AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:13 #1 Skrevet torsdag kl. 11:13 Er det noen her som har blitt frisk av ME/CFS med LP? Hvor lang tid tok det? Jobber dere eller er i utdanning 100 %? Hva sa de på kurset som hjalp? Hadde du psykiske vansker? Anonymkode: 14b57...d36
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:50 #2 Skrevet torsdag kl. 18:50 Merkelig, Recovery Norge skryter av mange helbredende. Men ingen her? Anonymkode: 14b57...d36 1
Tough cookie Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Jeg kjenner to stykker som dro til London og tok dette kurset, og de følte seg helt friske et par uker etterpå, før de ble like dårlige igjen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Tough cookie skrev (1 time siden): Jeg kjenner to stykker som dro til London og tok dette kurset, og de følte seg helt friske et par uker etterpå, før de ble like dårlige igjen. Mitt inntrykk er at LP var en hype på 90-tallet. Men norske, statlige forsknings- og fagmiljøer har omfavnet metoden. Plutselig er positiv psykologi, tenk deg frisk og programmering av hjernen hot igjen. Og samarbeid med private kommersielle LP interesser. Etter å ha blitt kritisert for å være utilstrekkelig til å behandle alle fysiske og psykiske grunnsykdommer på tidlig 2000-tallet. LP er ikke kognitiv terapi Anonymkode: 14b57...d36 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Jeg vet om to som har tatt det, ingen av de er frisk. Hu ene kjente jeg da hu tok det og jeg spurte hvordan det gikk så sa hun at hun var blitt frisk og at hun kjente hvordan energien bruste i kroppen og hvor fantastisk det var å kjenne hvordan kroppen fungerte, men da jeg spurte hva hun gjorde om dagen så svarte hun «hviler».. Mange år senere er hun fortsatt ufør og på ingen måte frisk. Hun er nok en av de som ble «frisk» etter kurset i følge LL og garantert kunne sendt inn en frisk-historie til recovery Norge, til tross for at hun ikke ble frisk. Hu andre ble jeg kjent med nå nylig. Hun advarer mot kurset. Anonymkode: 6e8b8...54b 1 1
Mandagsbarn74 Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Hold deg langt unna LP . Bare et tips 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet om to som har tatt det, ingen av de er frisk. Hu ene kjente jeg da hu tok det og jeg spurte hvordan det gikk så sa hun at hun var blitt frisk og at hun kjente hvordan energien bruste i kroppen og hvor fantastisk det var å kjenne hvordan kroppen fungerte, men da jeg spurte hva hun gjorde om dagen så svarte hun «hviler».. Mange år senere er hun fortsatt ufør og på ingen måte frisk. Hun er nok en av de som ble «frisk» etter kurset i følge LL og garantert kunne sendt inn en frisk-historie til recovery Norge, til tross for at hun ikke ble frisk. Hu andre ble jeg kjent med nå nylig. Hun advarer mot kurset. Anonymkode: 6e8b8...54b "Frisk" og "få uføretrygd" utelukker ikke hverandre..... Anonymkode: d03c7...f58
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Frisk" og "få uføretrygd" utelukker ikke hverandre..... Anonymkode: d03c7...f58 Jeg kjenner henne, hun er ikke frisk. Men jeg tror de fleste friske ville gått i alle fall delvis ut i jobb. Man tjener jo på det økonomisk. Anonymkode: 6e8b8...54b 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Husk at tro kan flytte fjell… Anonymkode: dd018...bd8
Humas Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Den kan maskere det som egentlig ligger under som årsak. Har kun tro på det som en veldig kortsiktig lindring. Vi har ofte underliggende traumer av forskjellige slag. Det lå ihvertfall bak min grunn til at kroppen slo seg av, men ved å ta tak i det grunnleggende som hadde holdt meg i alarmberedskap nesten hele livet, så kunne jeg nøste opp sakte men sikkert. Det finnes selvfølgelig mange som ikke blir friske, som får diagnosen av andre årsaker. Men, jeg har hørt mye om LP, det er ikke lov å tvile nærmest - fordi man må være positiv for at det skal virke. Men, de som har vanskelige opplevelser må få gå den lange veien- og muligens finne helt andre måter å leve på, flere finner glede i livet selv om kroppen er svak. 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Jeg tror virkelig ikke på LP, det kan nok ha en kortvarig effekt. Jeg fikk ME diagnosen etter de strengeste kriterier. Og jeg ble frisk. Jeg startet med å spise sunt, så tok jeg uniqe mind kurs, tok det flere ganger, så tok jeg et stort oppgjør med livet mitt, jobbet gjennom alle traumer, og all dritt. Og gjorde store endringer, som å gå fra min mann. Og jeg ble frisk. Men det krevde mye hard jobbing. Og om jeg hadde ME, eller om det var traumer, livet osv. som gjorde meg syk, vet jeg ikke. Men jeg ble jo uansett frisk, og hadde da vært syk i 7 år. Anonymkode: 62db1...e3e 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Jeg kjenner to som ble helt friske, de tok kurset i utlandet. De er aktive hver dag. Anonymkode: 171cd...b1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå