Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har 11 kroner frem til 16. april. Pga omstendighetene, så lever jeg dessverre av sosialstønad. Jeg er i en veldig dårlig stilt posisjon. Søker jobber hele tiden, men det er ikke lett å få noe. Jeg har ingen muligheter til å få kredittkort eller å låne av noen. Jeg tror heller ikke at jeg har rett på noe mer fra nav. Så hva kan jeg gjøre? Har en del mat i kjøleskap og skuffer, men ikke nok til å få det til å holde i over to uker. Har også to barn på 11 og 13 år som bor med meg. 
grunnen til at alle pengene har blitt borte av sosialstønaden, er dyrlegeregninger som ikke ble dekket av forsikringen, pluss en utgift med bilen som jeg måtte ta. Hunden måtte ha en del medisiner som var veldig dyre. Nav dekker ingenting av dette. Kan vel ikke søke nødhjelp når jeg allerede får full sosialstønad? Ikke gi meg masse pepper, er langt nok nede fra før. 

Anonymkode: c1965...4f8

• Liker 1
  • Hjerte 32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt og søk om nødpenger, eller mer sosialstønad, eller hva enn de kan tilby, ikke anta at du ikke kan få mer, bare spør og søk om alt. Dere er en familie på 3, 11 kr de neste to ukene går ikke. Lykke til. 

Anonymkode: 2538a...74b

• Liker 10
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt, spleis, facebookgrupper for å hjelpe, det finnes folk som kan avse noen kroner og. 

Anonymkode: 2538a...74b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke nødhjelp. Legg ved dokumentasjon på saldo og på de ekstrautgiftene du har hatt. Du vil få nødhjelp - mest sannsynlig vil du også få råd om å prioritere mat/husleie før du prioriterer andre utgifter fremover. Siden du har sosialhjelp som inntekt kan du også søke om dekning av utgifter knyttet til bilhold. Begrunn godt hvorfor du trenger bil, f eks i forbindelse med barns fritidsaktiviteter (og evt jobb når du får dette). Om Nav godkjenner kan du få litt mer sosialhjelp. Om du ikke alt får det bør du også søke dekning av internett. Nytt lovverk fra januar åpner for ekstra støtte til internett 😊 Lykke til 

Anonymkode: 8dd4e...98f

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Bil må jeg ha av diverse grunner som avstand til skole, fritidsaktiviteter for barna, buss som kun går tre ganger per dag og ingen buss etter klokken 15:30. håpet er jo å komme i jobb snart, det går ikke uten bilen. Og hunden kommer jeg aldri til å kvitte meg med. Den er den største gleden i livet mitt (etter barna selvfølgelig.) sosialstønad er forhåpentligvis bare for en kort periode. Jeg omplasserer ikke hunden for den perioden. Det er ikke den sin feil at jeg har havnet i denne situasjonen. 

• Liker 2
  • Hjerte 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bil må jeg ha av diverse grunner som avstand til skole, fritidsaktiviteter for barna, buss som kun går tre ganger per dag og ingen buss etter klokken 15:30. håpet er jo å komme i jobb snart, det går ikke uten bilen. Og hunden kommer jeg aldri til å kvitte meg med. Den er den største gleden i livet mitt (etter barna selvfølgelig.) sosialstønad er forhåpentligvis bare for en kort periode. Jeg omplasserer ikke hunden for den perioden. Det er ikke den sin feil at jeg har havnet i denne situasjonen. 

Nei, men du må jo se hva du faktisk har råd til. Jeg var selv på sosialhjelp, nå uføretrygd, og bil og kjæledyr er ting jeg har måttet velge bort.

Anonymkode: 7af14...c1a

• Liker 14
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

(Nå blir jeg nok en stor stygg ulv her.) Jeg forstår at du elsker hunden, og at den betyr mye. Men i denne situasjonen har du faktisk valgt hunden over barna dine. Hva med å ha midlertidig pass til hunden av noen som «vil teste» hvordan det er å ha hund? Eller ha delt hundehold. Forstår at du er avhengig av bilen på ett lite tettsted. Men denne situasjonen du er i nå går jo ikke i lengden. Nødhjelp er jo kanskje en mulighet?

Anonymkode: b6e93...3f1

• Liker 26
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke råd til hund og bil, når du likevel insisterer på å ha det så kan du ikke klage på lite penger. Dette er en helt selvforskyldt situasjon. Er man ett oppegående menneske er det null problem å få ekstravakter i bhg og helse.

Anonymkode: 50c92...26a

• Liker 18
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede fått tips om åndene nødhjelp hos nav, det får du helt sikkert i den situasjonen. Ellers vil jeg komme med et annet tips. Jeg hadde en venninne for mange år siden som slet økonomisk en periode. Hun spurte på bensinstasjoner og bakere/ butikker om hun kunne få mat de likevel skulle kaste, pølser som hadde lagt på grillen for lenge, eller som fortsatt lå på grillen idet de skulle stenge for kvelden, og det samme med brød og bakervarer som lå igjen ved stengetid. Spør om å få kjøpe billig, evt få. Du kan også spørre i en butikk om å få kjøpe de viktigste varene du trenger på kreditt, altså at de skriver det opp, og du betaler når du får penger. Men har du ikke venner eller familie som kan hjelpe deg litt?

Lykke til❤️

Anonymkode: 4edff...cd0

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det spiller ingen rolle. Hvis du skal få nødhjelp i tillegg til sosialhjelp kan du ikke fortsette å ha dyr. Voksne mennesker må prioritere, også når det er hardt. 

Anonymkode: 7c527...e55

• Liker 16
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du prioriterer hunden over barna dine. Ville ikke forventet noe hjelp nei. 

Anonymkode: fd3cc...5c9

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du må ikke høre på de som er nedlatende og skriver på en stygg måte. Det finnes mange av disse på KG, i alle tråder. Jeg tror de lever og ånder for dette; sitte på KG og slenge ut dritt. Så ikke bry deg. Dette finner du helt sikkert ut av❤️

• Liker 7
  • Hjerte 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis nav sier nei til nødhjelp.. hva skal du si til barna dine? «Nei, mamma mente bilen og medisinen til hunden var viktigere enn mat til dere.. men det går sikkert bra om dere ikke spiser på et par uker.. man dør jo ikke av sånt» 💀hilsen flott og ansvarlig mamma som er veldig glad i barna sine og ønsker dem alt godt. 

Anonymkode: f7712...df4

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Trenger du hund? Trenger du bil? Du må kutte der det kan kuttes. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du kan gjøre, er å kvitte deg med bil og hund. Barn kommer faktisk først.

Anonymkode: e6a28...6d5

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, jeg har 11 kroner frem til 16. april. Pga omstendighetene, så lever jeg dessverre av sosialstønad. Jeg er i en veldig dårlig stilt posisjon. Søker jobber hele tiden, men det er ikke lett å få noe. Jeg har ingen muligheter til å få kredittkort eller å låne av noen. Jeg tror heller ikke at jeg har rett på noe mer fra nav. Så hva kan jeg gjøre? Har en del mat i kjøleskap og skuffer, men ikke nok til å få det til å holde i over to uker. Har også to barn på 11 og 13 år som bor med meg. 
grunnen til at alle pengene har blitt borte av sosialstønaden, er dyrlegeregninger som ikke ble dekket av forsikringen, pluss en utgift med bilen som jeg måtte ta. Hunden måtte ha en del medisiner som var veldig dyre. Nav dekker ingenting av dette. Kan vel ikke søke nødhjelp når jeg allerede får full sosialstønad? Ikke gi meg masse pepper, er langt nok nede fra før. 

Du kan kanskje få nødpenger. Søk, nå uansett om du tror du får eller ikke. Bedre å ha prøvd. Kjenner en som bruker opp sosial stønaden sin på dop og alikevel får nødpenger. Og da viser han til bankutskrift med omtrent bare Vipps trekk. 

Anonymkode: 69958...7ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
RedBull91 skrev (3 minutter siden):

Trenger du hund? Trenger du bil? Du må kutte der det kan kuttes. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det eneste du kan gjøre, er å kvitte deg med bil og hund. Barn kommer faktisk først.

Anonymkode: e6a28...6d5

Nå må dere slutte å shame! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du kan alltid søke nødhjelp, men om du får noe, og hvor mye, avhenger helt av omstendighetene.

Men kjæredyr er dyre. Det kan være du må seriøst vurdere om du har råd til å beholde hunden.

Anonymkode: 7af14...c1a

11 kroner og langt ut i april uten penger, her må NAV inn med nødhjelp, stå på ditt TS. Barna dine fortjener ikke dette, derfor må du bare mase på NAV. Så må du ta tak, hund er noe som er blitt så dyrt at selv de som har full jobb sliter med regningene rundt dette om det skjer noen sykdom eller skader !!!

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...