AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Er det stygt å kutte kontakt med familien sin pga at de sjeldent tar initiativ til kontakt? Ser for meg at de fleste vil si ja… men vil gjerne høre andres tanker. Anonymkode: 1d5e1...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det stygt å kutte kontakt med familien sin pga at de sjeldent tar initiativ til kontakt? Ser for meg at de fleste vil si ja… men vil gjerne høre andres tanker. Anonymkode: 1d5e1...cdc Nei! Hvem og hvorfor? Anonymkode: d1508...d96 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Du trenger ikke kutte, bare ta sjeldnere kontakt du også. Anonymkode: 43e5f...35f 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Som over, bare gjør det samme selv. Da går det seg jo til automatisk. Anonymkode: 17f37...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Jeg er hun søsteren som sjeldent tar kontakt med mine søsken. Hadde de kuttet kontakt hadde det vært helt greit faktisk. Hvis jeg hadde savnet mine søsken inderlig og vært desperat etter kontakt hadde jeg jo selvfølgelig tatt mer kontakt selv også men det gjør jeg ikke da jeg heller har gode venner jeg føler mer kjemi og kontakt med. Jeg hadde ikke følt det var stygt om mine søsken kuttet kontakten, det hadde igrunn vært litt etterlengtet, så nei jeg synes ikke det. Anonymkode: 8c188...25a 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Hva er årsaken bak det? Noen tar lite initativ pga gjebtakende konflikter, eller i etterkant av en større konflikt. Andre tar lite initiativ fordi de sliter og ikke har overskudd, enten mentalt eller fysisk. Jeg vil si årsaken har mye å si? Anonymkode: 0a9cc...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er hun søsteren som sjeldent tar kontakt med mine søsken. Hadde de kuttet kontakt hadde det vært helt greit faktisk. Hvis jeg hadde savnet mine søsken inderlig og vært desperat etter kontakt hadde jeg jo selvfølgelig tatt mer kontakt selv også men det gjør jeg ikke da jeg heller har gode venner jeg føler mer kjemi og kontakt med. Jeg hadde ikke følt det var stygt om mine søsken kuttet kontakten, det hadde igrunn vært litt etterlengtet, så nei jeg synes ikke det. Anonymkode: 8c188...25a Dette var faktisk litt vondt å lese. Anonymkode: 1d5e1...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er årsaken bak det? Noen tar lite initativ pga gjebtakende konflikter, eller i etterkant av en større konflikt. Andre tar lite initiativ fordi de sliter og ikke har overskudd, enten mentalt eller fysisk. Jeg vil si årsaken har mye å si? Anonymkode: 0a9cc...2c5 Den ene sin årsak er vel «mye å gjøre». En annens årsak er vel litt utfordringer psykisk og fysisk. En annen igjen er jeg usikker på årsak- virker som hen bare er sånn, kanskje.. Og så har det vært en del konflikter mellom meg og den ene personen. Anonymkode: 1d5e1...cdc
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var faktisk litt vondt å lese. Anonymkode: 1d5e1...cdc Hvorfor? Jeg har det jo veldig bra i livet mitt. Jeg har gode nære venner, samboer og et godt liv. Jeg har mennesker jeg bryr meg om, og mennesker som bryr seg om meg (de er bare ikke i biologisk familie), det jo ikke slik at en må ha kontakt med biologisk familie for å leve et godt liv. Og mine søsken? Jeg tror de også har gode liv (iallefall sist jeg sjekket). Det er ikke noe vondt blod mellom oss men jeg tror ikke alle må ha et nært familebånd for å ha gode liv. Anonymkode: 8c188...25a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Det er nok lettere og mer skånsomt å bare «fase ut», og ha minimalt med kontakt enn å skulle bryte med familie og slektninger. Bryter man helt og begrunner hvorfor så ender det som regel i mye mer konflikt. Det går gjerne også utover søsken, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og andre. Anonymkode: 5e4b4...7d5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du trenger ikke kutte, bare ta sjeldnere kontakt du også. Anonymkode: 43e5f...35f Er redd kontakten dør ut da.. at det emosjonelle båndet også dør ut.. Anonymkode: 1d5e1...cdc
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Jeg har det jo veldig bra i livet mitt. Jeg har gode nære venner, samboer og et godt liv. Jeg har mennesker jeg bryr meg om, og mennesker som bryr seg om meg (de er bare ikke i biologisk familie), det jo ikke slik at en må ha kontakt med biologisk familie for å leve et godt liv. Og mine søsken? Jeg tror de også har gode liv (iallefall sist jeg sjekket). Det er ikke noe vondt blod mellom oss men jeg tror ikke alle må ha et nært familebånd for å ha gode liv. Anonymkode: 8c188...25a Fordi det høres ut som man ikke bryr seg om hverandre. Jeg opplever jo at jeg bryr meg om familien min, og skulle gjerne ønske at vi hadde mer kontakt. Jeg har det ikke fint med at det er slik det er- men jeg vet jo ikke hvordan de har det- det kan jo hende de sitter som deg og tenker at de «etterlengter» mindre kontakt. Det er trist.. Men det er jo selvfølgelig fint for dere, hvis dere har det godt som det er. Anonymkode: 1d5e1...cdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi det høres ut som man ikke bryr seg om hverandre. Jeg opplever jo at jeg bryr meg om familien min, og skulle gjerne ønske at vi hadde mer kontakt. Jeg har det ikke fint med at det er slik det er- men jeg vet jo ikke hvordan de har det- det kan jo hende de sitter som deg og tenker at de «etterlengter» mindre kontakt. Det er trist.. Men det er jo selvfølgelig fint for dere, hvis dere har det godt som det er. Anonymkode: 1d5e1...cdc Jeg kan jo bare snakke for meg selv, det er vanskelig å snakke for andre. Kanskje de føler det som meg, kanskje ikke. Men jeg opplever ofte i f.eks diskusjoner her på kg (og dette kan gjelde alle typer relasjoner, fra venner, kjæreste/date til familie), at noen opplever at de ikke får samme type respons og hyppigheten på respons som de gir ut. Og jeg kan ha forståelse for at det kan oppleves vondt og vanskelig for seg selv. At det en ønsker å gi i relasjonen ikke blir mottatt slik en ønsker. Også blir en opptatt av at det skal være likt og hvis ikke de tar kontakt hvorfor skal du være den eneste som tar kontakt også blir det nesten en sånn straffe greie ut av det hele "jeg skal jaggu vise deg, jeg skal kutte kontakten helt". Og kanskje det er rett, men jeg vet ikke alltid om det oppleves som en straff eller nødvendigvis et tap for den andre? Jeg tror ikke alltid det er så stygt. Kanskje det gjør det (når det er snakk om sykdom som kan være grunn til manglende kontakt fra en side så kan det nok være sårt). Men med meg f.eks: hadde jeg oppriktig ønsket kontakt med mine søsken hadde jeg jo ringt de oftere, besøkt de, tatt initiativ. Men som sagt jeg ønsker ikke det. Jeg har mange andre rundt meg som jeg har bedre kjemi med, som kjenner meg bedre, som jeg heller ønsker å tilbringe tid sammen med. Jeg velger å heller investere tid, energi, omsorg i de relasjonene. En relasjon går begge veier, det nyter lite når bare den ene ønsker kontakt. Og kanskje ønsker begge det og når relasjonen blir brutt eller går i oppløsning så skjønner den som ikke har vært god på å ta initiativ at de virkelig har mistet noe, men jeg tror også i mange tilfeller at det også kan oppleves litt godt at det presset endelig er over, at den dårlige samvittigheten og masset på å opprettholde en relasjon som en selv ikke får like mye ut av endelig er over. Men kanskje du kan si dette til de det gjelder, kanskje du kan snakke med de (om du ikke allerede har prøvd), at nå begynner du å bli lei av at du er den eneste som tar initiativ til kontakt og at du ikke orker det lengre, at du kommer til å ta mindre kontakt eller eventuelt bryte kontakt. Det kan jo være med på å gi en liten wake up. Jeg vet jo ikke noe om dine relasjoner og hvordan de eventuelt tenker. Men kanskje bare tilby en vinkling. Anonymkode: 8c188...25a 1 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fordi det høres ut som man ikke bryr seg om hverandre. Jeg opplever jo at jeg bryr meg om familien min, og skulle gjerne ønske at vi hadde mer kontakt. Jeg har det ikke fint med at det er slik det er- men jeg vet jo ikke hvordan de har det- det kan jo hende de sitter som deg og tenker at de «etterlengter» mindre kontakt. Det er trist.. Men det er jo selvfølgelig fint for dere, hvis dere har det godt som det er. Anonymkode: 1d5e1...cdc Har det noensinne vært noen slags kritikk mot deg, som kan være noen forklaring på hvorfor de alle velger avstand? Har de noen kontakt med hverandre, eller tar de alle avstand fra alle? Anonymkode: 0a9cc...2c5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Jeg har flere søsken og. Ikke alle passer i lag. Noen av søskene er og ekstremt vanskelig,sinte,slitsomme,dømmende mot alt og alle. De suger ut negativ energi, de er veldig høylytt osv. Orker ikke ha de rundt meg eller barna rett og slett! Har prøvd i mange år. I tilegg skjer det mye med treninger,dugnad,jobb,oppfølging osv Anonymkode: d1508...d96
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er redd kontakten dør ut da.. at det emosjonelle båndet også dør ut.. Anonymkode: 1d5e1...cdc Men den dør jo i hvert fall ut hvis du bryter helt? Anonymkode: 43e5f...35f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå