Gå til innhold

Hvorfor tilsettes bergamott i svart te?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en halv kilo med svart te i løs vekt i en innvandrerbutikk, og utenpå pakken sto det kun svart te.

Da jeg skulle drikke den luktet det nesten kattepiss, og smaken var svart te med litt parfymesmak.

Trodde at det var noe feil med teen, helt til jeg leste med liten skrift på baksiden: "svart te med bergamott aroma".

Hvorfor tilsetter de bergamott i svart te?

Det burde vært opplyst på fremsiden av pakken at teen var tilsatt bergamott. Veldig synd å bruke 130 kroner på dette, for den går rett i søpla.

Anonymkode: a2c29...953

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk ikke liker det samme. Husk på at noen folk liker skætt også. Altså noen liker bergamott

Anonymkode: 488fc...787

AnonymBruker
Skrevet

Fordi en av de mest kjente typene svart te, Earl Grey, er svart te med bergamott. Det er det veldig mange forbinder med svart te. 

Dårlig merking helt klart, men de kunne kanskje ikke benytte seg av Earl Grey som merknad 🤷‍♀️

Selg den videre, de fleste liker Earl Grey 😊

Anonymkode: 34e49...def

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Svart te med bergamott er jo rett og slett Earl Grey.

Dårlig merking av emballasjen på den du kjøpte, altså. Men da vet du til neste gang, at du må lese nøyere på ingrediensliste/øvrig merking på pakning.

Selv liker jeg bergamott. Jeg liker generelt det meste med sitrus:)

Anonymkode: 0854b...a7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Riktig dosert er bergamott olje godt i teen, feil dosert blir det for parfymert. 

Anonymkode: 5c51d...b75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drukket et Earl Grey i løsvekt kjøpt på innvandrerbutikker de siste 15 årene

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi en av de mest kjente typene svart te, Earl Grey, er svart te med bergamott. Det er det veldig mange forbinder med svart te. 

Dårlig merking helt klart, men de kunne kanskje ikke benytte seg av Earl Grey som merknad 🤷‍♀️

Selg den videre, de fleste liker Earl Grey 😊

Anonymkode: 34e49...def

Har åpnet posen som ligger i pakken, og da er det vel ingen som ønsker å kjøpe?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Riktig dosert er bergamott olje godt i teen, feil dosert blir det for parfymert. 

Anonymkode: 5c51d...b75

Har drukket Earl Grey hele mitt liv, både i løs vekt og i teposer, og har aldri kjent en slik stram smak av bergamott.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er Lady Grey (den blå pakken) som er med bergamott. Jeg liker heller ikke det noe særlig, smaker liksom «oljete». Tror ikke det er bergamott i vanlig Earl Grey, i så fall er det mye mindre enn i Lady Grey.

Anonymkode: 06a2e...38d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er Lady Grey (den blå pakken) som er med bergamott. Jeg liker heller ikke det noe særlig, smaker liksom «oljete». Tror ikke det er bergamott i vanlig Earl Grey, i så fall er det mye mindre enn i Lady Grey.

Anonymkode: 06a2e...38d

Feil.

Både Earl og Lady har bergamottolje.

Lady er i tillegg tilsatt tørket skall fra sitron og appelsin. Så ja, Lady Grey smaker definitivt mer sitrus enn Earl Grey.

Anonymkode: 0854b...a7c

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Merket heter Ahmad Tea London

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ahmad Tea synes jeg har veldig gode poseteer. De har også en koffeinfri svart te, det finner jeg ikke hos andre produsenter. Ble nysgjerrig på den du har kjøpt, TS. 

Anonymkode: a5bc5...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...