AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:26 #1 Skrevet torsdag kl. 12:26 Jeg sliter med ptsd og angst. Får spesielt sterk angst hvis jeg er i sentrum for oppmerksomhet eller må snakke foran en forsamling mennesker. Nå i sommer skal datteren min gifte seg, og det er veldig viktig for meg å klare å gjennomføre en tale. Psykiateren min har derfor forskrevet sobril som jeg kan ta på denne dagen. Skal teste det ut en gang eller to før dagen, men har aldri tatt det før. Er ikke snakk om at jeg skal ta det noe videre eller fortsette å bruke det. Men det er altså så viktig for meg å klare å holde en tale. Er det noen som har noen erfaringer med sobril mot denne typen angst? Jeg er redd for å fremstå eller føle meg ruset, ikke huske selve dagen, si ting jeg ellers ikke ville sagt/ha dårlige sperrer og lignende. Anonymkode: e8f0e...b17
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:29 #2 Skrevet torsdag kl. 12:29 Jeg ville heller prøvd betablokker, metropolol eller hva det heter. Jeg fikk det mot migrene, det roer blodtrykk/hjertebank. Det fungerte ikke mot migrene, men den fungerte veldig bra mot angst og uro faktisk, uten kraftige bivirkninger som sterkere medisin kan ha. Jeg har også ptsd. Anonymkode: 1a2b6...b08
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:31 #3 Skrevet torsdag kl. 12:31 Du må absolutt teste på forhånd ja. Helst med noen rundt deg som kan fortelle deg hvordan du oppleves utad, sammen med hvordan du føler det. Husk at du ikke kan drikke alkohol med de. Anonymkode: b9d37...7c3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:34 #4 Skrevet torsdag kl. 12:34 Tja,jeg kunne like godt tatt 2 rosiner 3 ganger daglig. 0 virkning!! Klart de med små problemer er det vel sikkert gull. Anonymkode: 5c4c3...c54 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:36 #5 Skrevet torsdag kl. 12:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk at du ikke kan drikke alkohol med de. Anonymkode: b9d37...7c3 Aldri opplevd noe "rart" ved det. Har da blandet sprit og sobril mange ganger,ingen virkning. Anonymkode: 5c4c3...c54 2
Fountaine Skrevet torsdag kl. 12:39 #6 Skrevet torsdag kl. 12:39 Sobril er en veldig svak benzo. Merka ingenting på den. Husk at du ikke kan kjøre bil når du tar Sobril. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:42 #7 Skrevet torsdag kl. 12:42 Jeg merker ingen bedring av Sobril. Anonymkode: 7c0dd...b8a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:46 #8 Skrevet torsdag kl. 12:46 Tar «toppen» av angsten syns jeg, så ok funksjon. Men for all del, test på forhånd. Folk reagerer veldig ulikt. Alt fra null virkning til alt for sterk virkning. Anonymkode: 83e19...84b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:56 #9 Skrevet torsdag kl. 12:56 For meg virker sobril veldig godt, jeg blir skikkelig søvnig. Og det er jo ikke det optimale når man skal holde tale. Så om du reagerer som meg, er jeg glad du husker på å teste det ut i forkant. Ellers vil jeg rose sobril, som har hjulpet meg diverse ganger. Jeg er glad du også har mulighet til å ta det. Masse lykke til i sommer ❤️ Anonymkode: ed379...bbb 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:59 #10 Skrevet torsdag kl. 12:59 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg sliter med ptsd og angst. Får spesielt sterk angst hvis jeg er i sentrum for oppmerksomhet eller må snakke foran en forsamling mennesker. Nå i sommer skal datteren min gifte seg, og det er veldig viktig for meg å klare å gjennomføre en tale. Psykiateren min har derfor forskrevet sobril som jeg kan ta på denne dagen. Skal teste det ut en gang eller to før dagen, men har aldri tatt det før. Er ikke snakk om at jeg skal ta det noe videre eller fortsette å bruke det. Men det er altså så viktig for meg å klare å holde en tale. Er det noen som har noen erfaringer med sobril mot denne typen angst? Jeg er redd for å fremstå eller føle meg ruset, ikke huske selve dagen, si ting jeg ellers ikke ville sagt/ha dårlige sperrer og lignende. Anonymkode: e8f0e...b17 Helt uproblematisk, men test ut først. Lykke til ♥️ Anonymkode: 70fd6...8f2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:02 #11 Skrevet torsdag kl. 13:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det gjør hun overhodet ikke. Da aner du ikke hva Sobril er. En blir ikke sedert av 10 mg Sobril. Anonymkode: 70fd6...8f2 Aner veldig godt hva det er. Og jeg merker 100 % når min mor har tatt det. Er man meget nær en person, så er man var på endringer. Jeg kan også merke om min mann har tatt én øl f.eks Anonymkode: c3913...085
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:07 #12 Skrevet torsdag kl. 13:07 Når du ikke er nokså vant med det så kan man virke litt sløv de første dosene. For noen kan betablokkeren Propranolol virke bedre mtp angt for fremføring/tale. Jeg hadde testet Sobril hjemme, og så prøvd å lese fra en bok eller liknende høyt. Samme med Propranolol. Men det greieste med PSTD og kraftig angst er nok å heller skrive et brev til henne og droppe tale. Dattera di setter nok stor pris på det - hun vet du er syk. Anonymkode: b9a85...a35 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:11 #13 Skrevet torsdag kl. 13:11 Viktig at du tester det i forkant. Sobril funket bra for min del, ble likegyldig og fikk litt bomullshjerne. Vet ikke om det er den beste komboen for å holde tale. Anonymkode: 7f146...e89
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:21 #14 Skrevet torsdag kl. 13:21 Spesielt at legen skrev ut Sobril for denne store dagen. 🤔 Anonymkode: dbbf4...2bc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:28 #15 Skrevet torsdag kl. 13:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spesielt at legen skrev ut Sobril for denne store dagen. 🤔 Anonymkode: dbbf4...2bc Neida. I mindre dose fungerer det helt fint. Men ikke som en «aldri prøvd før» greie. Anonymkode: b9a85...a35 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:32 #16 Skrevet torsdag kl. 13:32 Jeg reagerte ikke noe negativt på sobril, og jeg testet det i forkant. Det hjalp meg i en rettsak. Anonymkode: 2d63e...fa6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:36 #17 Skrevet torsdag kl. 13:36 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg hadde blitt så utrolig skuffet som datter om mamma tok Sobril i bryllupet mitt. Hun kommer til å merke det, garantert. Det er egoistisk av deg å gjøre det, for å kunne føle mestring av en tale. Vil tro din datter 100 % foretrekker null tale og en mor som er som vanlig. Anonymkode: c3913...085 Hadde du heller villet at din mor holdt tale med stotrende stemme etter en søvnløs natt for å please deg, enn at hun fikk roet nervene litt med en tablett? Jeg har tatt det én gang, før en viktig presentasjon. Usikker på effekt da jeg ikke fikk sove natten før og det var kl 14 på dagen, men synes det har mer behagelig å være rundt folk samme dagen. Anonymkode: 753eb...0c1 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:08 #18 Skrevet torsdag kl. 14:08 Det går sikkert fint TS. Bra at du prøver det ut på forhånd, det er et godt råd! Med mindre du er svært undervektig vil du neppe fremstå ruset på noen måte av en Sobril. Dessuten kan du jo ha drukket et glass vin for alt gjestene vet, så om du skulle fremstå bittelitt løssluppen (usannsynlig) så har det lite å si. Jeg har god erfaring med Sobril selv. Jeg er lav og på tiden hvor jeg brukte det var jeg litt undervektig. På dager hvor jeg ikke hadde spist noe så kjente jeg litt rusfølelse, men jeg greide jo fint å oppføre meg likevel. Det er neppe noe "vanlige folk" trenger å bekymre seg for. Det er det mildeste beroligende middelet vi har. Anonymkode: 17e80...6f4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:10 #19 Skrevet torsdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville heller prøvd betablokker, metropolol eller hva det heter. Jeg fikk det mot migrene, det roer blodtrykk/hjertebank. Det fungerte ikke mot migrene, men den fungerte veldig bra mot angst og uro faktisk, uten kraftige bivirkninger som sterkere medisin kan ha. Jeg har også ptsd. Anonymkode: 1a2b6...b08 Her fungerer betablokken Metropolol mot migrenen min🙏men ikke angst! Aldri hørt om at den ska dempe uro. Sobril demper uro,men farlig i lengden. Anonymkode: 9bf9e...553
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:17 #20 Skrevet torsdag kl. 14:17 Nå er det jo legen som har valgt ut det hen tror vil fungere best for TS sin angst og situasjon. I og med at TS ikke spør om forslag til alternativer heller, så synes jeg det er ganske utidig å komme med bastante forslag til andre medisiner. Anonymkode: 17e80...6f4 2 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå