Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Håper det er greit jeg poster denne her og ikke under bryllupsforumet, for føler den er mer knyttet til sosiale relasjonen. 
Min forlover har bedt om en liste over de jeg ønsker at skal inviteres til utdrikningslaget, og det viser seg at min kjære og jeg har litt forskjellige meninger om hvem som skal inviteres. 
Jeg er ikke en del av en stor venninnegjeng, men har flere gode venninner jeg har møtt i forskjellige miljøer oppover livet. (Skole, vgs, jobb, hobbyer osv.) Trives nok best i mindre settinger så har naturlig blitt sånn.
Jeg vil invitere alle mine venninner som er invitert i bryllupet + min søster. Med unntak av 3-4 som har samme hobby som meg så kjenner ikke de hverandre. Kanskje møttes en en bursdag ol. Jeg ønsker meg en fin, personlig kveld med mine venninner og synes det er mer en nok at de som er invitert på «min» kvote (17-18 stk) blir invitert. 
Min kjære har egentlig ikke så mange venner og har nok alltid hatt et savn av å ikke ha en stor «gjeng». Han mener derfor at alle venner som skal i bryllupet, skal inviteres i utdrikkingslaget. Dvs at partnerene til hans venner skal inviteres i mitt og vice versa…

I såfall vil jeg ende opp med omlag 10 damer jeg aldri eller knapt har møtt, og noen som vi omgås jevnlig med og som er hyggelige, men som jeg ikke har knyttet noen vennskaps bånd med. For meg fremstår dette utrolig rart, og jeg hadde ikke forventet/ønsket å bli invitert i et utrdrikkingslag der jeg var invitert med som partner. Jeg ønsker det skal være nært og personlig, noe som ikke blir naturlig om det er mange man ikke kjenner der. 
Men hva er vanlig og hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 7009f...a40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er at man ber de man vil ha der. Men jeg tviler på at så mange av de bekjente dukker opp om de blir bedt, det er jo som regel kostbart å bli bedt i utdrikningslag og det er brudens fest.

Anonymkode: 44800...955

AnonymBruker
Skrevet

Normalen.

Venner

Muligens tidligere skolevenner

Søsken oftest av samme kjønn (tradisjonelt)

Svoger/svigerinner på egen og kommende ektefelles side av samme kjønn (tradisionelt)

Kollegaer hvis man vil

Partner til kommende ektefelle partner. 

Det er det jeg har sett oppigjennom.

(Så pleier folk egentlig å takke ja/nei der det passer seg)

Anonymkode: a1299...829

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Normalen.

Venner

Svoger/svigerinner på egen og kommende ektefelles side av samme kjønn (tradisionelt)

Kollegaer hvis man vil

Partner til kommende ektefelle partner

(Så pleier folk egentlig å takke ja/nei der det passer seg)

Datt ut ektefelles forlovers partner

AnonymBruker
Skrevet

Korigerte hele innlegget

Venner

Kollegaer hvis man vil (ikke alle de man er mest med oftest samme kjønn) 

Partner til kommende ektefelle partner sin forlover. Hvis forholdet er "etablert" 

(Så pleier folk egentlig å takke ja/nei der det passer)

AnonymBruker
Skrevet

Normalen er de av dine venner (og evt familiemedlemmer hvis det er naturlig) som inviteres i bryllupet også inviteres i utdrikningslaget. Det er ikke naturlig å ha en haug med folk man ikke kjenner, ei heller en haug med folk som ikke skal i bryllupet. 

Anonymkode: f9e8c...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...