AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Vi skal ha et lite konfirmasjonsselskap med bare 14 gjester. Det blir buffet på et fint sted hvor vi har eget lokale. Når ville dere hatt talene? Det blir liksom ingen naturlige tidspunkt i og med at det er buffet og deretter kaffe og kaker, og ikke 3 retters 🤔 Det blir konfirmanten som ønsker velkommen, og så blir det tale fra foreldre ca 10 min, samt 10 min tale fra bestemor og 5 min tale fra onkel. Ville dere forresten hatt takk for maten tale, siden det blir så få taler og gjester? Anonymkode: 82e52...239
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg synes ikke det var få taler. 10 minutter er en veldig lang tale? Konfirmanten kan jo ønske velkommen før mat, alle kan jo sette seg før buffeten starter. Legg en tale midt i middag, en rett før kaffe og kaker og en midt i kaffe og kaker? Anonymkode: 70834...bdd 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Ti minutter per person er ALT for mye! Maks fem minutter per person, for ellers kommer folk til bli lei alt lenge før første person er ferdig... Anonymkode: c4d9c...b33 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke det var få taler. 10 minutter er en veldig lang tale? Konfirmanten kan jo ønske velkommen før mat, alle kan jo sette seg før buffeten starter. Legg en tale midt i middag, en rett før kaffe og kaker og en midt i kaffe og kaker? Anonymkode: 70834...bdd Er hovedtale på 10 min lenge? 🤔 Jeg har bare vært i 2 konfirmasjoner tidligere, for mine tanteunger, der var talene fra foreldrene ca 10 min og personlig så syntes jeg at det var passe lengde. Syns 5 minutter er mer passende lengde for besteforelder og onkel/tante, men slik er kanskje ikke vanlig kutyme? Høres veldig lurt ut å spare en tale til kaffe og kaker, det skal vi gjøre 🤗 TS Anonymkode: 82e52...239
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ti minutter per person er ALT for mye! Maks fem minutter per person, for ellers kommer folk til bli lei alt lenge før første person er ferdig... Anonymkode: c4d9c...b33 Da skal jeg ta det til etterretning og legge bånd på bestemor 🤭 Skal også høre med mitt søsken som har arrangert 2 konfirmasjoner allerede. Syntes det var fin lengde på talene der. Tusen takk for alle innspill så langt, setter pris på alle tanker og råd 🤗 TS Anonymkode: 82e52...239
Daria Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Støtter de over i at 10 mimutter er vanvittig lang taletid - 3-5 minutter holder lenge. Tre taler fra totalt 14 gjester er heller ikke lite. Med så så gjester burde det være relativt enkelt å bare slå på glasset når man ser at alle sitter på plass - fordelen ved et lite selskap er nettopp at man ikke trenger ha en veldig fastlagt og formell kjøreplan. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden 10 min er altfor lang tale ja. Maks 5 min. Anonymkode: 45e99...6bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå