Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det blir en umulig fremtid for meg å fortsette å eie bolig i byen min. Alternativet blir leiemarkedet som ikke finnes lengre på grunn av Airbnb eller å flytte til en billigere by. Jeg har drømmejobben og er langt fra klar for å gi den opp. Dessuten finnes min arbeidsstilling kun i større byer.

Jeg har derfor begynt å tenke litt kreativt. Hva med å bo ute i et par år for å spare opp midler? Men jeg forstår det er strenge regler på det å sette opp telt i byer, kun to døgn om gangen er tillatt på samme sted. Noen som har erfaring med å søke kommunen om lengre opphold? Jeg har tilgang til dusj og kjøkken på jobb slik at teltet kun vil bli brukt til overnatting.

Andre ting å tenke på i en slik situasjon? Hva med folkeregistrert adresse? Er det lov å ikke ha en?

Anonymkode: b8601...081

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste om en som gjorde akkurat det. Bodde i telt og leide ut son kåk. Om du har litt størrelse på leiligheten kan du holde av et rom kanskje, til lager for dine ting. 

Anonymkode: 5e716...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også du da kan fortsette å ha folkereg adresse på leiligheten din. Mulig du må gjøre en deal med leieboer, at dere blir «samboere» da på en måte. Men da slipper du unna skatt på utleieinntekter også

AnonymBruker
Skrevet

Hva med campingvogn på en gård?

Anonymkode: d3daf...c59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror også du da kan fortsette å ha folkereg adresse på leiligheten din. Mulig du må gjøre en deal med leieboer, at dere blir «samboere» da på en måte. Men da slipper du unna skatt på utleieinntekter også

Skatt kommer jeg vel uansett unna ved langtidsutleie? Eller er det bare hvis jeg også selv "bor" i boligen?

Jeg har mye lagringsmuligheter i leiligheten så forslaget er ikke dumt.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med campingvogn på en gård?

Anonymkode: d3daf...c59

Har ikke råd til smør på skiva engang så tror ikke campingvogn får plass i budsjettet mitt 😂 dessuten vil en gård være for langt unna jobb og da trenger jeg bil med alle de utgifter det medfører.

Er blitt beinhardt å overleve i Norge. Jeg jobber 100%, ingen barn å forsørge, likevel sliter jeg på dette nivået.

Anonymkode: b8601...081

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å leie ut et rom eller to i boligen din? Alternativt leie ut boligen din og leie en billig hybel? Evt spør banken om avdragsfrihet? Er boligen din attraktiv å leie ut i ferier? 

Anonymkode: 5d3e3...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Båt?

Anonymkode: 18802...71b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skatt kommer jeg vel uansett unna ved langtidsutleie? Eller er det bare hvis jeg også selv "bor" i boligen?

Du må bruke minst halvparten av leiligheten selv for at det skal være skattefritt.

Anonymkode: 1c9ec...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...