Gå til innhold

Dusjet valp med uutvannet kw shampoo og balsam

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at denne måtte blandes ut. Ville venne valpen på dusj og dusjet den altså med uutvannet kw shampoo og balsam. Valpen er 9 uker. Den klør. 

Kan det være en sammenheng? 

Huff, så dårlig jeg føler meg. 

Anonymkode: 7a783...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje valpen skulle fått enda en dusj, så den slipper å klø sånn? Klart det kan være en sammenheng. 

Anonymkode: 7982b...794

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje valpen skulle fått enda en dusj, så den slipper å klø sånn? Klart det kan være en sammenheng. 

Anonymkode: 7982b...794

Nettopp funnet ut at den skulle vannes ut. Gått en uke nå siden dusj. Er ikke ekstrem kløe, bare av og til. Var usikker på om jeg skylle den eller la huden få komme seg siden det er gått en uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å skylde valpen i vann da? Det er jo bare å prøve, og se om det er noe som hjelper på kløen, i og med at du mistenker at det har en sammenheng med shampo og balsamen du brukte. Vann skader neppe valpen.

Anonymkode: 66b3d...5e8

• Liker 6
Skrevet

Hva mener du med å dusje med uutvannet shampoo og balsam?

Du hadde vel bare litt i, vasket og skylte?

Uansett kan du bare skylle hunden i lunkent vann igjen og se om det hjelper.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Visste ikke at denne måtte blandes ut. Ville venne valpen på dusj og dusjet den altså med uutvannet kw shampoo og balsam. Valpen er 9 uker. Den klør. 

Kan det være en sammenheng? 

Huff, så dårlig jeg føler meg. 

Skyll valpen på nytt, det hjelper mye mer en å sitte med dårlig samvittighet og gjøre nada. 

Anonymkode: 8e31b...875

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hanne67 skrev (27 minutter siden):

Hva mener du med å dusje med uutvannet shampoo og balsam?

Du hadde vel bare litt i, vasket og skylte?

Uansett kan du bare skylle hunden i lunkent vann igjen og se om det hjelper.

Ser på flasken til kw at den skal blandes ut med vann før den tas på hunden. Dette visste jeg ikke. 

Jeg skal dusje hunden i lunket vann. 

Er absolutt ikke meningen å ikke gjøre noe. Har lest litt og står at det tar tid å få tilbake naturlig fuktighet i huden. Så var bare usikker på om jeg burde vente til huden får kommet tilbake til normal. 

Jeg vet heller ikke om det er det som gjør at hunden klør. Den klør ikke mye. Jeg har også vært hos veterinær på grunn av bekymring kløe. Men er for tidlig å si noe. Og da opplyste jeg ikke om dusjen siden jeg ikke visste at den skulle blandes ut. 

Ville bare høre om andre har noen erfaringer

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å bade på nytt med mindre , utvannede produkter.

Jeg har en valp som vaskes hver uke pga pelsen, så lenge man bruker gode produkter (på riktig måte) så tørker ikke huden ut.

Anonymkode: e4a0b...8f4

AnonymBruker
Skrevet

du skal skylle extra når du tror du har skylt nok. Såpe er ikke bra for hundens hud. Jeg bruker kun vann på mine hunder. Ikke bruk kunstige midler på pelsen om du ikke har en rase som skal bruke det. Spør oppdretter om du er usikker.

Anonymkode: 4993c...e9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

du skal skylle extra når du tror du har skylt nok. Såpe er ikke bra for hundens hud. Jeg bruker kun vann på mine hunder. Ikke bruk kunstige midler på pelsen om du ikke har en rase som skal bruke det. Spør oppdretter om du er usikker.

Anonymkode: 4993c...e9c

Vet du om denne dusjen jeg gjorde jan ha ført til at valpen klør? 

Nevnte ikke dette til veterinær da jeg ikke tenkte over det. Har dusjet hunden mef bare vann igår, men klør fortsatt flere ganger om dagen. 

Valpen er for liten til at veterinær vil utrede noe enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Det aller meste av hundesjampo skal tynnes ut ganske mye. Og når en synes en har spylt nok, så tar en ei god stund til.
Men ble ikke valpen vaska når du henta hos oppdretter? Med mindre den har rulla seg i noe skikkelig ekkelt, trengte den jo ikke å bades igjen så kjapt. Den trenger å trenes på å håndteres og stelles, men ukentlig bading er som oftest ikke nødvendig. 

Anonymkode: 850f4...607

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det aller meste av hundesjampo skal tynnes ut ganske mye. Og når en synes en har spylt nok, så tar en ei god stund til.
Men ble ikke valpen vaska når du henta hos oppdretter? Med mindre den har rulla seg i noe skikkelig ekkelt, trengte den jo ikke å bades igjen så kjapt. Den trenger å trenes på å håndteres og stelles, men ukentlig bading er som oftest ikke nødvendig. 

Reagerte litt (kjente det i øyne) på valpen når den kom. Så derfor jeg dusjet den. 

Tenker du som meg at dette kan ha irritert huden? Dusjet den ei god stund i rent vann igår. 😨

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Reagerte litt (kjente det i øyne) på valpen når den kom. Så derfor jeg dusjet den. 

Tenker du som meg at dette kan ha irritert huden? Dusjet den ei god stund i rent vann igår. 😨

Det kan det ha gjort, sterke saker for liten valp sin hud. I stedet for sjampo kan du forsøke petalcleance mot allergi hos deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at mange tror at shampoo og balsam er kun negativt for valpers pels og hud, men det er absolutt ikke tilfellet dersom man bruker riktige produkter.

Shampoo og balsam for valper er skånsomt, og vil i de fleste tilfeller bare tilføye pleie til pels og hud. Det er ikke farlig å vaske valper hyppig, så lenge det gjøres riktig. 

Anonymkode: e4a0b...8f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...