjelp hele tiden! Når barna var mer våken på natten enn de sov og jeg var sliten, mannen på jobb og vi var inne på hytten med de, så ber de oss være stille så de får sove ut. Står opp 11-12, leser avisen noen timer og slapper av med tv. Men jeg sovner stående(flere tette aktive barn). Sier bare til meg at så dumt at de ikke sover da, må bli trøtt jeg da. Hjelper de? Nei! Alt handler om de hele tiden. De var unge så stod ikke på det heller. De passet de andre barnebarna sine da(datteren sine) ofte og inviterte på middag ofte. Tok de med på hyttetur og ferier. Kjøpte klær og utstyr. Betalte for det ene og det andre. Mine så dette, og om ikke så fortalte fettrene det selv alt de fikk eller var med på til mine. Jeg har alltid gitt mye av meg selv. Omsorg og kjærlighet. Stått på for andre selv om jeg var sliten. Men det var alltid kun en vei. Jeg fant meg i mye andre svigerdøtre aødri hadde gjort! Prøvde å få ett godt forhold til de. Umulig! Moren var sjalu på meg siden jeg ble sammen med gutten hennes, så da må jo alle få svi. Så meldte hun oss til bv ut av det blå (etter mye trakassering fra hennes side uten grunn). Masse alvorlige løgner , for å se om vi gikk fra hverandre så hun fikk sønnen for seg selv igjen! Endte med brudd mot henne, ikke oss! Så blir vel bortskjemte de barnebarna som kommer her. Og svigerdøtre/svigersønner er hjertlig velkommen her, de skal bli tatt godt vare på og elsket som mine egne barn! Håper mange bedteforeldre ser hvor verdifulle de kan være og hvor mange fine minner de kan skape i lag med barnebarna. Men og irettferdigheten enkelte driver med! Anonymkode: 55ba7...ce3 Så vondt å lese om dette, vi står i akkurat det samme med mine svigerforeldre (vi har tre små barn nå) så jeg vet akkurat hvordan det føles💛 null hjelp å få fra den siden av familien, vi møter dem ca. en gang i uka og da kommer de stort sett til oss til dekket middagsbord og deiser ned i sofaen etterpå, ikke snakk om at de kan ta med barna på lekeplassen eller engasjere seg litt mens vi tar oppvasken. Så blir svigerfar sur og gretten fordi barna ikke sitter pent og spiser og ses men ikke høres, hever stemmen og kjefter og styrer hvis de herjer litt eller har et halvt minutt med trass. Ser bare stygt og strengt på dem og virker ikke som at han liker å være bestefar i det hele tatt… … men vi er heldige å ha superbesteforelere på min side av familien så vi klarer oss💛 de kommer også stort sett til oss men forskjellen er at de henter barna i barnehagen, kjøper med- og lager middagen selv og leker med barna mens vi rydder opp. Så kan de ta med dem eksempelvis i svømmehallen noen timer en lørdag formiddag, eller ha dem på overnatting fra lørdag til søndag en gang i måneden-ish. 100% mer engasjerte Anonymkode: a5818...924 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:08 #14 Skrevet lørdag kl. 19:08 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Henter fast i barnehagen en dag i uken og passer i gjennomsnitt en helg i månedene + hjelper til ved behov. Tar jeg fri fra jobb gir jeg dem gjerne ekstra fri fra barnehagen. Anonymkode: 6c2b4...df2 Samme som mitt barns besteforeldre omtrent ❤️ Er så takknemlig for dem. De er 60-70 og pensjonerte. Og ber selv om å få være barnevakt ofte. Anonymkode: e16cb...847 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:09 #15 Skrevet lørdag kl. 19:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vondt å lese om dette, vi står i akkurat det samme med mine svigerforeldre (vi har tre små barn nå) så jeg vet akkurat hvordan det føles💛 null hjelp å få fra den siden av familien, vi møter dem ca. en gang i uka og da kommer de stort sett til oss til dekket middagsbord og deiser ned i sofaen etterpå, ikke snakk om at de kan ta med barna på lekeplassen eller engasjere seg litt mens vi tar oppvasken. Så blir svigerfar sur og gretten fordi barna ikke sitter pent og spiser og ses men ikke høres, hever stemmen og kjefter og styrer hvis de herjer litt eller har et halvt minutt med trass. Ser bare stygt og strengt på dem og virker ikke som at han liker å være bestefar i det hele tatt… … men vi er heldige å ha superbesteforelere på min side av familien så vi klarer oss💛 de kommer også stort sett til oss men forskjellen er at de henter barna i barnehagen, kjøper med- og lager middagen selv og leker med barna mens vi rydder opp. Så kan de ta med dem eksempelvis i svømmehallen noen timer en lørdag formiddag, eller ha dem på overnatting fra lørdag til søndag en gang i måneden-ish. 100% mer engasjerte Anonymkode: a5818...924 Ja det er rart hvor stor forskjell det er! Ja sånn var besteforeldre på ene siden her og. Alltid hysje,klage eller være sur. Ikke noe godt! Så godt at de har den andre siden og får mange gode minner med de. Sånn skal det være! Når de andre lurer på senere hvorfor barnebarna aldri kommer på besøk så bør de skjønne hvorfor! Man høster det man sår! Anonymkode: 55ba7...ce3 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:16 #16 Skrevet lørdag kl. 19:16 Svigermor har passet ett av barna i 2 timer, én enkelt gang. Barna er nå 9, 13 og 15. Svigermor er nå alvorlig syk og jeg har et helvete med å få mannen til å gidde å besøke henne (hun bor flere timer unna). Men, ja. Man høster det man sår. Anonymkode: a99e6...918 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:29 #17 Skrevet lørdag kl. 19:29 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ble bestemor tidlig i livet med sikkert go helse og masse energi. Det har litt å si. Jeg har hatt småbarn og er ferdig med den perioden, for det er forskjell på å være 40 og bestemor og å være 60+ å være bestemor. Vi passer innimellom men det er ikke så ofte og bare noen timer om gangen. Anonymkode: 3bc21...b94 Du skal selvsagt få ha din mening, men dette er et diskusjonsforum så da får jeg også ha min: "dette synes jeg høres litt trist ut!". Hvorfor skal det være et problem å være 60 og bestemor, det er da ingen alder! Min bestemor er 80 år og passer min eldste, med mindre man er syk hvorfor skulle 60 år være et hinder for å passe barnebarn? 😅 Min mor fikk sin første da hun selv var tenåring, og siste da hun var nærmere 40 år (og noen barn mellom der). Hun har derfor hatt småbarn "hele" livet, og har nå fortsatt hjemmeboende tenåring samtidig som hun har barnebarn. Det stopper henne heldigvis ikke fra å være en svært engasjert bestemor! Hun sier aldri nei til å passe, og hjelper både meg og broren min masse med hverdagslogistikken. Hun spør også ofte om å få låne barna og ha de på overnatting eller på hytta/turer, så ofte at vi må si nei noen ganger. Den dagen jeg satte barn til verden tok jeg på meg et livslangt ansvar, det ansvaret stopper ikke den dagen mine barn fyller 18 år. Nå trenger de en mamma som skifter bleier og triller i søvn, når de blir større trenger de (hvis jeg er så heldig å bli bestemor) avlastning og hjelp med barna. Er det ikke en selvfølge å ønske å hjelpe barna sine, selv om de er voksne? Anonymkode: eaed8...8bc 2 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:36 #18 Skrevet lørdag kl. 19:36 Mine foreldre (50 årene) passer barnet ca 1 gang i uka, 4-6 timer hver gang, og ved behov dersom det er noe spesiel. Min manns foreldre (60 årene) passer ca 1 gang i mnd, men vi/de er også innom på besøk hvor vi alle er sammen og gjør ting ca 1 gang i mnd. Anonymkode: e2455...aa2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:39 #19 Skrevet lørdag kl. 19:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du ble bestemor tidlig i livet med sikkert go helse og masse energi. Det har litt å si. Jeg har hatt småbarn og er ferdig med den perioden, for det er forskjell på å være 40 og bestemor og å være 60+ å være bestemor. Vi passer innimellom men det er ikke så ofte og bare noen timer om gangen. Anonymkode: 3bc21...b94 Det er ikke noen automatikk i at folk på over 60 ikke orker å passe barnebarn. Min mor fikk første barnebarn da hun var 70, og syntes det var kjempestas og hadde barnet på overnatting fra det var ganske lite. Dette har hun igjen for i dag når hun nærmer seg 90 og hun får mye mer besøk og hjelp av tenåringsbarnebarna enn de andre hun kjenner. Anonymkode: 707e1...e14 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:50 #20 Skrevet lørdag kl. 19:50 Våre barn har kun overnattet hos besteforeldre 1 gang, og er nå 9 og 11 år. Det er heller ikke noe annen barnepass å få, dessverre. Vi fikk barnepass i et par timer rundt lunsjtider i 2019, men det er det. Bor nærme alle besteforeldrene (type gå/sykkelavstand) og er på besøk i blant, men passe ungene det må vi gjøre selv. Vi kommer til å gjøre det helt motsatt dersom vi selv er så heldige å bli besteforeldre. Planlegger å hente i barnehagen og ha barnebarn på overnatting så ofte vi få lov. Anonymkode: 18170...dd9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå