Gå til innhold

Dere som trener og tar kreatin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tar dere det også på fridagene? Og før eller etter treningen?

Anonymkode: 9d3ed...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, stort sett hver dag. Jeg blander pulveret inn i vann, og drikker det mens jeg trener. På dager uten trening spiller det ikke så stor rolle hvilken tid på dagen jeg tar kreatin. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja hver dag. Kreatin er ikke bare bra musklene, det er bra for hjernen også, ikke bare muskelceller som trenger energi. Merker stor endring i mental utholdenhet etter jeg begynte med daglig høy dose med kreatin, mer merkbart egentlig enn økt styrke. Jeg vil anbefale kreatin til alle, også de som ikke trener, og kanskje spesielt om en er så oppi årene at en begynner få muskelsvinn, for å begrense dette, og er det god forskning på at det hjelper

Anonymkode: 6523e...654

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet kreatin, men gikk opp 3 kg på to uker, så jeg orket ikke fortsette. Klærne mine ble for trange... 😔 

Anonymkode: 6d065...c8b

Skrevet

Det skal tas hver dag for å holde kreatinlagrene fulle. Det er ikke preworkout 

Skrevet

Kreatin skal tas hver dag, ja.

AnonymBruker
Skrevet

ang vektøkning, har skjønt at dette mest er at vann hoper seg litt opp, vil dette jevne seg noe ut etter hvert?

AnonymBruker
Skrevet

Skal tas hver dag, timing spiller ingen rolle.

Anonymkode: 76e82...9c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ang vektøkning, har skjønt at dette mest er at vann hoper seg litt opp, vil dette jevne seg noe ut etter hvert?

Nei, du går opp litt i vannvekt når du ta kreatin og går ned det samme når du slutter med kreatin. Det binder vann intramuskulært, så du får bittelitt større muskler av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg testet kreatin, men gikk opp 3 kg på to uker, så jeg orket ikke fortsette. Klærne mine ble for trange... 😔 

Jeg skal til å teste kreatin nå. Er også spent på vektøkning. Har lyst til å gå ned 3 kg i fett, så blir spennende å se om jeg går opp 3 kg i vann først🙈

Anonymkode: 79cc6...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Får dere vondt i magen? Jeg reagerer helt voldsomt på protein (pulver, bar osv) og må på do / råtten mage. Gjør man det av kreatin også? 

Anonymkode: e111c...aba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får dere vondt i magen? Jeg reagerer helt voldsomt på protein (pulver, bar osv) og må på do / råtten mage. Gjør man det av kreatin også? 

Jeg tar kreatin og protein og blir mer fast og mer regulert i magen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De aller fleste proteinpulvere og barer er ultraprosessert dritt, så ikke rart du reagerer på det. Rent kreatinpulver gir ikke den samme effekten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er nok de kunstige søtningsstoffene du reagerer på her… Maltitol feks, det gir samme effekt som salmonella for min del 🤣 Flott avføringsmiddel!

Anonymkode: 4bef9...829

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå kjøpt kreatin og tenkte å starte opp med dette. Hva er best tidspunkt å ta det på? Er det i forbindelse med måltider? Ser flere av dere nevner dette med vannvekt. Hvor raskt kommer den? Er det snakk om allerede i uke 1 liksom? 

Anonymkode: 1344a...e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...