AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Hei. Jeg har fått time til sønnen min 14 juli, og vi reiser 25 juli 😬 Det er mange år siden vi var utenlands, så jeg hadde ikke regnet med så lang ventetid når jeg bestilte turen. Uansett, så sa min svigerinne at politiet jevnlig legger ut timer som er avbestilt. Jeg har ikke sett en eneste slik time når jeg er innom og ser? Er det pga påsken mon tro? Eller er det noe jeg gjør feil? Jeg trykker da på "bestill ny time", ikke "endre time", for hvis jeg trykker det er jeg redd for å miste den jeg har. Hva tenker dere, bør 14 juli være tilstrekkelig, eller tror dere jeg får endret den? Anonymkode: 5107b...c61
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april litt risikabelt med time så nært ja, med tanke på postgang Anonymkode: d8fd5...014 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): litt risikabelt med time så nært ja, med tanke på postgang Anonymkode: d8fd5...014 Ja jeg vet, litt ekkelt. Kan vel kanskje få nødpass i verste fall? 😬 Anonymkode: 5107b...c61
Hololo Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april Det tar vel fort et par uker å få passet, sikker senere midt i fellesferien så jeg ville ikke stolt på å få det innen tiden. Har du sjekket i nabokommuner om de har tid tidliger? Ellers viss du endre time så regne jeg med du må bekrefte ny dag før du mister den gamle avtalen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april Det er risky, ja. Kan du ikke dra et annet sted? Anonymkode: cb2dd...981
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Skrevet 4. april Hololo skrev (1 minutt siden): Det tar vel fort et par uker å få passet, sikker senere midt i fellesferien så jeg ville ikke stolt på å få det innen tiden. Har du sjekket i nabokommuner om de har tid tidliger? Ellers viss du endre time så regne jeg med du må bekrefte ny dag før du mister den gamle avtalen. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er risky, ja. Kan du ikke dra et annet sted? Anonymkode: cb2dd...981 Har sjekket alle nabokommunene dessverre. Bor i Bergen. Bjørnafjorden tar ikke i mot nye timebestillinger, og de andre er fulle. Mulig det er noe på Voss elns? 🤔 Anonymkode: 5107b...c61
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Skrevet 4. april Det er nærmest skandaløst hvis systemet er så tregt at en må bestille time mange måneder i forveien. Jeg hadde ikke vært helt bekvem med kun 11 dager til rådighet. Jeg ville nok ikke bare sjekket nabokommuner, men også nabofylker for ledige timer. Er villig til å bruke en halv dag + på kjøring for å få ro i sjelen rundt en hyggelig tur. Anonymkode: 58f26...a22 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Skrevet 4. april Prøv andre politistasjoner. Her jeg bor får du time samme mnd Anonymkode: 46871...5cc
Hololo Skrevet 4. april #9 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har sjekket alle nabokommunene dessverre. Bor i Bergen. Bjørnafjorden tar ikke i mot nye timebestillinger, og de andre er fulle. Mulig det er noe på Voss elns? 🤔 Anonymkode: 5107b...c61 Er du villig til å reise litt lengre så kan det vær en mulighet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nærmest skandaløst hvis systemet er så tregt at en må bestille time mange måneder i forveien. Jeg hadde ikke vært helt bekvem med kun 11 dager til rådighet. Jeg ville nok ikke bare sjekket nabokommuner, men også nabofylker for ledige timer. Er villig til å bruke en halv dag + på kjøring for å få ro i sjelen rundt en hyggelig tur. Anonymkode: 58f26...a22 Ja tips til andre, sjekket dette på forhånd før dere bestiller 😅 Jeg skal sjekke andre steder, takk 🙂 Anonymkode: 5107b...c61
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Skrevet 4. april Jeg opplevde at det jevnlig legges ut timer. Så bare inn å se ofte. Plutselig så dukker det opp timer. Men er dem så treg på å levere passet nå da? Var det ikke når dem manglet en råvare at det tok så lang tid? Jeg har opplevd at jeg har fått passet dagen etter i postkassen. Var riktignok før covid. Anonymkode: d9a04...6f2 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Skrevet 4. april Etne, Odda og Husnes har ledig mye tidligere, hadde heller bestilt time der og vært sikker på at du fikk passet i rett tid. Du kan også sjekke daglig om det er ledige timer i Bergen og nærmere, men de forsvinner fort. Det er stor sjanse for ikke p få passet på ti dager midt i fellesferien. Avhengig av hvor dere skal er det ikke sikkert nødpass kan brukes. Anonymkode: fe50c...c8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #13 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etne, Odda og Husnes har ledig mye tidligere, hadde heller bestilt time der og vært sikker på at du fikk passet i rett tid. Du kan også sjekke daglig om det er ledige timer i Bergen og nærmere, men de forsvinner fort. Det er stor sjanse for ikke p få passet på ti dager midt i fellesferien. Avhengig av hvor dere skal er det ikke sikkert nødpass kan brukes. Anonymkode: fe50c...c8f Takk! 😍 Anonymkode: 5107b...c61
AnonymBruker Skrevet 4. april #14 Skrevet 4. april Da kan sjekke fra kl 08.00 hver dag, og om du bestiller et annet sted så kan du avlyse hvis du får nærmere. Helt håpløst at man må bestille 3 mnd i forveien! Anonymkode: 5ea9a...e74
AnonymBruker Skrevet 4. april #15 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kan sjekke fra kl 08.00 hver dag, og om du bestiller et annet sted så kan du avlyse hvis du får nærmere. Helt håpløst at man må bestille 3 mnd i forveien! Anonymkode: 5ea9a...e74 Dette høres ut som en plan 🥰 Jeg bestilte 22 mai i Kvinnherad nå, får ta det som en ekskursjon og gi ungen fri fra skolen 😅 Så får jeg bare følge med på timene i Bergen også. Anonymkode: 5107b...c61 3
AnonymBruker Skrevet 4. april #16 Skrevet 4. april Politiet sier at det tar 1 uke pluss postgang å få pass (og erfaringsmessig får man det raskere, jeg har fått det etter 3-4 dager), så 11 dager burde gå helt fint. Anonymkode: f4e98...8a7
AnonymBruker Skrevet 4. april #17 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Etne, Odda og Husnes har ledig mye tidligere Førde også Anonymkode: d67f0...d60
AnonymBruker Skrevet 4. april #18 Skrevet 4. april Timene legges som regel ut på morgenen rundt 10. Har hørt mange steder gjør det tirsdag eller torsdag, men det er bare synsing Men sjekker du utpå dagen er de borte for lengst. Anonymkode: 10f1c...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. april #19 Skrevet 4. april I Trondheim legger de ut noen timer for kommende uke hver tirsdag kl 12. Hvis man bare er klar får man det til, hvis ikke må man vel vente til september eller noe 😅 Anonymkode: ef88f...956
AnonymBruker Skrevet 5. april #20 Skrevet 5. april Jeg var innom politi stasjonen for å avlegge samtykke ( begge foreldrene må gjøre dette under timen eller på forhånd! Obs obs!), men da fikk jeg beskjed om at timer blir lagt ut hver fredag her. Dette var østlandet. Nå fikk vi time i nabokommunen, så det løste seg her. Ellers så var det ledig i september 😆😅… Anonymkode: 8cedd...912 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå