AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Skrevet 2. april Hvis det er for en bestemt anledning bare ville jeg heller tatt et glass vin. Fungerer bedre en sobril mot angst. Anonymkode: 4e1e1...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #22 Skrevet 2. april Jeg skal ha trippel konfirmasjon i mai, og som mamma er det forventet en tale fra meg. Jeg har c-ptsd og kraftig angst. Jeg skal ha meg en sobril, for å si det sånn. Anonymkode: fa448...0ae 5
Wilma89 Skrevet 2. april #23 Skrevet 2. april Man kan reagere ganske så forskjellig på en solbril. Alt fra Ingen effekt til å fremstå sløv. Så anbefaler å teste et par ganger først. Har prøvd en gang og ble bare eksepsjonelt kvalm. Såpass at jeg ikke klarte å ta meg til noe som helst. Første gang jeg har blitt beskrevet som grønn i ansiktet. 1
veronica<3 Skrevet 2. april #24 Skrevet 2. april Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #25 Skrevet 2. april Sobril er sovemedisin. Ikke så greit når man skal i et bryllup? Står du ikke på antidepressiva? Anonymkode: 487dd...01b
AnonymBruker Skrevet 2. april #26 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Aner veldig godt hva det er. Og jeg merker 100 % når min mor har tatt det. Er man meget nær en person, så er man var på endringer. Jeg kan også merke om min mann har tatt én øl f.eks Anonymkode: c3913...085 Da har hun ikke tatt laveste dose. Du bør snakke med din mor om hvordan du opplever henne og kanskje legen også burde inkluderes. Min mor tar aldri sobril og aldri alkohol men det er andre utfordringer der og jeg har hatt bekymringssamtale med fastlegen hennes uten at hun vet det. Legene setter pris på at vi pårørende bryr oss. Selv har jeg forøvrig brukt sobril en periode og senere vival en periode og min mann merket aldri noe. Jeg brukte laveste dose og kun når jeg kjente angsten ble for stor. Å ta sobril på gode dager gir en annen virkning enn på en dårlig dag. Anonymkode: 03f72...efb 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #27 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sobril er sovemedisin. Ikke så greit når man skal i et bryllup? Står du ikke på antidepressiva? Anonymkode: 487dd...01b Det er ikke sovemedisin. Anonymkode: 03f72...efb 8
AnonymBruker Skrevet 2. april #28 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sobril er sovemedisin. Ikke så greit når man skal i et bryllup? Står du ikke på antidepressiva? Anonymkode: 487dd...01b Ikke sovemedisin Anonymkode: 2d63e...fa6 2 2
Fighter83 Skrevet 2. april #29 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sliter med ptsd og angst. Får spesielt sterk angst hvis jeg er i sentrum for oppmerksomhet eller må snakke foran en forsamling mennesker. Nå i sommer skal datteren min gifte seg, og det er veldig viktig for meg å klare å gjennomføre en tale. Psykiateren min har derfor forskrevet sobril som jeg kan ta på denne dagen. Skal teste det ut en gang eller to før dagen, men har aldri tatt det før. Er ikke snakk om at jeg skal ta det noe videre eller fortsette å bruke det. Men det er altså så viktig for meg å klare å holde en tale. Er det noen som har noen erfaringer med sobril mot denne typen angst? Jeg er redd for å fremstå eller føle meg ruset, ikke huske selve dagen, si ting jeg ellers ikke ville sagt/ha dårlige sperrer og lignende. Anonymkode: e8f0e...b17 Jeg ville aldri gått på den. Du kan jo alltids prøve men jeg ville heller valgt antidepressiva. Start så tidlig du kan for å prøve det ut god tid i forveien.
AnonymBruker Skrevet 3. april #30 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da har hun ikke tatt laveste dose. Du bør snakke med din mor om hvordan du opplever henne og kanskje legen også burde inkluderes. Min mor tar aldri sobril og aldri alkohol men det er andre utfordringer der og jeg har hatt bekymringssamtale med fastlegen hennes uten at hun vet det. Legene setter pris på at vi pårørende bryr oss. Selv har jeg forøvrig brukt sobril en periode og senere vival en periode og min mann merket aldri noe. Jeg brukte laveste dose og kun når jeg kjente angsten ble for stor. Å ta sobril på gode dager gir en annen virkning enn på en dårlig dag. Anonymkode: 03f72...efb Herlighet 😅 Min mor har ingen problemer med rusmidler, slik du prøver å antyde. Etter kreftdiagnose, hvor vi ventet på om det var spredning, fikk min mor Sobril. Hun sa at hun ikke ble påvirket av de, men jeg kunne se det. Poenget er, står man noen nær og er var på endringer, så merker man det. Jeg forstår ikke hvorfor ts på død og liv må holde den talen? Har hun spurt hva datteren tenker? Jeg hadde satt pris på at mamma lot være å holde tale, istedenfor å bruke bryllupet mitt til et eksponeringssted med Sobril innabords. Anonymkode: c3913...085 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #31 Skrevet 3. april Min samboer sier at jeg blir mer «normal» med benzo, altså mer fungerende. Klarer ting jeg ellers ikke ville klart, uten at det synes at jeg har tatt noe. Lykke til, og så hyggelig at hun skal gifte seg og at mamma er der ❤️ Anonymkode: e29a4...c8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #32 Skrevet 3. april Fighter83 skrev (10 timer siden): Jeg ville aldri gått på den. Du kan jo alltids prøve men jeg ville heller valgt antidepressiva. Start så tidlig du kan for å prøve det ut god tid i forveien. Så merkelig å anbefale noen å starte på antidepressiva istedenfor å ta Sobril EN gang i livet. Hvem har fortalt deg at det er fyfy, men antidepressiva er bra og uproblematisk? Anonymkode: e29a4...c8f 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. april #33 Skrevet 3. april Jeg jobber på ressurskrevende avd på demetavdeling. Sobril er en av de medikamentene som blir brukt. På enkelte pasienter har det god virkning og på andre dårlig. Kan også virke motsatt spesiellt om pasienten allerede har begynt å utagere/ rope/ bli urolig. Så mitt tips er at du på forhånd tester ut dose og at du tar medikamentet Før du egentlig kjenner at du trenger det. Husk at medikamenter kan virke forskjellig fra person til person. Anonymkode: 0d991...44d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #34 Skrevet 3. april Fighter83 skrev (10 timer siden): Jeg ville aldri gått på den. Du kan jo alltids prøve men jeg ville heller valgt antidepressiva. Start så tidlig du kan for å prøve det ut god tid i forveien. Hvorfor i alle dager skal TS gå på antidepressiva når hun ikke er deprimert tenkte du? Og er du klar over bivirkningene på antidedepressive medisiner? Det er ikke bare å kaste i seg av de. Og TS skal jo ikke ha fast medisin, sobrilen er ikke til hverdag, det er en behovsmedisin, mot høy aktivering i en spesiell situasjon. Anonymkode: b9d37...7c3 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #35 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min samboer sier at jeg blir mer «normal» med benzo, altså mer fungerende. Klarer ting jeg ellers ikke ville klart, uten at det synes at jeg har tatt noe. Lykke til, og så hyggelig at hun skal gifte seg og at mamma er der ❤️ Anonymkode: e29a4...c8f Går du fast hver dag på den? Anonymkode: 9bf9e...553
AnonymBruker Skrevet 3. april #36 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Går du fast hver dag på den? Anonymkode: 9bf9e...553 Ikke den, en annen. Noen ganger fast, men stort sett ved behov. Hvordan det? Anonymkode: e29a4...c8f
AnonymBruker Skrevet 3. april #37 Skrevet 3. april Kjenner ei som tar det av og til. Eneste er at jeg merker det på henne. Er at hun skravler enormt mye. Test det ut før en slik stor dag. Anonymkode: ef133...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #38 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg jobber på ressurskrevende avd på demetavdeling. Sobril er en av de medikamentene som blir brukt. På enkelte pasienter har det god virkning og på andre dårlig. Kan også virke motsatt spesiellt om pasienten allerede har begynt å utagere/ rope/ bli urolig. Så mitt tips er at du på forhånd tester ut dose og at du tar medikamentet Før du egentlig kjenner at du trenger det. Husk at medikamenter kan virke forskjellig fra person til person. Anonymkode: 0d991...44d Men når du jobber i helsevesenet så vet du sikkert at gruppen gamle og gruppen demente begge reagerer annerledes på medisiner enn resten av befolkningen, så med mindre vi har grunn til å tro at TS er gammel og dement så er ikke dette super relevant. TS skriver i første innlegg at hun skal teste det først, så .... jeg skjønner egentlig ikke hva du vil her. Prøve å få TS til å tro at hun skal utagere? Anonymkode: 17e80...6f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #39 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sobril er sovemedisin. Ikke så greit når man skal i et bryllup? Står du ikke på antidepressiva? Anonymkode: 487dd...01b Ikke svar på medisinspørsmål når du ikke kjenner til medikamentet overhodet. Dette er ikke en sovemedisin. Anonymkode: 17e80...6f4 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #40 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ikke sovemedisin. Anonymkode: 03f72...efb Det blir i hvert fall ofte brukt ved søvnvansker Anonymkode: 487dd...01b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå