snurk Skrevet torsdag kl. 17:26 #21 Skrevet torsdag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke noe man får gjort for TS heller. En ultralyd hindrer ikke en spontanabort, så det gjelder henne også – uansett situasjon. Anonymkode: 62a98...263 Det handler jo ikke om å forhindre en spontanabort?? Ts skriver hun har smerter og føler seg dårlig, det bør selvfølglig tas alvorlig og undersøkes 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:35 #22 Skrevet torsdag kl. 17:35 snurk skrev (8 minutter siden): Det handler jo ikke om å forhindre en spontanabort?? Ts skriver hun har smerter og føler seg dårlig, det bør selvfølglig tas alvorlig og undersøkes Jeg snakker ut fra egen erfaring. Hvis man mister, er det uansett ikke noe man kan gjøre noe med. Anonymkode: 62a98...263
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:37 #23 Skrevet torsdag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke noe man får gjort for TS heller. En ultralyd hindrer ikke en spontanabort, så det gjelder henne også – uansett situasjon. Anonymkode: 62a98...263 Det er helt sant men det er jo ikke SA som er faren her heller. Hun kan ha graviditet utenfor livmoren eller blindtarmbetennelse for eksempel. Hun bør derfor oppsøke legevakten:) Anonymkode: a9b70...fef 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:41 #24 Skrevet torsdag kl. 17:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er helt sant men det er jo ikke SA som er faren her heller. Hun kan ha graviditet utenfor livmoren eller blindtarmbetennelse for eksempel. Hun bør derfor oppsøke legevakten:) Anonymkode: a9b70...fef Det kan godt være en spontanabort, men det kan også være festesmerter. Uansett er det ikke noe man kan gjøre noe med hvis det er en spontanabort. Anonymkode: 62a98...263 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:43 #25 Skrevet torsdag kl. 17:43 Ring legevakten og hør med dem. Hvis du har sterke smerter bør du undersøkes for svangerskap utenfor livmor (som kan være alvorlig og betyr at du må operere). Ellers er det veldig vanlig med smerter som ligner på mensensmerter, fordi livmoren utvider seg. Jeg hadde masse av dette og følte meg skikkelig oppblåst i min første graviditet. Kjentes ut som jeg skulle få mensen når som helst! Men ring legevakta hvis du er bekymret, det er kjempeviktig! Og snakk med noen du stoler på, om det er en venninne, forelder eller annen slektning ❤️ Anonymkode: edb13...5a8 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:48 #26 Skrevet torsdag kl. 17:48 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan godt være en spontanabort, men det kan også være festesmerter. Uansett er det ikke noe man kan gjøre noe med hvis det er en spontanabort. Anonymkode: 62a98...263 Nei, som sagt er det ikke noe å gjøre med en SA men det er heller ikke problemet. Anonymkode: a9b70...fef 1
Macro Skrevet torsdag kl. 17:49 #27 Skrevet torsdag kl. 17:49 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): jeg vet det og det er jo det jeg sier også, det hindrer ikke ts for spontanabort heller så ingen grunn for at en så ung skal få det Anonymkode: 62a98...263 Virkelig? Du skjønner ikke hvorfor ei ung jente bør få mer hjelp, tolkning og veiledning enn en godt voksen prøver? TS har smerter. Helsepersonell bør avgjøre om det er exu, spontanabort eller normalt. Helsevesenet er garantert mer villige til å undersøke henne enn ei voksen dame med flere aborter bak seg. Helt utrolig at du sammenligner din og hennes situasjon egentlig. Hun er 16 år og har smerter ffs. 4 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:57 #28 Skrevet torsdag kl. 17:57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, som sagt er det ikke noe å gjøre med en SA men det er heller ikke problemet. Anonymkode: a9b70...fef det kan du faktisk ikke si Anonymkode: 62a98...263 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:00 #29 Skrevet torsdag kl. 18:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det kan du faktisk ikke si Anonymkode: 62a98...263 Forstår du virkelig ikke forskjellen eller troller du? Det kan godt være en SA men det er ikke farlig, hun blir heller ikke ut fra opplysningene. Det er farlig om TS har en exu, blindtarmbetennelse eller noe annet i buken. DET må undersøkes. Ikke om hun har en SA. Anonymkode: a9b70...fef 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:01 #30 Skrevet torsdag kl. 18:01 Blør skulle det stå. Anonymkode: a9b70...fef
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:09 #31 Skrevet torsdag kl. 18:09 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forstår du virkelig ikke forskjellen eller troller du? Det kan godt være en SA men det er ikke farlig, hun blir heller ikke ut fra opplysningene. Det er farlig om TS har en exu, blindtarmbetennelse eller noe annet i buken. DET må undersøkes. Ikke om hun har en SA. Anonymkode: a9b70...fef Man trenger ikke nødvendigvis å blø for at det skal være en spontanabort – det kan variere. Samtidig kan slike smerter også skyldes helt normale ting som festesmerter eller at livmoren utvider seg. Når TS beskriver at hun er uvel og oppblåst, kan det også passe med naturlige graviditetssymptomer Anonymkode: 62a98...263 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:16 #32 Skrevet torsdag kl. 18:16 Ut fra din alder og symptomer ville jeg reist på legevakten, i Lillestrøm. Anonymkode: e78b1...f5c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:16 #33 Skrevet torsdag kl. 18:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man trenger ikke nødvendigvis å blø for at det skal være en spontanabort – det kan variere. Samtidig kan slike smerter også skyldes helt normale ting som festesmerter eller at livmoren utvider seg. Når TS beskriver at hun er uvel og oppblåst, kan det også passe med naturlige graviditetssymptomer Anonymkode: 62a98...263 Slutt å gaslight en ung jente. Hun har krav på hjelp selv om du opplevde å ikke få den hjelpen og støtten du trengte. Om det er en SA, ok da kan man ikke gjøre noe. Er det normale plager, så kan hun få betryggelse og støtte. Men har hun sterke strålende smerter MÅ det undersøkes. Anonymkode: a9b70...fef 2 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:22 #34 Skrevet torsdag kl. 18:22 Jeg forholder meg til det TS selv har skrevet. Hun beskriver at hun er uvel og oppblåst, noe som er ganske vanlig i en graviditet. Jeg synes derfor det blir feil å overdramatisere situasjonen ut fra det som faktisk er oppgitt. Hadde det vært snakk om sterke smerter, ville det vært en annen sak, men det er ikke det hun beskriver her Anonymkode: 62a98...263
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:23 #35 Skrevet torsdag kl. 18:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forholder meg til det TS selv har skrevet. Hun beskriver at hun er uvel og oppblåst, noe som er ganske vanlig i en graviditet. Jeg synes derfor det blir feil å overdramatisere situasjonen ut fra det som faktisk er oppgitt. Hadde det vært snakk om sterke smerter, ville det vært en annen sak, men det er ikke det hun beskriver her Anonymkode: 62a98...263 Hun beskriver sterke strålende smerter og føler seg uvell. Anonymkode: a9b70...fef 4
Macro Skrevet torsdag kl. 18:33 #36 Skrevet torsdag kl. 18:33 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Man trenger ikke nødvendigvis å blø for at det skal være en spontanabort – det kan variere. Samtidig kan slike smerter også skyldes helt normale ting som festesmerter eller at livmoren utvider seg. Når TS beskriver at hun er uvel og oppblåst, kan det også passe med naturlige graviditetssymptomer Anonymkode: 62a98...263 Du bør virkelig skjerpe deg. Hva det KAN være og ikke er ikke din jobb å finne ut av. Din jobb som voksen kvinne er å guide unge jenter til et sted hun kan få forsvarlig hjelp og råd. Dette er ikke en langtids-prøver-debatt. Har du barn selv egentlig? 3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:35 #37 Skrevet torsdag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun beskriver sterke strålende smerter og føler seg uvell. Anonymkode: a9b70...fef Slike smerter kan ofte skyldes helt ufarlige ting som strekk i livmorbåndene eller oppblåsthet i graviditeten. Derfor er det ikke automatisk noe farlig ut fra det som er beskrevet Anonymkode: 62a98...263
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:37 #38 Skrevet torsdag kl. 18:37 Macro skrev (4 minutter siden): Du bør virkelig skjerpe deg. Hva det KAN være og ikke er ikke din jobb å finne ut av. Din jobb som voksen kvinne er å guide unge jenter til et sted hun kan få forsvarlig hjelp og råd. Dette er ikke en langtids-prøver-debatt. Har du barn selv egentlig? Ja, og det er akkurat det jeg prøver å gjøre – ikke overdramatisere. At vi tolker ting litt ulikt betyr ikke at noen av oss gjør noe galt, men jeg mener det er viktig å forholde seg til det som faktisk er skrevet. For meg blir det mer problematisk å legge inn tolkninger som ikke er oppgitt, enn å holde seg til fakta Anonymkode: 62a98...263 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:48 #39 Skrevet torsdag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slike smerter kan ofte skyldes helt ufarlige ting som strekk i livmorbåndene eller oppblåsthet i graviditeten. Derfor er det ikke automatisk noe farlig ut fra det som er beskrevet Anonymkode: 62a98...263 Nei men det er ikke din oppgave å si hva det er. Det er legevakten sin. Anonymkode: a9b70...fef 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:55 #40 Skrevet torsdag kl. 18:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei men det er ikke din oppgave å si hva det er. Det er legevakten sin. Anonymkode: a9b70...fef Nei, det har jeg heller ikke gjort. Jeg har kun kommet med mulige årsaker ut fra det TS har skrevet, noe dere også har gjort. Forskjellen er at dere tolker det i verste mening, mens jeg ikke gjør det. Anonymkode: 62a98...263
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå